Retelistica

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații a oferit un comunicat referitor la reclamațiile primite în 2015 și am extras câteva elemente interesante:

  • ANCOM a primit peste 2000 de reclamații în 2015, cu 19% în plus față de 2014;
  • peste jumătate din aceste reclamații cuprind nemulțumiri legate de serviciile de telefonie mobilă, plus de 5% față de 2014;
  • din cele peste 1000 de reclamții pe telefonie mobilă, 15% merg în dreptul RCS-RDS, 12% spre Telekom Mobile Communications, 11% spre Vodafone România, 10% spre Orange, 10% spre Telekom Communications. Am putea spune că grupul Telekom reunește 22% din plângerile formulate;
  • în țara noastră sunt peste 22.7 milioane SIM-uri active (abonamente + cartele preplătite).

Care au fost principalele nemulțumiri adresate ANCOM?

Aspecte reclamate: derularea, prelungirea și încetarea contractelor, neincluderea unor anumite clauze minime obligatorii în contracte, furnizorii nu au răspuns la reclamații, la cererile de reziliere. 

Pe baza acestor reclamații s-a descoperit că în unele contracte nu se specifica modalitatea de consum a minutelor internaționale. A trebuit o intervenție a Autorității spre a modifica contractele standard și a specifica clar în ce direcții sunt atribuite minutele internaționale.

Cele peste 2000 de reclamații le-aș considera a fi relativ puține, raportat la cele peste 20 de milioane de SIM-uri. Totuși, de cele mai multe ori, un client nemulțumit se adresează ANPC-ului.

Sursa: ANCOM.org.ro

Categorii: retelistica
Urmărește-ne pe Google News!

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 7 Pro + Samsung Galaxy S23 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site și notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.