Retelistica

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații a oferit un comunicat referitor la reclamațiile primite în 2015 și am extras câteva elemente interesante:

  • ANCOM a primit peste 2000 de reclamații în 2015, cu 19% în plus față de 2014;
  • peste jumătate din aceste reclamații cuprind nemulțumiri legate de serviciile de telefonie mobilă, plus de 5% față de 2014;
  • din cele peste 1000 de reclamții pe telefonie mobilă, 15% merg în dreptul RCS-RDS, 12% spre Telekom Mobile Communications, 11% spre Vodafone România, 10% spre Orange, 10% spre Telekom Communications. Am putea spune că grupul Telekom reunește 22% din plângerile formulate;
  • în țara noastră sunt peste 22.7 milioane SIM-uri active (abonamente + cartele preplătite).

Care au fost principalele nemulțumiri adresate ANCOM?

Aspecte reclamate: derularea, prelungirea și încetarea contractelor, neincluderea unor anumite clauze minime obligatorii în contracte, furnizorii nu au răspuns la reclamații, la cererile de reziliere. 

Pe baza acestor reclamații s-a descoperit că în unele contracte nu se specifica modalitatea de consum a minutelor internaționale. A trebuit o intervenție a Autorității spre a modifica contractele standard și a specifica clar în ce direcții sunt atribuite minutele internaționale.

Cele peste 2000 de reclamații le-aș considera a fi relativ puține, raportat la cele peste 20 de milioane de SIM-uri. Totuși, de cele mai multe ori, un client nemulțumit se adresează ANPC-ului.

Sursa: ANCOM.org.ro
Categorii: retelistica

Despre autor

Co-Founder GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Samsung GALAXY S8 Plus, Canon 70D pentru fotografiile făcute la recenziile de pe site și laptopurile ASUS ROG G551 și ASUS Zenbook UX310UQ. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.

  • cutienoua

    sunt multi nemultumiti,dar sunt pasivi
    scuze sunt multe : nu am timp,nu stiu unde,sau pur si simplu nu vor sa admita ca au fost pacaliti.
    Caz personal de curind Telekom a sunat-o pe maica-mea sa ii dea mobil gratis,ea are fix de la Telekom.Ea a acceptat fara a pricepe ca ii vor schimba abonamentul.
    In fine a trebuit sa sunam la Telekom sa le explicam ca o batrina de 80 de ani nu are nevoie de acel mobil.Dupa ce au dat-o ca a fost inregistrata audio etc,au anulat comanda.
    eu inteleg ca vor sa faca vinzari ,dar nu de pe urma unor batrini care nu se mai pot adapta la telefonia mobila.

  • Rebelulll

    Stau si ma intreb… oare maestrul Florin Piersic nu are blocat abonamentul cu minute nelimitate ? (indiferent de operator) :))))))))))))))

    • Cosmin Musat

      Culmea răbdării la români: “Să vorbească Florin Piersic și să traducă Klaus Iohanis.”

  • Jack

    Ar fi interesant si un comunicat de la ANPC, cred ca acolo am vedea “numere” adevarate, dar cred ca cei mai multi utilizatori isi manifesta nemultumirea pentru un operator sau altul prin portare.

  • Cristi Lee

    “reclamții” :)