Arhiva-Social Media

Voi încerca să fac un live blogging de la Social Networks Conference din calitatea de blogger oficial. O să încercăm să vă aducem imagini și informații de la fața locului spre a creiona tendințele din social media și sunt singur că marea temă de discuție se va lega de facebook și posibilitățile pe care le deschide cea mai mare rețea socială world wide cu peste 750 de milioane de utilizatori din care peste 3.5 milioane sunt din țara noastră.

9.11 – Se intră în sală. Locurile sunt ocupate și așteptăm ca Manafu să deschidă evenimentul. Un rol important în realizarea #snc2011 îl are Pepsi – acum descopăr că au un număr destul de mare de fani pe facebook (peste 75.000 și este ok pentru un brand în țara noastră).

9.15 – Începe prima sesiune

Guy Kedar – MEC EMEA –  Rolul facebook în compania ta și cum se face comunicarea de brand. 

A început cu un clip video pe care l-am mai văzut în care se vorbește despre impactul social media aducându-se în față o serie de  cifre: 50% din populația Terrei este sub 30 de ani, Facebook dacă ar fi o țară s-ar situa pe locul III după China și India, 1 din 5 cupluri s-au cunoscut online ș.a.m.d.

Se insistă pe ideea de social media revolution. Facebook poate aduce mai mult trafic și decât YouTube.

Am dat de un infografic pe care vi l-am prezentat și noi aici.

Amintește de faptul că trebuie să aduni o comunitate și să o ții aproape. Astfel contentul brandului va ajunge mai departe sub efectul bulgărelui de zăpadă. Facebook poate fi utilizat și ca platformă de customer care – informații utile pentru cei interesați de serviciile oferite.

Starbucks utilizează facebook pentru check-ins și pune la dispoziție o serie de oferte.

Până și băncile sunt prezente. Normal că nu aveau cum să piardă această oportunitate.

Fără conținut sau content nu ai ce căuta în social media. Aș zice că este logic. Un brand trebuie să știe și riscurile la care se supune. Gestionează pagina de brand și oricând pot apărea surprize negative.

Facebook s-a extins rapid, dar acum este pus la îndoială potențialul de creștere. Dot ro și alte piețe emergente  și-au făcut datoria de a compensa pierderile de conturi din SUA sau alte piețe dezvoltate cărora nu le-a picat prea bine partea de confidențialitate și modul în care facebook gestionează datele personale.

Daniel Enescu – Daedalus Group – Social Networks in Romania 2011

Se va concentra pe campaniile de comunicare românești în rețele de sociale online. Avem un sondaj de opinie efectuat pe 500 de persoane. Au fost luate în calcul: facebook, twitter, hi5, linkedin și neogen. Avem un top 25 de campanii românești:

1. Avon;

2. Coca Cola;

3. BCR;

4. Orange;

5. Cosmote;

6. ING;

7. Vodafone;

8. BRD;

9. Nokia;

10. Doncafe;

11. Blue Air;

12. McDonald s;

13. Nivea

14. Danone.

O campanie în social media se bazează pe interacțiune și o schimbare pozitivă de opinie. Cele mai puternice campanii aparțin Coca-Cola, Tuborg, Don Cafe și Timișoreana. Mai sunt amintite branduri precum Ciuc, Burn.

Pe zona de telecom sunt două strategii. Orange a mizat pe implicare, dar fără schimbare de imagine. Vodafone a mers exact invers pe mai puțină implicare și schimbare de branding.

În zona băncilor avem ING cu o schimbare favorabilă de opinie, BCR care a acționat în ambele direcții: implicare, schimbare de imagine.

În zona de it și electronice se indiviudalizează Sony Ericsson, Toshiba, BitDefender, Nokia . Cel mai jos se află poziționat HP și Kaspersky.

Campanii axate pe comunicare de brand – normal că ROM este pus în prim plan.

În țara noastră nu se investește pe comunicarea în facebook vizavi de zona auto. Dacia, Ford și Mercedes sunt printre puținele branduri ce investesc în a-și face reclamă via rețele sociale.

Mai multe detalii pe pagina de facebook a Daedaluls Group. A subliniat că încă se iau branduri de pe tv și se mută pe tv ca și content generat. Încă suntem într-o fază incipientă a prezenței românești la nivel de brand pe facebook.

Jiri Voves – Socialbakers – Despre cum se poate măsura și cum se poate crea în mod corect o campanie în social media 

Își prezintă compania și se pare că se ocupă în special cu analiza conținutului de pe o pagină de facebook. Detalii pe site-ul lor. Legat de facebook s-a ajuns la 750 de milioane utilizatori – 8.2 înregistrări pe secundă. Amintește clienților că facebook nu se adresează doar tinerilor ci adună oameni din toate categoriile sociale.

Pe plan local se vorbește de 3.4 sau peste 3.5 milioane de conturi.

Ce se poate măsura pe facebook?

– o pagină oficială a companiei – poate funcționa ca pagina de contact;

– să cauți ce-i intersează pe cei care te urmăresc – linkuri, albume foto, video, concursuri, etc;

– comunicarea trebuie să fie personalizată și nu trebuie să existe o teamă față de a discuta direct brand – consumator. Un feedback direct este ideal.

Pe facebook nu se poate face o monitorizare ca pe un website. Trebuie să-și muți atenția spre activitatea de pe wall și modul în care se răspunde la ceea ce se postează pe pagina de facebook. Contentul trebuie să fie diversificat și optimizat astfel încât să se vadă ce funcționează cu adevărat.

Se poate crea un program de loialitate bazat pe cei ce urmăresc brandul pe facebook.

O recomandare – publici pe pagina de facebook de cel mult 1 – 2 ori pe zi.

Manafu a spus că brandurile se promovează puternic pe facebook și nu mai există creștere organică care să fie obținută fără o investiție serioasă. Așa ceva se făcea prin 2009 și nu mai merge în 2011. Paginile de facebook sunt user friendly și trebuie să știi ce să faci cu suma de fani.

Cătălin Tenița – Tree Works – Online reputation management showcase

Va vorbi în mod special de Zelist Monitor. Forumurile încă pot aduce multă promovare gratuită și foarte ieftină. Facebook se bazează pe mult zgomot și de aceea costă să intri cu reclame. Dă un pont – agenția de marketing pe forum, o zonă subdezvoltată și necunoscută ca efecte.

1.Cât e social media în .ro?

2. Cum măsurăm prezența în SM?

3. Cum măsurăm influencerii?

Sunt mai puține bloguri active ca în 2010 – scădere de la 19.8k la sub 15k. Twitter urmează trendul de scădere și ne referim la conturile active. Comentariile pe facebook au crescut cu 40% în doar trei luni de zile. Facebook este platformă socială dominantă de acum încolo.

Nu contează numărul de apariții ci cel de vizualizări generate.

În esență ne vorbește de Zelist Monitor – serviciul lor de monitorizare a social media.

Zoso.ro și arhiblog.ro sunt singurele bloguri care au un trafic consistent. Restul sunt importanți doar pentru diseminarea mesajului. Au făcut un fel de profil pentru fiecare blogger sau blog. Numărul de trackback-uri este foarte mic. Blogurile nu mai funcționează ca acum 2 – 3 ani. Este preferat ReTweet-ul sau like-urile pe facebook în locul unui post pe blog referitor la ce a studiat anterior. Pentru twitter sunt analizate hastagurile folosite.

11.09 – Intrăm în prima pauză.

11.45 – Începe a doua sesiune.

Stefanos Karagos – XPLAIN – Social Media ROI

Trăim într-o lume a contentului sau conținutului.

ROI – Return on investment

Social media is not free. Un aspect care trebuie bine învățat.

Brandurile trebuie să ofere soluții și să participe la o comunicare generală și mai ales una bazată pe intercațiune directă prin canale ca twitter sau facebook. Conținutul trebuie personalizat.

40% dintre cei care sunt clienți pot să-ți răspândească mesajul. Nu trebuie decât să le oferi o platformă de la care să pornească discuții. Nu există o graniță între online și offline și campaniile trebuie să se extindă în ambele medii.

O analiză prin intermediul uneltelor ce monitorizează social media va oferi tabloul complet a ce trebuie făcut, când și cum. Întotdeauna va fi un factor care va determina piața – vânzările.

Dacă un brand va ignora social media se va ajunge ca brandul respectiv să dispară. Utilizarea inteligentă a social media poate duce și la o creștere a vânzărilor de 25%. Foarte important este și cum se desfășoară monitorizarea.

Adriana Nestoriuc – PepsiCo Romania 

Recunosc că s-au mișcat mai greu față de concurență și au setat 200.000 de fani ca target pentru sfârșitul lui 2011. Normal că și-ar dori o comunitate stabilă care să răspundă la provocări. Trebuie să-l faci pe fan să se simtă important. Apropo, ca o pauză, știați că guma Turbo are peste 180.000 de fani pe facebook.

Pepsi Cola. ȘI IERI. ȘI AZI. A spus că nu au avut în vedere campania similară a Coca-Cola, deși eu zic că este clar. :)

– 18.000 de fotografii;

– 16.290 de fani;

– 3.258.000 de persoane care au văzut imaginile. Cifra mi se pare fabuloasă.

Reclama pe facebook trebuie folosită cu grijă și doar atunci când ai ceva de oferit. Au mizat pe facebook ads când rulau aplicația cu galeria de fotografii de altădată.

Pregătesc proiecte noi pe pepsi.ro și pe pagina de facebook. Targetul de vânzări nu este legat de suma de fani adunată pe facebook. La întrebarea legată de costurile generate de una dintre companii:

– aplicația – câteva sute de euro;

– facebook ads – 1.500 de euro și au generat aproape 20.000 de fani;

Apreciez faptul că au oferit niște cifre și nu au spus că este strict confidențial.

Cristian Pantazi – Kaleidoscope

Social Media Tracker poate măsura calitativ și cantitativ ce se petrece în social media vizavi de un brand în timp real sau pe perioade de timp. Se vorbește mult de ROI – return of investment în social media. Apropo, nu înțeleg de ce prezentările făcute de un român în limba noastră nu sunt susținute de slide shows în română ci în engleză.

Ideea ar fi că acest social media tracker este un fel de analitycs util pentru un brand.

Întrebările au venit imediat. Emoția nu poate fi contorizată.

Detalii pe zurf.ro.

Cristian Manafu – Linkedin for companies

Linkedin oferă o altă perspectivă. Ar fi a 12 țară din lume după numărul de utilizatori cu peste 100 de milioane de conturi. Sunt în jur de 400.000 și din țara noastră.

Direct  ad campaigns – un fel de facebook ads și targetarea funcționează foarte bine;

Company pages – pagini care permit o personalizare avansată și pot ajuta pe cei care recrutează;

13.18 – Pauza mare :) S-a socializat la greu.

14.16 – Sesiunea a III-a

Guy Kedar – MEC EMEA

Acum a sosit timpul pentru studii de caz centrate pe facebook. Au fost o serie de clipuri cu idei de campanii.

Ștefan Stroe – consultant independent 

Și-a propus să vorbească despre ideile care se răspândesc aproape viral pe facebook, adică foarte repede.

Campaniile virale sunt de două tipuri:

– non-comerciale;

– comerciale.

Un mesaj este viral dacă-i convingi pe oameni să facă un lucru voluntar. Un buget și de 10.000 de euro este suficient pentru o campanie pe facebook, dar mai greu să aduci această componentă de voluntariat.

Like my status – o nebunie ce a prins în afară.

Cel mai greu este să realizezi un viral comercial. În primul rând trebuie să ai o idee puternică pe care să o promovezi sau pe baza căreia să dezvolți. Există o masă critică pe care trebuie să o atingi, iar la un moment dat creșterea nu mai este exponențială. Nu ai cum să eviți partea de publicitate și facebook ads stă mereu pe margine.

S-a râs mult pe seama 2pi.ro – un device care permite doamnelor și domnișoarelor să utilizeze o chestie interesantă. Detalii pe site-ul lor.

Costin Radu – The Geeks – 31 de lucruri practice pe care le-am învățat despre Facebook și un studiu de caz. 

O să aducem un articol separat pe ceea ce a susținut Costin. A fost cel mai interesant studiu cu multe informații bazate pe bun simț ce se aplică vizavi de aplicațiile și comportamentul pe facebook.

Maria Olteanu – MB Drăgan

Ne va vorbi de cum să ai o aplicație de succes pe facebook în doar cinci pași.

Fan Page – De ce, pentru cine și cum?

Comunici pentru cei interesați de ceea ce faci.

Top 15 fan page-uri cu primul loc ocupat de Texas Hold em – 43 milioane;

I. Like us tab – are și părți negative, dar se merită în contextul în care în timp scurt obții numărul dorit de like-uri;

II. Promoții – cu grijă ca aplicațiile să nu fie respinse;

III. Ads – utile și ieftine;

IV. Tools;

V. Consecvență – contentul generează o creștere lentă.

16.32 – Ultima parte – Sesiunea IV-a

Jiri Voves – Socialbakers

Pe facebook nu te mai poți gândi la o categorie ci la interesele unui grup astfel încât strategia să fie eficientă.

Mai întâi îți stabilești targetul și urmează obiectivele, cine se ocupă, care este răspunul comunității și care îți sunt rezultatele. Fotografiile și clipurile video sunt cele mai bine primite. Landing page-ul trebuie să asigure o sumă a conținutului pentru cel care nu îți este încă fan. Paginile de facebook cu landing page cresc mai repede cu 38%.

Orice brand mare trebuie să aibă o pagină locală. Publicul va fi mai legat de ea decât de aceea internațională.

Bobby Voicu – General Manager, Intact Interactive

Mai multă teorie și mai puține cifre. Vorbește despre fan engagement.

Engagement – like, fotografii, clipuri. Like-ul este de bază și nu trebuie să constituie totul.

O să vină un clip cu toată prezentarea susținută de Bobby Voicu.

Radu Ionescu – Kinecto – Promoții pe facebook

[nggallery id=96]

Mai puteți citi despre Social Networks Conference și pe:

siteguru.ro

chestiuni.info

haotik.ro

Ladybook

Urmărește-ne pe Google News!

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 7 Pro + Samsung Galaxy S23 Ultra, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc prin conectare la două monitoare. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.