Calitatea în învăţământ – falsă din 2010 – 2011

/
/
17 ian. 10
/

       Se vorbeşte de schimbări majore în învăţămîntul românesc. În 2010 mai mult ca niciodată şi sub impulsul FMI se aminteşte periodic de un „target” – reducerea cu 15.000 de posturi. Acesta este doar un corolar pentru ce urmează. Dar acum nu discutăm de profesor ci de elev. La învăţământul primar nu vor mai fi clase de sub 22 elevi. Dar dilema este alta?
       Care credeţi că va fi randamentul procesului de predare-învăţare-evaluare într-o clasă de 35 de elevi faţă de 21? Îmi amintesc că în perioada interbelică datorită penuriei de cadre didactice nu conta numărul elevilor din clasă şi un singur profesor se ocupa de educaţia a şapte clase câte erau atunci la gimnaziu.
       Oare roata istoriei ne aduce în acel punct?
       Cum credeţi că un învăţător poate să îi înveţe să scrie pe cei 35 de micuţi?
       Cum un profesor de istorie va reuşi să predea şi să evalueze în cele 17 ore pe care le are la dispoziţie într-un semestru?

Categorii: Arhiva
Cuvinte cheie:
Emil Dragotă
Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra, Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming Gigabyte Aorus 16X 9SG a fost transformat în desktop PC ad-hoc alături de Mac Mini cu Apple M4. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.