Opinie

În România, conceptul de Black Friday a fost stricat în aşa hal încât a reuşit să arate limitele a multe departamente de marketing. Şi nu o zic doar eu, o spun toţi românii care mai ies din casă din când în când. Doar ieri am auzit ‘nşpee voci în oraş care îndemnau la calm rudele, prietenii să nu se panicheze că oricum Black Friday este tot anul.

Black Friday-ul mioritic din 2016 a fost la fel ca toate celelalte ediţii din ultimii ani. Cu toate acestea am câteva concluzii personale pe care aş vrea să le împărtăşesc cu voi:

  • Fără lipsă de modestie cred că absolut toţi retailerii ar trebui să mulțumească eMAG pentru vânzările avute ieri. Spun asta pentru că:
    • eMAG-ul este singurul care păstrează tradiţia şi organizează evenimentul într-o vineri din luna noiembrie (nici ei nu păstrează reţeta originală 100% deoarece nu fac Black Friday în ultima vineri din noiembrie, însă au circumstanţe atenuante);
    • promovarea excesivă pentru această zi a trezit lumea din amorţelile numite Black Week, Black Friday care începe într-o joi şi ţine 4 zile, Black Friday de vară, Black Friday de octombrie şi tot aşa;
    • reducerile pe bune practicate de eMAG au trezit lumea, dis-de-dimineaţă la 7.00 cu chef de cumpărături, iar cei cu dare de mână nu au mai verificat dacă reducerile sunt pe bune sau nu, indiferent de comerciant (a fost împământenită ideea că toată lumea a avut ieri discount-uri fenomenale);
  • Încă o dată avalanşa de români care au vrut să cumpere online sau din aplicaţia pe mobil i-a luat pe toţi prin surprindere (este ca atunci când autorităţile sunt surprinse că ninge iarna). Majoritatea site-urilor şi aplicaţiilor au cedat când au dat startul reducerilor.
  • Vânzările uriaşe au arătat din nou limitele omului raţional (mulţi retaileri au vândut numeroase produse la preţ normal, însă efectul de turmă le-a oferit din nou profituri înzecite). Foarte mulţi au cumpărat produse doar pentru că a fost Black Friday şi nu pentru că aveau o nevoie de acoperit;
  • Felicitări celor care au apucat să prindă chilipirurile deoarece aceştia sunt singurii care chiar au beneficiat de efectele clasice Black Friday.

Ce urmează ?

start-altex-black-friday-primavara-2016

Cu siguranţă vinerea viitoare vom mai avea un weekend Black Friday, la început de decembrie va fi lansat Black Friday Christmas, iar după sărbători revenim la deja clasicul Black Friday de primăvară. M-aş putea angaja lejer în marketing, deja am făcut planul pe jumătate de an.

Categorii: opinie
Urmărește-ne pe Google News!

Despre autor

Cosmin Mușat

Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează OnePlus 9 Pro și Acer Nitro 5 AN517-52.