Diverse

Richard Lutz, CEO-ul Deutsche Bahn (Căile Ferate Germane), a declarat că în această perioadă compania pe care o conduce realizează teste pentru un nou sistem de plată al biletelor care să înlocuiască sistemul actual tradiţional (indiferent dacă ne referim la plata fizică la ghişeu a biletelor sau online).

Vorbim de o nouă generaţie de sisteme digitale prin care fiecare tren va putea fi capabil să calculeze singur pentru fiecare pasager cât are de plătit pentru călătoria sa. Pasagerul va fi înregistrat automat la urcare şi la coborâre prin intermediul smartphone-ului, iar în funcţie de distanţa parcursă şi de clasa aleasă, sistemul digital existent în tren va calcula cât are de plătit şi îi va notifica acest lucru în vederea efectuării plăţii (sau îi va retrage automat dintr-un cont bancar setat iniţial).

Noua tehnologie se află încă într-un stadiu incipient şi vor mai trece câţiva ani până când va putea fi implementată la scară largă. În teorie acest sistem digital de taxare sună foarte comod pentru pasageri, însă în practică pare mult prea simplist ca să nu fie fraudat sau hackuit (a se vedea ultimele incidente). Sunt sigur însă că Deutsche Bahn va găsi un răspuns pentru fiecare provocare nou apărută, mai ales că Germania are una dintre cele mai complexe reţele de supraveghere video în gări (zeci de mii de camere video în toată ţara, iar până la sfârşitul anului vor mai fi implementate alte 7000).

Între timp în România…

Sursa: hotnews.ro
  • Pingback: Căile Ferate Germane vor să introducă un nou sistem digital de plată al biletelor de călătorie - Stiri ultima ora, stiri online()

  • Pingback: Căile Ferate Germane vor să introducă un nou sistem digital de plată al biletelor de călătorie - Apple, Google, Tech, Gadgets()

  • Robert

    Eternul naș, cu ochii după șpagă…

  • Johanson Moldy

    in 1992 am fost in Germania in gara unii orasel mic si nu aveau ghiseu ci automate pt bilete….de atunci a mai evoluat tehnologia……..la altii….

  • Bulgaru Marius-Cătălin

    O sa prindem si noi vremuri mai bune, prin 2100 :)

  • Innoxius

    Si daca te lasa bateria inainte de a cobori? Tot mai bine la noi, cu nasul. Nu rateaza ala nimic, nu poate fi hacuit, aranjeaza si cu supra. E un sistem mult mai fiabil :))

    • Greuceanu

      La noi nașul e pe sistem analogic,nu are exploituri. :))

    • Innoxius

      De fapt il poti hacui cu ceva tarie :))

    • Greuceanu

      Pălinca e exploitul lui! :))

  • Dee Norbert

    Stiu cum e situatia la CFR si acum catre calea cea buna,dar datoriile anterioare nu le poti sterge si e greu ca din 4 in 4 ani se schimba directorii si apoi altul sa preia prostia altora.Eu am ajutat la integrarea CFR in Google Maps si urma Moovit,dar cei de la Informatica feroviara sunt varza.Multe firme au prezentat solutii foarte bune,dar banii nu vin pentru infrastructura,datorii,si material rulant prost.Pe termen lung zicea directorul ca e sumbru viitorul CFR.In primul rand dupa 2023 se liberalizeaza poata feroviara(al 4-lea pachet feroviar cititi pe site-ul comisiei europene) si altfel pot sa vina straini pe infrastructura noastra cu trenurile lor deci e win pentru client,dar pot cere si pagube si din taxele noastre vor fi platite acele despagubiri.Ce vrea sa faca Germania mai sus exista asa ceva in Olanda si Elvetia.

    • Bruce Wayne

      Trenul a inceput sa devina nerentabil pentru client si se transforma usor dar sigur intr-un mijloc de transport de lux (evident ca nu ma refer la CFR care e pe nicaieri) Un tren Zurich – Hamburg , la vagon de dormit costa de vreo 3 ori mai mult ca un avion pe aceeasi ruta si este de vreo 8 ori mai incet. Sigur , conditiile sunt bune dar cine naiba vrea sa stea 9 ore in tren in dauna unui zbor cu avionul de 1 ora?

      Romania e praf pe acest capitol si CFR practic se distruge singura ca sa nu mai spun ca deja intre orasele principale incep sa fie tot mai multe zboruri ieftine (100-200 lei) si asta e ultimul cui in sicriul CFR-ului. Au un site de rahat , un sistem de achizite bilete de rahat (inca ti se mai cere sa printezi tu biletul), angajati in marea lor majoritate niste imbecili comunisti batrani care se uita ciudat la tine cand le arati un bilet cumparat online , hoti unul si unul.

      Pacat , mie chiar imi placeau trenurile dar vremea CFR-ului la mine s-a incheiat. Si-au pierdut clientii premium , cei business , vagoanele restaurant le-au inchis pentru ca cica furau angajatii de rupea…etc etc. Asta da management. daca fura anagajatii ..inchidem restaurantul ..nu dam afara anagajatii aia. Sincer as face o executie publica si i-as ciurui fara mila pe toti managerii de la CFR. Dar asa sa moara incet…

    • Dee Norbert

      Biletul nu trebuie printat,IT-stul e doar acolo ca sa stea de stiut stie dar ii e lene.

    • Bruce Wayne

      Initial biletul trebuia printat obligatoriu de client. Probabil au mai schimbat. Insa oricum , CFR-ul e in epoca de piatra cu toate. Inclusiv cu IT-ul.

    • Innoxius

      Să vină Uber și pe feroviar. Vorba aia, Uber über alles :))