F87A2352 Opinie

M-am felicitat de dimineață că am ales să nu particip la cea mai penibilă conferință de presă din ultimul an de zile. Nu știu cum este la alte persoane, dar eu de multe ori când aleg să merg la evenimentele din București fac un efort consistent. În fine, nu despre asta este vorba în articolul de față.

Prefer o abordare directă. Pe vineri după-amiază este trimis COMUNICATUL DE PRESĂ al F64:

Buna!

Compania F64, cu o cifra de afaceri de 18 milioane de euro si cu numeroase branduri de renume in portofoliu, va fi preluata de catre un investitor strain, la 12 ani de la lansare.

Mai multe detalii gasesti in comunicatul de presa atasat.

De asemenea, luni, 16 decembrie, ora 11.00, la Cafeneaua F64, te asteptam la conferinta de presa organizata pe aceasta tema, conferinta in care cei doi actionari vor vorbi despre motivele care au stat la baza acestei decizii si in care vom afla cine este investitorul.

Va asteptam!

F64 ne invita la un eveniment de presă în care se discuta de un INVESTITOR STRĂIN. Treabă serioasă. Au fost jurnaliști care au tras tare în weekend cu articole și toate cele, iar F64 îi mai ia și în bâză pe postarea lor de pe blog.

Când colo, ce să vezi:

Buna!

Afacerea F64 este in crestere, in special pentru ca piata de e-commerce creste cu aproape 40 de procente in fiecare an. Rezulta de fapt ca in medie, 15% dintre utilizatorii de Internet efectueaza cumparaturi online, mai exact, in jur de 1.2 milioane de romani.

Mai multe informatii despre anul 2013 in cifre gasesti in comunicatul de presa din atasament, impreuna cu dezvaluirea identitatii noului investitor strain.

Multumesc. 

S-au ferit să spună direct în comunicatul de presă ce s-a declarat la fața locului. Investitorul străin este Moș Crăciun și cu asta porneau o campanie care ar fi mers bine și fără acest PR defectuos. 

Mi-aș fi dorit să fiu în sală, doar pentru reacția de WTF a celor prezenți. Ar fi fost de înregistrat și de dat în buclă la echipa care a gândit această campanie dezastruoasă.

Pentru mine, F64 era sinonim cu valori precum profesionalism, seriozitate, echipă dedicată și bine pregătită. I-am supraestimat, iar pe final de 2013 ne-au oferit cea mai mare mostră de PR cu titlul AȘA NU.

Nicio echipă de PR & Marketing din lume nu ar trebui să iasă în față printr-o MINCIUNĂ. Sunt o sumă de articole pe această temă care sintetizează tot felul de reacții, 90% sunt negative. A fost bătaie de joc, de cea mai joasă speță. Păcat.

Cea mai mare tâmpenie mi se pare că au ales să-și bată joc de toți cei care scriu pe segmentele tech și business. Au creat așteptare în rândul publicului și asta doar ca să-și facă imagine în mod gratuit. Ar trebui ca la următoarele evenimente F64 să fie un mic boicot și să discute între ei, poate așa se vor învăța minte.

Au mai scris pe această temă:

Vlad Andriescu;

Tudor Galoș;

Cristi Manafu;

Victor Kapra;

Radu Dumitru.

Tag-uri:

Despre autor

Profile photo of Emil Dragotă

Co-Founder GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Allview X3 Soul PRO, Samsung GALAXY Tab S2 8.0, Canon 70D pentru fotografiile făcute la recenziile de pe site și laptopul ASUS ROG G551. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.

  • Banutu

    traim in romania si asta ne ocupa tot timpul, spuse un om intelept fara barba

    • Rromania as spune. :) in cazul de fata, evident.

    • Dan

      Rromanelica. :) mai bine zis.

  • Pingback: F64 sau cum să-ți distrugi relația de încredere cu presa tech și business locală - SibiuInfo()

  • Wise Guy

    Daca asa s-a intamplat, subscriu la cele spuse in articol.

  • werewolfc

    “F64 era sinonim cu valori precum profesionalism, seriozitate, echipă dedicată și bine pregătită”
    cu toate ca am cumparat de la ei doar o singura data, mi-au lasat aceasi impresie ca si tie…. profesionalism…dar mai putin din partea echipei de PR…. cred ca au “intrat” in spiritul Craciunului mai devreme.
    O tema ca asta o dezvolti intr-un newsletter cu produse… nu la o conferinta de presa =))
    Oricum, echipa lor de pr merita un bonus….. in actiuni.

    • O reactie negativa precum cea starnita de F64 de dimineata nu cred ca am mai vazut pe plan local. Nimeni nu a reusit sa faca o boacana asa mare ca F64 si cei care au gandit campania cu falsul investitor. Pacat de echipa profesionista din spate, echipa cu care intri in contact in showroom-ul din Bucuresti.

  • vladx

    Mie unuia mi-a placut acest PR stunt pt ca a aratat cine’s jurnalisti “adevarati” si cine nu. Pun pariu ca nu-i va afecta negativ chiar deloc in ceea ce priveste imaginea cu publicul, ci tind sa cred ca nu va avea niciun efect pe termen lung dar nici nu cred ca au tintit asa ceva oricum.

  • Dan

    in cazul asta eu cred ca s-au ales cu publicitate moka.

    • publicitate negativa de astazi. :) pe asta nu si-o doreste nimeni, ma refer la cei cu un dram de viziune pe termen mediu si lung.

  • john

    au mers pe principiul “bad publicity is still good publicity”. le-a reusit – lumea vorbeste despre ei

    bottom line si-au batut joc de cei care au venit la conferinta :|

  • Liviu

    Magazin de hipsteri si fotografi de nunti ! Lasati …

  • m

    care-i faza? dupa acest lucru, mi-am dat seama care sunt adevaratii jurnalisti din presa tech si care sunt doar niste blogeri piscotari disperati sa dea primii informatia. ca sa nu mai spunem ca blogosfera era plina de opinii “profesioniste” in ceea ce priveste cifra de afaceri si motivele vanzarii. sa scriem doar de dragul “senzationalului” inca merge in Romania, dar cateodata mai dai peste o firma gen F64 care te aduce back to earth. stai sa vezi, in saptamanile urmatoare, cate articole defaimatoare o sa apara in blogosfera, si cum o sa ne indemne A-listerii sa nu mai cumparam de la F64 ca sunt niste tepari nenorociti care i-au facut pe ei, zeii online-lui romanesc sa scrie aiurea.

    • Nu este vorba de asta. F64 s-a jucat cu comunicatele de presa. Nu poti sa oferi o minciuna in informatiile astea. Nu stiu daca ai parcurs articolul meu. Ei spuneau clar ca va sosi un investitor strain etc. Parea a fi pe bune. Sunt niste elemente cu care nu te joci daca esti un business serios. F64 culege ce a semanat.

    • m

      “parea a fi pe bune”. asta spune tot. un ziarist serios, mai ales in domeniul tech, sunt sigur ca are surse, pe care le suna si afla anumite detalii, pe care noi, muritorii de rand, nu avem cum sa le stim. ca s-au suparat bloggerii ca si-au luat teapa, asta e! ca nu o sa mai testeze ultimele aparitii in materie de camere foto, obiective, etc. este un risc asumat de F64. cred ca businessul lor va merge in continuare, si cred ca este o lectie pe care sa o invete cautatorii de stiri senzationale. parca era o regula in presa, ceva legat de minim 2 surse, dupa care scrii articolul.

    • au fost persoane care lucreaza in presa scrisa ce au sunat la F64 si i-au intrebat daca este ceva serios si li s-a raspuns ca Da. Ce alta sursa mai credibila de atat puteau sa gaseasca?