Reviews

Zilele acestea m-am jucat foarte mult acest joc denumit Top Gear Stunt School Revolution [TGSSP] şi pot spune că m-a prins. Deşi nu este un joc cu o grafică nemaipomenită sau cu un gameplay fenomenal, acest joc atrage prin multitudinea de misiuni existente şi prin multitudinea de provocări la care eşti supus.

La început jocul mi s-a părut că este puţin cam dificil, mai ales datorită numărului mare de provocări. Mă gândeam că este acel tip de joc gratuit, care după un anumit nivel nu prea mai poţi face mare lucru fără să investeşti bani reali. Spre bucuria mea, m-am înşelat. Dar hai să începem cu povestea.

Povestea jocului este una extrem de simplă. Există mai multe misiuni formate din 4 nivele pe fiecare provocare. Fiecare provocare poartă denumiri cunoscute precum: Grand Canyon, Alcatraz, New York, Sydeny, Moscova, China şi 3 provocări bonus care trebuie să le cumperi: Londra, Fresno (USA) şi Specialele. Pentru a trece la provocarea următoare, trebuie să obţii un anumit punctaj/medalie pe provocarea anterioară. Ca provocări existente în joc pot enumera: săritura de la trambulină, colectarea de valize cu puncte, păstrarea unei încărcături intacte pe parcursul unei curse, realizarea de slum dank-uri cu maşina, sarituri de pe un acoperiş pe altul pentru a ajunge la destinaţie, cursa cu maşina ţintă, plus multe alte provocări pe care încă nu le-am deblocat.

2013-01-12_15-34-29

De asemenea, există mai multe modele de maşini pe care trebuie să le upgradezi pentru a reuşi să realizezi obiectivele stabilite în misiunile respective. Upgrade-urile se pot face la nivel de şasiu, motor, cauciucuri, frâne, acoperiş, partea din faţă, partea din spate şi laterale. Şasiul, motorul, cauciucurile şi frânele îţi sunt necesare la toate misiunile, în timp ce restul de 3 componente te ajută la misiuni cu caracter special (de ex, pe acoperiş poţi pune două aripi care să te ajute la misiunea cu maşina ţintă în care trebuie să controlezi maşina în zbor). Update-urile se fac atat cu dolari (verzişori), cât şi cu aşa numitele „nuts”. Ambele pot fi dobândite prin terminarea misiunilor cu rezultate excelente, cât şi prin intermediul banilor reali.

2013-01-12_15-38-37

Din păcate, o altă găselniţă făcută de creatori pentru a obţine bani din joc este faptul că nu poţi realiza mai mult de 15 încercări pe oră (câte 1 încercare la 4 minute). Dacă vrei extra-încercări le poţi cumpăra prin intermediul dolarilor (de exemplu, 1 dolar îţi oferă 10 încercări noi). Din păcate dolarii se câştigă extrem de greu în joc şi trebuie utilizaţi cu cap (desigur, daca nu doriţi să daţi bani reali). Pentru a atrage utilizatorii să intre zilnic pe joc, creatorii au implementat un sistem de bonusuri pe care le primeşti la prima conectare a unei zile. Bonusurile constau în dolari, nuts şi o extragere la roata norocului care îţi poate oferi numeroase facilităţi: dolari, nuts, posibilitatea terminării unei misiuni fără a o mai parcurge, update-uri gratuite etc.

2013-01-12_15-33-50

Acum că am terminat povestea jocului, să trecem la partea de gameplay. Din păcate la acest capitol jocul dezamăgeşte. De multe ori te chinui să menţii maşina pe o linie dreaptă sau în aer să o îndrepţi către punctul de aterizare. În plus, nici senzitivitatea touchscreen-ului nu este deosebită, având nevoie de multe încercări pentru a-ţi fi ascultată comanda. O altă problemă majoră a jocului este reprezentată de uşurinţa cu care ratezi misiunile, în sensul că dacă ai atins maşina o dată sau de două ori de un parapet, cutie etc, aceasta explodează. Cu toate acestea, dacă te obişnuieşti puţin cu jocul, nu ţi se mai pare atât de greu.

Despre sunet nu sunt mari lucruri de spus. Este unul simplist, cu aceeşi melodie în meniu şi acelaşi ritm în timpul curselor. La acest capitol, nu există încă un joc care să exceleze. Grafica este un bună, care nu iese din tipare, dar care nici nu distruge imaginea de joc serios. Cu toate acestea, challenge-urile existente te fac să uiţi de multe ori că ai în faţă un joc cu o grafică medie. Totuşi, jocul este gratis.

2013-01-12_15-40-30

Ca o concluzie, pot spune că TGSSP este un joc ce creează dependenţă, un joc gratuit atât în Google Play, cât şi în App Store, un joc de care te vei îndragosti imediat dacă eşti pasionat de provocări şi mai puţin de plimbări banale pe anumite circuite. TGSSP este un joc bun spre foarte bun, chiar dacă gameplay-ul şi grafica nu ajută foarte mult. Pentru a-l juca, trebuie să aveţi instalat pe smartphone Android 2.1 sau mai nou, iar la produsele Apple trebuie să aveţi cel puţin versiunea iOS 4 sau mai nouă. Nota jocului este 8,5, cu menţiunea că este unul dintre jocurile cu maşini pe care nu trebuie să îl rataţi.