Eticheta smart a început de o bună perioadă de timp să se aplice și în domenii diverse, pe lângă clasicul smartphone. Avem casa inteligentă, încetul cu încetul și mașina conectată, iar Vodafone și-a propus prin divizia sa Vodafone Business să livreze soluții care să ajute la implementarea IoT / Internet of Things astfel încât să putem vorbi de smart retail.

Dacă vrei să-ți aduci magazinul în actualitate cu cele mai noi aplicații și servicii din mediul IoT, Vodafone are mai multe soluții la cheie ce ajută în îmbunătățirea experienței pentru client, dar și pentru eficientizarea activității și obținerea de feedback.

Câteva din soluțiile IoT de la Vodafone pentru mediul de retail:

  1. Vodafone Smart Counting ajută în realizarea unei evidențe a numărului de clienți pe intervale orare cu rapoarte și grafice dedicate. În funcție de aceste date se poate observa eficiența unei campanii de marketing, ajută în dimensionarea corectă a personalului etc;
  2. Vodafone Digital Media Signage & Smart Analytics permite afișarea de informații personalizate pe partea de promoții și oferte. Sunt luate în calcul diverse criterii: vârstă, sex etc. Printr-o soluție dedicată software se realizează o distribuire programată a conținutului. Se crește gradul de relevanță a diverse oferte.
  3. Vodafone Stock Alert monitorizează stocul de produse în timp real astfel încât sunt preîntâmpinate momentele în care unele bunuri lipsesc de pe raft.
  4. Vodafone Heat Map localizează zonele de interes dintr-un magazin. Printr-o soluție de gen se realizează o mai bună organizare (poziționarea reclamelor, a standurilor promoționale sau vitrinelor), sunt cunoscute spațiile cu impact mare în vânzare.
  5. Vodafone Client Assist permite unui cumpărător să poată solicita prezența unui consilier de vânzări printr-o apăsare de buton. Angajatul folosește o brățară smart, iar notificarea îi va veni pe acest gadget. Permite rezolvarea problemelor într-un timp scurt.
  6. Vodafone Queue Management detectează numărul de persoane la  coadă pe baza unui senzor și măsoară timpii de așteptare. Se emite o alertă instantanee ce determină deschiderea unei noi case marcat în timp real.
  7. Vodafone Quick Feedback adună impresiile și opiniile clienților față de experiența primită în magazin.
  8. Vodafone Wi-Fi  – acces la internet de mare viteză în mod gratuit pentru client;
  9. Vodafone Mobile POS permite achiziția într-un singur pas. Este promovată drept o soluție ușor de implementat și cu costuri reduse.

Toate soluțiile de business ale Vodafone le găsiți prezentate în secțiunea dedicată.

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 7 Pro + Samsung Galaxy S23 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site și notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.