Am observat o mică agitație pe forumurile românești, din ce în ce mai multe persoane sunt nemulțumite de faptul că le sunt blocate apelurile către Vodafone, dincolo de limita unui anumit număr de minute. 

Exemplu de mesaj primit pe adresa noastră de mail:

Buna seara! Sunt membru al forumului Softpedia si citesc frecvent topicul Orange Pre-Pay, fiind si abonat al acestui “extraordinar” operator. As vrea sa va rog, daca sa poate, sa scrieti un articol pe tema blocarii numerelor Orange din cauza promotiei recente de la Vodafone. Practic, Orange restrictioneaza apelarea oricarui numar de telefon daca aboantul efectueaza convorbiri mai lungi in Vodafone. Au fost facute sesizari si nu au sosit inca raspunsuri, sectiunea de termeni si conditii de care Orange se foloseste sa blocheze numerele e destul de neclara, bineinteles in avantajul lor. Informatie cu pivire la acest subiect se gasesc in topicul Orange Pre-Pay de pe forumul Sofpedia. Ce face Orange e un abuz si merita o publicitate negativa serioasa.”

Mobilissimo a scris un articol legat de blocarea cartelelor Telekom din promoția 4life (5.95 euro pe lună = minute naționale și internaționale pe fix + mesaje naționale NELIMITATE).

De unde a pornit întreaga nebunie?

De la strategia agresivă a Vodafone pe cartele prepay: Când te sună prietenii, primești NET și telefon;

Se oferă beneficii în funcție de apelurile primite (apeluri ce pot fi efectuate din rețea, dar și din rețelele concurente).

Schema de bonificație:

bonificatie-Vodafone

Observați că dacă apelurile sunt efectuate din altă rețea națională se oferă de 10x mai mult. De aici și nebunia de a prinde cât mai multe minute către Vodafone (ca idee, tariful de interconectare reglementat de către ANCOM este de 0.96 eurocenți / minut).

De câte minute din alte rețele ai nevoie ca să achiziționezi gratuit un iPhone 6 de 16 GB de la Vodafone?

153.387 minute – aprox. 2557 ore = 106 zile de vorbit în continuu.

Mă rog, pot fi achiziționate și alte telefoane cu respectivul cupon primit în funcție de numărul de minute primite (Vodafone Smart Ultra 6, Samsung GALAXY S6 Edge, Samsung GALAXY S6, Huawei P8 Lite etc – o întreagă listă, de la modele ieftine spre terminale de top).

Vodafone pune presiune pe Telekom și Orange, de aici și răspunsul prompt al concurenței. Cele 153.387 minute necesare achiziției gratuite a lui iPhone 6 de 16 GB se transformă în 153.387 x 0.96 eurocenți = 147251 eurocenți = 1472 euro, pe care Vodafone “îi trage” prin tariful de interconectare. Interesantă strategie, dar nu știu și cât de ortodoxă și conformă cu normele legale.

Aștept să citesc cu interes și opinia voastră în această problemă. O să încerc a obține răspunsuri oficiale din partea Orange și Telekom. Cert este că Vodafone schimbă o paradigmă și arată vulnerabilitățile unui sistem nereglementat în totalitate.

Update 1: Răspunsul Telekom îl găsiți aici;

Update 2: Răspunsul ANCOM într-un articol dedicat;

Categorii: retelistica

Despre autor

Profile photo of Emil Dragotă

Co-Founder GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Huawei Nexus 6P de 128 GB, Samsung GALAXY Tab S2 8.0, Canon 600D pentru fotografiile făcute la recenziile de pe site și laptopul ASUS ROG G551. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.

  • Rebelulll

    Mda… am activat pe acel topic, astept cu nerabdare raspunsuri la sesizarile facute de catre consumatori.

    • George

      Sunt curios. Dacă sun de pe abonamentul meu de 30 € o sa îl închidă? Bag cartele intr-un telefon vechi și îl las zi lumina sa meargă :))) poate îmi închid abonamentul

    • Marian

      Flamanzi sunt romanii dupa lucruri moca

  • Victor N.

    Si nu sunt singurii, Digi face la fel in cazul abonamentelor DON. Vedeti discutiile pe softpedia.
    Nu este corect nici fata de respectivii operatori, iti iei telefon pe banii lor.
    Dar cum ramane cu neliminatul? Pana la urma nu e chiar asa nelimitat si asta conteaza cel mai mult.Cu asta pot fi sanctionati.

    • Daca Vodafone mentine aceasta strategie, minutele nelimitate vor disparea din oferta concurentei. Ar trebui să intre în scenă și ANCOM-ul care să reglementeze o astfel de situație, spre exemplu să reducă tariful de interconectatre la 0.09 eurocenți. Să vezi cum Vodafone renunță la o politică precum cea de mai sus. :)

    • Robert

      Dar abonamentele nelimitate chiar ar trebui să dispară. Să le transforme în abonamente cu x mii de minute naționale, care pentru orice om normal ar însemna “nelimitat”, dar le-ar tăia astfel macaroana atât companiei Vodafone cât și troglodiților care își imaginează că pot să abuzeze în halul acesta de un serviciu gândit pentru oameni cu bun-simț.

    • Andrashi

      Draga Robert, nu este hot ala care utilizează, ci prost ala care oferă.
      De ce ești “nesimțit” si bagi la înaintare strategie de marketing cu “nelimitat” când de fapt nu este adevărat?!? Nu exista “bun simt” la nelimitat! EXISTA DOAR NELIMITAT, conform DEX!!!

    • Robert

      Poți să judeci și așa. Însă adevărul este că orice sistem care nu este echilibrat din punct de vedere al raportului profit/costuri permite asemenea abuzuri. Operatorii, oferind nelimitat, au mizat pe faptul că oamenii vor înțelege prin asta “nelimitat în limita unei utilizări conform nevoilor obișnuite de comunicare”. Adică maxim 100+ de minute zilnic. Nu call-centers, nu “vorbești, net și telefon primești”. Comunicare, nu spam constant sau lăsarea telefonului să meargă în gol cu lunile, ca motorul la relanti. Apoi au constatat că românii au luat termenul ad litteram. Nelimitat, adică 43200 minute pe lună, în cazul uneia de 30 de zile.
      Sigur că și operatorii au greșit, presupunând, evident eronat, că lumea va înțelege exprimarea lor metaforică și își va adapta comportamentul de așa manieră încât să fie bine pentru toți, abonați și provider.
      Singurul abonament nelimitat, care să respecte atât sensul strict al cuvântului cât și balanța de cheltuieli a operatorului ar trebui să coste minim 42 euro. 41,47 ca să fiu exact. Atât îl costă pe operator vorbitul clientului în altă rețea 24/7, din tarifele de interconectare.

  • Viorel Mudava

    Același lucru îl face și Digi! Dar aia sunt magari rău de tot! Aia ii spun ”limita de utilizare normala”! Cred ca pur și simplu își bat joc de noi! Cred ca o sa imi fac abonament de 50€ si o sa le trag teapa! După ce îmi iau telefon de 500€! Și o sa le zic și eu ca nu s-au încadrat în limita normala și ca nu trebuia sa îmi dea telefon de atâția bani! Hahaha!

    • Stai puțin. La cine să-ți faci abonament de 50 de euro? La Digi Mobil? :)
      Ei nu au niciun abonament de telefonie mobilă peste 5.81 euro pe lună. Plus ca ei nu ofera telefoane cu pret subventionat ci daca doresti mizezi pe un sistem de rate la care de cele mai multe ori platesti 50% din valoarea telefonului + rate lunare, 3, 6 sau 12.

      Ca idee, ti-ar conveni sa fii operator telecom si prin tarifele de interconectare sa aduci beneficii concurentului tau?

    • Viorel Mudava

      Nu la Digi. La toți ceilalți. Toți sunt o apa-si-un-pamant!

    • Ciprian

      Si ratele la Digi se fac prin BT :) daca vrea sa se ia la tranta cu banca… ii urm succes :)))

  • Ale Xander

    Cand scoti o extraoptiune, ti-o asumi. Iti asumi consumul si costurile. Daca cereai 500euro pt ea, probabil iti dadeam 500euro. Tu ai cerut 6euro, 6euro ti-am platit. Acum..plateste amenzi si daune in instanta pt reclama mincinoasa.

  • Ionut C.

    Din pacate, Emil, nu prea te-ai documentat pe subiect, altfel ai fi stiut ca operatorii au tot dreptul de a limita atat abonamentele cat si cartelele nelimitate, ba chiar si pe alea c-un numar finit de minute. De ce? Pentru ca cei care genereaza trafic catre numere Vodafone genereaza un trafic fictiv, cu scopul de a beneficia de niste castiguri materiale. Lucru care vine in contradictie cu clauzele abonamentelor de telefonie mobila. In al doiea rand trebuie sa fii putin naiv sa crezi ca un abonament poate fi NELIMITAT, pana si pentru simplul fapt ca o luna are un numar finit de minute. In al treilea rand oriunde pe planeta operatorii care ofera nelimitat au si-un FUP (fair usage policy). In al cincilea rand pana si ANCOM a dat un comunicat de presa legat de abonamentele nelimitate, el poate fi lecturat aici http://www.ancom.org.ro/ofertele-nelimitate-de-telefonie-si-internet-pot-avea-restrictii-de-utilizare-_5294.

    Si nu in ultimul rand, sper ca toti cei care si-au imaginat ca pot sa-si cumpere telefoane gratuite platite de catre operatorii din a caror retea au sunat sa fie pusi sa plateasca tot acel trafic generat tocmai cu scopul de a aduna puncte.

    P.S. Ca si abonat Digi de mai bine de un an jumatate pentru mine abonamentul a fost nelimitat, si e in continuare. Am vorbit in unele luni 500 de minute, in altele 3.000. Nimeni nu mi-a restrictionat niciun abonament. De ce? Pentru ca le-am vorbit! La fel, daca cineva cu cartela Telekom sau Orange chiar a vorbit cele cateva mii de minute pana sa-i fie restrictionata cartela sau abonamentul, are tot dreptul sa se planga la ANCOM. Problema e ca pana la aceasta promotie nu s-a plans mai nimeni de cartele/abonamente restrictionate. Asta ne spune ca marea majoritate a celor cu probleme n-au vorbit de fapt acele minute, ci pur si simplu au adunat 4-5-8 telefoane (da, era unu pe SP cu 8 telefoane) in care au bagat cartele Telekom/Orange, si-au sunat in conferinta pe numere Vodafone.

    • Eu m-am documentat. :)
      Nu am specificat nicaieri ca Orange, Telekom sau RCS-RDS nu au dreptul sa intervina in situatii precum cea de mai sus. Am dorit doar sa arat cum functioneaza strategia Vodafone si de ce Orange si Telekom au trebuiat sa ia masuri.

    • Ionut C.

      Esti un formator de opinie, si-ar trebui sa scrii ca ceea ce face Vodafone va afecta si acei clienti de buna credinta. Ca pot fi unii care au cazut victime colaterale, doar pentru c-au sunat nu stiu cate sute de minute pe-un numar de Vodafone. In acelasi timp, dupa intamplarea de acum ceilalti 3 operatori s-ar putea foarte bine sa se gandeasca sa scoata ofertele nelimitate. Vodafone a exploatat intr-un mod ticalos lacomia si saracia romanului. Tocmai pentru a face bani si pentru a le da celorlalti operatori batai de cap.

    • O sa cer opiniile Digi Mobil, Orange și Telekom pe subiect. Este o temă ce trebuie disecată.

    • Rebelulll

      Daca eu am cumparat o cartela ORANGE cu 8 EURO si am activat 2500minute, am cantat la pianul ala stupid al lor si mi-am dublat de 4 ori optiunea, am 10.000minute in total, nu au nici un drept sa imi blocheze cartela. Eu am platit pentru minutele alea, le folosesc cum am chef.
      Pun telefonul pe iarba sa o radieze timp de 10.000minute fara sa ii intereseze ca fac cu el.

      Ca sa nu mai zic de cartela orange cu minute nelimitate ce era oferita in anumite campanii de publicitate.

      La fel si cu domnii de la RDS care aveau trafic nelimitat in oferta.
      De Telekom cu 4Life cred ca s-a mai discutat.

      Sunt niste nesimititi ca nu ii pot numi altfel. Daca ofera un lucru nelimitat unde scrie negru pe alb… atunci trebuie sa respecte ceea ce zic, ca nici eu nu merg sa imi platesc factura si sa le dau 5 lei in loc de 50 lei !

      Si NU, NU sunt unul dintre cei care au sunat pentru a cumpara un telefon, cu toate ca m-am documentat o zi intreaga despre aceasta “smecherie”.

    • Andrei Mărcuş

      corect!

    • Rebelulll

      Atunci la fel puteai sa-ti faci un abonament de 3000minute daca exista asa ceva si te simteai “nelimitat”… dar sa oferi un lucru alb si apoi sa zici ca e negru, e urat din partea lor !

    • Ionut C.

      Un abonament nelimitat e flexibil, asta e avantajul lui. Uneori poate vorbesc 200 de minute, alteori 3.000. Oricum, intr-o singura luna am vorbit 3.000 si mi s-a parut ca-n luna aia tot ce-am facut a fost sa vorbesc la telefon. Asa ca nu prea inteleg cum poti vorbi mai mult de 3.000 de minute lunar. Si pentru 99% din abonati abonamentul chiar e nelimitat. Nelimitat insemnand ca atunci cand au nevoie scot telefonul, suna, si vorbesc cat vor, fara sa-si faca griji de costuri suplimentare. Acum daca tu te apuci sa nu mai muncesti si sa vorbesti 12h pe zi la telefon, si ai pretentia ca un operator sa-ti accepte asta la un abonament de 5 euro, ce sa zic, succes.

    • Marian

      Nu intelegi ca unii vroiau telefoanele acelea moca ?

    • Mihai Badea

      Pai normal, cel mai usor mod de a atrage atentia asupra unei oferte e sa zici ca dai chestii moca. Imediat se inghesuie lumea, nu conteaza ce ii pui sa faca pentru a lua acel ceva moca.

    • Andrashi

      NELIMITÁT, -Ă, nelimitați, -te, adj. Care nu are limite; imens, nemăsurat. – Pref. ne- + limitat.
      Sursa: DEX ’09 (2009)

      Aceasta este definiția din DEX. Tu ca operator de ce “exploatezi într-un mod ticălos lăcomia si sărăcia romanului”, de buna credință, care îți cumpăra un produs nelimitat? Faptul ca un concurent de al tău a adoptat o strategie bazându-se chiar pe propria-ți lăcomie, atunci suportă!!!
      Motivații de genul “fictiv” sau “ne vorbit” le consider puerile și părtinitoare. Vin și te întreb: dacă nu aveam opțiune “nelimitată” și făceam trafic “fictiv” sau “ne vorbit” plăteam? Cei care, mai mult sau mai puțin din greșeala, au activat datele mobile, generând costuri suplimentare fabuloase, în anii trecuți, de ce nu li s-a blocat automat fluxul de date și au fost lăsați sa genereze costuri suplimentare? Cumva din lăcomie? De ce sa nu fim și noi, consumatorii, lacomi?!?

    • Am scris și mai sus, putem face altă analogie. :)

      Eu îți închiriez un automobil, tu plătești pentru asta. Este normal ca tu să mi-l restitui lovit și zgâriat pe toate părțile?

    • Robert

      Cred că o analogie mai bună ar fi aceea cu un restaurant “all you can eat”. Intri, plătești biletul și mănânci cât poți de pe mesele pline.
      În schimb, după ce te saturi, scoți 4 saci mari și începi să-i umpli, că doar ai plătit, nu?

  • Bogdan Mrv

    Minte de român! :)) Sunt impresionat cum de le-a venit ideea asta!

  • Gabriel Bucur

    Vad ca pe aici mai sunt si unii care isi dau seama de problemele pe care le face Vodafone telefoniei mobile, ca pe softpedia…
    .Vodafone a organizat aceasta promotie pentru a mai scoate niste bani din interconectare ca de anul asta iar mai scade tariful si pentru ca ceilalti sa creasca tarifele si sa inchida cartela/abonamente iar Vodafone sa “iasa” ala bun. O promotie strict pentru prostimea din Romania care e in numar foarte mare.
    Ca sa o iei logic, acea campanie a inceput pe la inceputul lunii decembrie iar tu ca sa iti iei un iphone 6, trebui sa suni 24/24 din de 4 luni. In primul rand ANCOM-ul si ANPC-ul trebuie sa amendeze Vodafone iar pe Orange, Telekom si Digi doar o simpla avertizare pentru ca tot tambalaul asta a pornit datorita Vodafone.
    Era bine Emil sa precizez si numele de la care ai primit acel meaj. Multi se laudau pe softpedia ca au facut conferinte de pe 3-4 cartele orange si Telekom si au facut in vreo saptamana 40.000 de puncte, iar altii se laudau ca si-a luat in 2 saptamani un P8 lite sau m4 aqua. Hai ca acum daca platim ceva, sa ne batem joc.
    Aia care zic ca daca au platit ceva nelimitat, si au tot dreptul sa consume cum vor ei, sa se duca in IKEA sa bea suc de la acele dozatoare pana nu mai pot. Chiar asa, ei cred ca ii lasa aia sa bea continu? Peste tot exista o limita. Unii nu au limita bunului simt. Personal ,nu condam Orange, Telekom si Digi. POate au mai inchis si cartele la unii nevinovatii dar marea majoritate au sunat pentru Vodafone. Le-am facut plangere celor de la Vodafone la ANPC.

    • Andrei Mărcuş

      am abonament telekom nelimitat. nu scrie nimic in contract cum ca ai un nr maxim de minute admise pe luna pe care le poti utiliza fara a face “abuz”. la ikea, crede-ma .. bei pana crapi si nu iti spune nimeni nimic. atata timp cat in contract nu imi interzice nimic sa fac conferinte si sa vorbesc non-stop 24/24 .. o pot face.

    • Okochea

      Roman.

    • Andrei Mărcuş

      Exact. Ai vreo problema?!

    • Mo Om

      corect! daca iti platesc un abonament cu “nelimitat minute/sms-uri, etc etc” vreau sa vorbesc pana imi cad urechile. care e problema? ca suntem romani, vad ca a comentat cineva. asa si? credeti ca in europa aia civilizata se duce cetateanul si le cere scuze companiilor de telefonie mobila: vai imi cer scuze ca v-am platit abonamentul meu “nelimitat” luna asta si am vorbit 23 mii de minute. luna viitoare o sa vorbesc mai putin ca sa faceti si voi un profit frumusel. treziti-va ba! daca platesti un serviciu, foloseste-l la maxim!

    • Mihai Badea

      Tu platesti abonament pentru ce ai scris in contract, nu ce e marketat. Eu sunt curios cati oameni au citit termenii contractuali atunci cand au incheiat cu abonament cu “nelimitat”. Nici eu nu am citit termenii, pentru ca nu mi-am luat nelimitat sa fac smecherii de genul sa incarc cartele. Dar daca as avea ceva de obiectat, prima data as citi cap-coada contractul, sa vad daca operatorul chiar a incalcat ceva.

    • Mihai

      nelimitat este o minciuna proasta, intr-o luna minutele sunt limitate, nu pot creste, dar sa dea bine.
      Si cam pe buna dreptate, la cumpararea unui sandwich cine mananca doar jumate, nu cumva sa se supere bucatarul ca l-ai mancat.

    • Victor N.

      Tine de limita organismului. Faci intoxicatie cu apa si mori.
      Problema se rezolva simplu.Iei nelimitatul si pui 5000 de minute, 10.000.

  • Alur

    Oricum o dai, oferta vodafone, care te indeamna sa stai pe telefoane cat mai mult e de un cretinism feroce. Nu stiu daca procedeaza corect sau nu ceilalti, dar sa zici ca-ti dau nu-stiu-ce avantaje doar ca sa stai la telefon e o idiotenie pentru romanii la fel de idioti… Gen ofertele de la Lidl pentru copii, cumpara de cat mai multi bani ca sa iei o jucarie ridicola…Ca autoritate a statului as interzice asa ceva, asa cum se doreste interzicerea ofertelor 2 la pret de 1 din magazine. din contra, as incuraja economisirea banilor, timpului, sanatatii etc.

  • Wise Guy

    Ai “scos” o oferta, ti-o asumi. Nu vii dupa nu stiu cat timp cu tampenii de genul asta. Vrei sa plateasca cineva? Pai sa plateasca ala care nu a gandit-o suficient si nu a luat in calcul toate problemele. Plus ca daca se constata ceva in neregula din partea utilizatorilor, trebuie sa se implice organele in masura, politie, justitie etc.

    • Andrei Mărcuş

      subscriu ! :)

    • Sebastian Olaru

      Nu sunt de acord ca eu, utilizator normal (aproximativ 3000minute/lună/national) să suport consecințele celor ce așteaptă pomană. Eu nu am avut nici o problemă cu Digi. Cei care sar calul e și normal să fie taxați ca atare. Dacă eu cu 3000minute vorbite pe lună mă încadrez la utilizator normal cred ca operatorii nu sunt dobitoci.

    • Wise Guy

      De acord. Eu vreau ca operatorii sa scoata oferte cu 1500 de minute lunar, 3000, 4500 etc, nu cu “nelimitat” limitat.. Si eu folosesc un abonament “nelimitat” de la Telekom si vorbesc in jur de 2000 si ceva de minute lunar. Daca il limitau la 4-5000, nu ma suparam, dar macar sa nu vina cu vrajeli gen “nelimitat pentru utilizator normal”. La alimentara “kilul” e kilogram, nu 900 de grame…

    • Andrashi

      Asta dacă nu pui la socoteala ambalajul!:))

  • stelian

    Sa ma apuc sa sun si eu vreo 4 luni continuu..ca am nelimitat. .

  • Pingback: Românul consideră că i se cuvine tot, cât timp nu el e cel de la care se fură - bunescu.ro, un blog de Ionut Bunescu()

  • Alex N

    O fi bine, n-o fi bine, eu mi-am luat S6+accesorii in doua saptamani cu o investitie initiala de aprox. 60€
    (Si n-am zis ca a fost corect, insa promotia vodafone lasa loc fraudei, iar ceilalti operatori au actionat corect, dupa parerea mea. Oricum, tema lasa mult de discutat parerile fiind impartite.)

  • Pingback: Subiectul blocării cartelelor nelimitate – nwradu blog()

  • Jack

    Nici modul in care se prezinta reclamele nu este reglementat: daca nelimitat (care conform Dex inseamna “nu are limite; imens, nemăsurat”) inseamnna limitat, in limbajul companiilor de telefonie mobila, atunci de ce 3000, sa zicem, n-ar putea insemna 1000 sau 500 (in acelasi limbaj, bineinteles)?
    Cei care acorda circumstante acestor companiil ar putea fi de acord si cu faptul ca cineva care are un abonament de, sa zicem, 1000 de minute ar trebui sa foloseasca maxim 500 din ele pentru a nu parea lipsit de bun-simt.
    Simplu fapt ca se specifica intr-un contract, care are minute nelimitate, ca daca folosesti abuziv serviciul se pot impune restrictii este un abuz. Ideea e ca cei care vorbesc pe aici sa se afle in treaba nu au habar ca companiile te prostesc ca sa cumperi la maxim nu ca sa folosesti la maxim, iar ele au capacitatea de a “reglementa” cu autoritatile asemenea abuzuri care tie ti se prezinta ca beneficii.

    • Ionut C.

      Banuiesc ca tu esti unul dintre cei care-si cumpara Redbull in speranta de a-i creste aripi, iar cand constati ca de fapt aripile nu cresc esti revoltat si dai compania in judecata, nu?

      Termenul, asa cum am mai explicat, esti nelimitat in sensul in care ori de cate ori ai nevoie sa suni, suni, si aia e, nu faci niciun cost suplimentar. Si logica asta se aplica la 99% din abonati. Problema e aia 1%, lipsiti si de bun simt si cu gura mare. Problema e ca nici macar astia, decat in putine cazuri, nu vorbesc acele multe minute. Repet, cei blocati, sau mare parte din ei, sunt blocati nu pentru c-au vorbit, adica si-au sunat iubita/familia/prietenii si au stat la taclale zile-n sir. Ca nimeni zdravan la cap nu face asta. Dovada statisticile ANCOM. Ia uite ce spunea ANCOM intr-o statistica din 2014 “Utilizatorul intensiv de telefonie mobilă şi internet pe mobil consumă lunar 300MB trafic de internet, trimite 180 de SMS-uri naţionale (din care 171 în reţea proprie şi 9 în afara reţelei) şi vorbeşte în medie 606 minute în reţea (din care 603 către mobil şi 3 către fix) şi 90 de minute în afara reţelei (din care 69 către mobil şi 21 către fix).”. Textul e preluat de aici http://www.mediafax.ro/cultura-media/piata-de-telefonie-mobila-cat-vorbesc-romanii-la-telefon-si-cat-trafic-de-internet-consuma-12104973 . Deci utilizatorul intensiv abia daca vorbeste 700 de minute lunar. 700! Dar problema nu e ca vorbesti mult la telefon, dovada ca n-am avut discutia asta pana acum, problema e ca iei telefonul, suni pe-un numar Vodafone, raspunzi pe numarul Vodafone, si lasi telefoanele pe masa consumand niste minute cu scopul de a beneficia de o anumita promotie, cu scopul de a avea un castig material. Ori lucrul asta e interzis in termenii si conditiile de utilizare a unui abonament de telefonie mobila. La toti operatorii.

      Dar sigur, pentru aia 1%, oportunisti, care vor sa-si ia telefoane pe banii operatorilor, sa se schimbe tot, sa aiba de suferit si aia 99%. Ca vezi doamne, Digi ne da teapa cu abonament nelimitat si 3.000 de minute internationale la 5 euro.

    • Jack

      Tot ceea ce ai scris e bulshit, fara nicio acoperire si fara nimic concret, un link catre un articol cu o statistica a ANCOM si pareri personale, atat! Ce legatura are statistica cu contractul ferm intre doua parti?
      Daca o companie considera ca unul/unii dintre abonati a/au facut un abuz atunci se poate indrepta impotriva lui prim masuri prevazute in contract nu prin masuri generale care sa afecteze toti utilizatorii desi nici asa nu s-ar putea vorbi de abuz. Ce inseamna ca faci abuz la nelimitat in conditiile in care tu, ca si companie de telefonie mobila, nu ai explicat ce inseamna nelimitat in ideea in care nelimitat inseamna orice altceva decat nelimitat? E un non-sens pentru orice persoana rezonabila.
      In business nu exista bun-simt, nicio companie nu apeleaza la bun-simt cand vrea sa faca profit, de ce tu, ca utilizator, ai avea?
      Daca compania a facut un contract de servicii care o dezavantajeaza inseamna ca e proasta, nu inseamna ca eu, ca si beneficiar, trebuie sa dau un anumit sens termenului de bun-simt care sa avantajeze aceasta.
      In momentul in care ANCOM stabileste concret cu operatorii ca termenul de nelimitat are alte limite, iar un utilizator care a fost de acord cu ele trece de acestea conform contractului cu compania de telefonie mobila atunci da, poate suporta consecintele. Partea mai grava este ca nu numai in spoturile publicitare se avanseaza termenul acesta de nelimitat ci si in contractele pe care le fac operatorii si apropo, ca tot veni vorba, pe cutia de Red Bull nu scrie nicaieri ca iti da aripi. Un spot publicitar poate avea componente suprarealiste, dar un contract, niciodata.
      Ei, operatorii, amesteca publicitatea cu contractele ferme, iar cand apare cineva care sa le dea peste bot impun restrictii pentru ca “e loc”! Intr-o tara cu o legislatie mai ferma “o luau in bot”, cum se spune pe romaneste.
      Eu am tot un abonament cu nelimitat, si nu cred ca am vorbit vreodata mai mult de 1500 de minute/luna, dar daca de maine ma hotarasc sa vorbesc lunar 40000 de minute nu mi-ar conveni sa ma sune careva de la ei si sa-mi zica ca am depasit limita rezonabila.

    • Ionut C.

      Nu-mi dovedesti decat ca n-ai citit niciun contract pana acum, sau chiar daca l-ai citit n-ai citit termenii si conditiile acelui contract, altfel ai stiut pana acum ca operatorul e acoperit, ca doar nu e idiot. Si pentru ca-s baiat bun, ia uite ce scrie in termenii si conditiile de la Digi. La fel scrie la toti operatorii.

    • dan

      De unde ai acest “citat”, am contract incheiat cu DIGI si nu apare acest paragraf. Ori incerci sa induci in eroare pe cei care posteaza, ori ai citat alte surse decat CONTRACTUL INCHEIAT SI SEMNAT CU OPERATORUL DE TELEFONIE MOBILA. Incearca sa specifici sursele, sau esti “subiectiv”.

    • Ionut C.

      Nu-s deloc subiectiv, acea captura e din contractul tip postat de catre Digi Mobil pe pagina lor http://www.rcs-rds.ro/resources/doc/contracte/contract_servicii_editia4r9.pdf .

      Paragraful de mai sus se regaseste la pagina 12. Capitolul 4. frauda.

    • dan

      Din care contract?

    • Dan, dacă nici linkul pus de Ionut C spre site-ul RCS-RDS nu iti este de ajuns, crezi fix ce doresti, nu este nicio problema. Cred ca si daca ar veni 100.000 de persoane cu informatii precum cele de mai sus, tot nu ai considera ca sunt ok.

    • Nu prea ai ce sa mai explici, fiecare intelege ce vrea. Apreciez efortul depus.

      Aș face o analogie ca să fie mai pe înțelesul tuturor.

      Alex are un apartament de închiriat. Florin plătește o sumă lunară. Florin începe să distrugă bunurile lui Alex din apartament astfel că în cele din urmă, Alex este nevoit să-l dea afară.

      Cam așa și cu minutele naționale nelimitate. Operatorii ți le dau fără nicio limită, doar să nu începi a le folosi fraudulos, a încerca să ai parte de beneficii din partea unui concurent, pe seama sa.

      Câtă vreme, nu începi a apela ore în șir fără a vorbi, doar pentru a cuantifica puncte. Operatorul roșu trebuia să ofere beneficiile 10x în rețeaua sa, așa ar fi fost corect pentru toată lumea.

    • dan

      Corect, daca RDS&RCS considera frauda folosirea nelimitatului (in cazul in care, nu exista telefoane achizitionate – avans + rate), sa dea dreptul la rezilierea abonamentului, sau sa denunte unilateral contractul. Sunt dispus sa renunt la optimul “nelimitat”.

    • Cei de la RCS-RDS ti-au blocat numarul ca ai sunat spre a acumula puncte in Vodafone sau discutam teorie?

    • dan

      Nu dar ceea ce a prezentat ca pagina din contract, nu este real. In exemplarul contractului incheiat de mine cu RCS&RDS nu apare acea pagina. Sotia detine un ABONAMENT pe vodafon, deci nu cartela, si nu are nici un beneficiu de pe urma convorbirilor cu abonamentul detinut de mine si mi s-ar parea o prostie ca in urma convorbirilor cu mine sa-mi blocheze numarul sau sa-mi limiteze minutele.

    • Stai linistit, nu te-au blocat ei pana acum, nu vei fi blocat nici de acum incolo. Nu sunt operatorii astia atat de prosti pe cat ii credem. Plus ca banuiesc ca nu vorbesti 24 de ore in continuu cu sotia.

      + Nu am chef sa caut prin contractele de acasa, ai link spre RCS-RDS, iar daca ei pe site-ul lor hosteaza inca un astfel de exemplar, nu vad de ce nu ar fi valid.

    • dan

      Am inteles ce scop ai dorit sa atingi cu articolul de mai sus si comentariile ulterioare, si imi pare rau ca mi-am pierdut timpul cu postari inutile. O seara buna din Constanta.

    • andrei12146

      O analogie puțin mai bună ar fi următoarea:

      Alex îi închiriază apartamentul lui Florin contra unei sume lunare. Florin își primește constant unii dintre prieteni să doarmă în apartamentul închiriat iar acești prieteni îl recompensează cu o sumă de bani pentru fiecare noapte de „cazare”. Alex află de asta și îi interzice la Florin să își mai lase prietenii să doarmă în apartament, deoarece consideră că încalca limitele „bunului simț”.

    • Jack

      Iar tu dovedesti ca citesti doar printre randuri…
      Daca mai citesti odata comentariul vei vedea ca am scris ca este abuz clauza aceasta din contract (eu nu sunt abonat DIGI, dar tot ceva de genul asta scrie si la mine) pentru ca nu specifica concret cat considera ei ca poti sa vorbesti la un abonament nelimitat (eu fac abstractie de situatia prezentata de Emil in articol cu convorbiri efectuate pentru nu-stiu-ce beneficii, ma deranjeaza abuzul in sine). Ideea este ca daca ar face asa ceva n-ar mai putea vinde abonamente cu specificatia de nelimitat ca si-ar da singuri cu tesla-n *****, dar, in schimb, strecoara o clauza in contract care sa te constranga pe tine ca utilizator. Nici macar nu mi se pare subtil, desi mi-e greu sa cred ca strategia asta are si partizani!
      Inca odata, aici nu e vorba de cate minute vorbeste fiecare; personal, ti-am mai spus, nu am vorbit si, probabil, nu voi vorbi niciodata mai mult de 1500 de minute/luna, dar nu-mi place prosteala pe care o fac operatorii.

    • GigiDuru

      Nu știu ce eșantion au ANCOM dar cifrele alea sunt varza. Eu luna asta am folosit 19 gb net 4G pe tableta si telefon, 1000 minute internațional si 1440 minute naționale si 600 sms-uri si abia in 27 urmează facturarea.

    • Mihai Badea

      Daca tot vrei sa vorbim tehnic, numarul de minute pentru un abonament cu minute “nelimitate” este LIMITAT, ba se poate si calcula exact. Si ce sa vezi, mai si difera de la o luna la alta, in functie de cate zile are acea luna.

    • Jack

      A fost cineva “amendat” ca a vorbit intr-o luna mai multe minute decat are aceasta? Daca ti-as spune ca ai o logica marunta te-ai supara, asa ca n-o sa spun!

    • Mihai Badea

      Spre deosebire de tine, eu imi folosesc creierasul. Tu ai sris “nelimitat (care conform Dex inseamna “nu are limite; imens, nemăsurat”) inseamnna limitat, in limbajul companiilor de telefonie mobila”, iar eu tocmai ti-am explicat mai sus ca afirmatia ta este gresita. Acum, inteleg reactia ta, atata poti.

    • Jack

      Esti limitat de timp, prietene, nu de companie ceea ce este un lucru absolut diferit. O luna are ~ 43000 de minute, dar conform contractului (in varianta lui necenzurata) ai putea sa vorbesti si 100000 daca ai avea cum, ca n-ar putea sa te constranga.

  • Valentin Mirea

    Cred că abonamentul lunar în care se specifica clar ca are minute nelimitate este din start o ofertă mincinoasă , chiar dacă a fost restricționat un singur abonat pe motiv de utilizare intensivă, poate fi un motiv de reziliere a abonamentului unilateral de către alți abonați al acelui operator (Orange Vodafone Telekom )Întreb este cineva în situația menționata de mine și dacă da la ce operator de telefonie!

    • Laurentiu Mateciuc

      Salut. Eu am abonament nelimitat la Telekom, facut acum 2 zile. pe 21.01.2016. Azi ,23.01.2016 la ora 09:36 primesc mesaj ca generez trafic national ce nu este conform unei utilizari normale. :)) am pregatit deja o ciorna de reclamatie/sesizare pe care sa le-o trimit. Inca nu l-au oprit, dar probabil urmeaza.

    • Laurentiu Mateciuc

      sms

  • Andrashi

    Ia uite! Hoții striga Hoții!
    Bine mai operatorilor, dar dacă eu am un abonament de 100 minute și vorbesc nelimitat, plătesc suplimentar nelimitatul, indiferent cat este el !?!? Îmi întrerupe cineva convorbirile ca “depășesc limita bunului simt”?!? Sau numai eu, care cumpăr ceva nelimitat trebuie sa am bun-simț?

    • Aleksandar

      Da daca tot platestesti curentul care-l consumi acasa, oare ai voie sa alimentezi statii CFR?
      Termenul asta comercial de “nelimitat” exista de multa vreme si cam de cand a aparut, a fost supus anumitor termeni si conditii (fair usage policy). Oare e chiar asa greu de-nteles?

    • Andrashi

      Pai acesta este motivul pentru care Enel/engie/electrica nu oferă nelimitat! ;)

      Iar când te folosești de un cuvant cu un puternic impact asupra maselor, fii precaut! Poate unii chiar citesc DEX -ul!

      Și, ca sa fiu obiectiv pana la capăt, de ce nu se aplică acest “fair usage policy” (fluturat de tine și de alții asemenea-ti, cu atâta inflacarare) si in cazul utilizării cuvântului NELIMITAT, atât în denumirea serviciului oferit, cat și în reclamă? Sau consumatorii români este prosti si pune botu’!

      Prietene, nu știu cu ce te ocupi tu zi de zi (alături multi alții ca tine), dar In jurul tău îmi pute a PR! (în sensul bun al cuvântului)

  • Mihai Iuriet

    Va dau un pont:
    Vodafone red 10 la Brăila Mall lângă hervis pe un an
    Nelimitat național
    150 minute internaționale pe mobil
    6 Gb trafic lunar 4G+
    9.68€ TVA inclus
    Întrebați de mine

  • Pingback: Răspunsul Telekom privind cartelele preplătite blocate : Gadget.ro – Hi-Tech Lifestyle()

  • Pingback: Răspunsul ANCOM cu privire la cartelele preplătite blocate : Gadget.ro – Hi-Tech Lifestyle()

  • gabi popescu

    recunosc ca in 30 de zile am cumparat de pe magazinul online vodafone telefoane in valoare de peste 8.000 euro datorita acestei promotii. nu stiu cat de legal sau moral este, tot ce pot sa spun este ca am putut. cine este de vina pentru ca asa ceva a fost posibil nu stiu. dupa parerea mea a fost o buna strategie din partea vodafone. daca nu era posibil transferul de puncte de pe o cartela pe alta, nu se intampla asa ceva.

  • Pabloxyz Pablo

    Gabriel Bucur? Ești postac puiule! Ce înseamnă nelimitat? Că vorbesc în continuu. Dacă nu mă lași, înseamnă că nu mai este nelimitat și îmi spui: ai voie să vorbești 19254 de minute sau cât vrei tu să îmi dai. Dacă spui nelimitat înseamnă 60*24=1440 de minute pe zi. Ai 10 puncte pentru fiecare minut, plus încă zece puncte pentru cartela asociată. Rezultă 28800 de puncte în 24 de ore. Cu trei astfel de perechi faci 86400 de puncte pe zi. Îți iei un Samsung Galaxy S6 Edge (iphone 6 e neinteresant) în 20 de zile. Lăsați abureala! Eu am luat deja.
    Orange și Telekom trebuie amendați puiule! UNLIMITED4LIFE Ce înseamnă? Mai nelimitat decât nelimitatul!
    Își bat joc de proști! Iată că minciuna promovată de ani de zile tocmai a ieșit la iveală. Nu există nelimitat. Nu au avut niciun asterix la nelimitat.
    Să plătească amenzi!
    Sunteți cam disperați din moment ce plătiți postaci :))))

  • Pingback: Tech News - 24 ianuarie 2016 « revoblog.ro()