gAuto

Trotinetele electrice au devenit din ce în ce mai prezente prin orașe, în special prin capitală. În Parlament se află un proiect ce a trecut de comisiile de specialitate și urmează a intra în plenul Senatului.

Câteva din prevederile ce ar putea intra în Codul Rutier:

  • Trotineta electrică – vehicul cu două sau trei roți, a cărui viteză maximă prin construcție nu depășește 40 km/h și care este echipat cu un motor electric a cărui putere nominală maximă nu depășește 2 kW;
  • Vârsta minimă de 14 ani pentru conducerea unei trotinete electrice;
  • Casca de protecție este obligatorie pentru cei ce au sub 16 ani și folosesc trotinete electrice sau biciclete;
  • Dacă nu sunt piste dedicate, trotinetele electrice se deplasează la limita din partea dreapta a carosabilului.

Nu se spune nimic legat de staționarea trotinetelor electrice și aici mă gândesc la servicii în genul Lime. Pe străzile din București trebuie să ai grijă nu doar pentru gropile din carosabil ci și pentru trotinetele ajunse pe unde nici nu te aștepți. Apropo, sunt modele de trotinete electrice depășesc cei 40 km/h și puterea de 2kW. Probabil, vor fi încadrate drept mopede sau interzise.

Trebuie să precizez că discutăm despre un proiect aflat în fază incipientă. În discuțiile ce urmează prin Senat s-ar putea să primească diverse amendamente.

Sursa: Profit.ro

Categorii: gauto

Despre autor

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează OnePlus 7T, Canon 70D pentru fotografiile făcute la recenziile de pe site și laptopurile ASUS ROG G551 și ASUS Zenbook UX310UQ. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.