Opinie

Cred că am primit cele două întrebări de sute de ori și m-am gândit să scriu pe tema asta, Google să-și facă treaba și să indexeze, iar eu să scap de câteva interpelări de gen. 

Sunt 2 alternative: site de tehnologie sau canal de YouTube. Ambele costă mai mult sau mai puțin în funcție de bugetul fiecăruia și ce-ți dorești a face pe termen lung. Merg pe varianta mai ieftină, un canal de YouTube îl văd complementar site-ului și necesită o investiție mai mare (aparat video, lumini, gadget-urile pe care le prezinți).

1. Îți cumperi un domeniu;

Este cel mai bine să pornești cu un domeniu al tău și investiția inițială + hosting-ul sunt la cote modeste. Acum nu te aștepți să fie complet gratuit. Recomand un domeniu care să nu fie de tipul nume + prenume,  aveți câteva opțiuni interesante pe aici. Poți încerca cu un domeniu .blogspot sau .wordpress să vezi dacă te prinde fenomenul.

2. 18 ani +;

Adevărul că am parte de multe întrebări din partea adolescenților de 14 – 15 – 16 ani. Nu am niciun complex legat de vârstă, dar cred că până la 18 – 19 ani ai o perioadă de acumulare, citești, înveți și de pe la 18 ani în sus pornești pe o cale sau alta. Mai greu, dar nu imposibil să motivez nume mari din industrie să-ți trimită produse la test când ești sub vârsta amintită.

3. Muncă multă + Consecvență;

Zi de zi te pui în fața PC-ului și redactezi câteva materiale, găsești știri și încerci să le dai o notă personală, studiezi ce prinde în altă parte și tragi de tine să faci ceva care să te individualizeze. Nu este deloc ușor să faci asta, mai ales când nu câștigi nimic și vezi că pierzi ore bune în fața PC-ului. Vorbesc din experiență, șansa mea este că niciodată nu m-am bazat exclusiv pe site.

4. Citești mult;

Site-urile mari de afară + cele autohtone din top 5, 10 etc. Nu cred că trebuie să explic și de ce.

5. Produse la test / review;

Trebuie să ai ceva tracțiune pe site, un minim de 500 – 1000 – 1500 vizitatori unici pe zi. Teoretic, la un asemenea nivel începi să fii căutat de către companiile autohtone. Primești invitații la lansările locale, stabilești relații de colaborare și astfel începi să ai parte de materiale și din partea numelor mari din industrie, mai ales dacă dovedești că ești serios.

Dacă-ți lansezi un site de câteva zile nu poți să ai pretenția în a testa produse. Pur și simplu, te pui în locul producătorului respectiv, ce câștigă din expunerea pe site-ul tău? Pe de altă parte, nu trebuie să ai 10.000 unici pe zi ca Gadget.ro, la valori mult mai mici poți să testezi diverse gadgets.

Nu știu dacă am răspuns cu adevărat la întrebările din titlu. Ideea este că o rețetă secretă nu există, muncești și aștepti rezultatele în timp. Estimez 1 – 1.5 – 2 ani în care scrii zilnic, iar după această perioadă apar și rezultatele. Asta dacă o iei de la zero.

Categorii: opinie
Urmărește-ne pe Google News!

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 7 Pro + Samsung Galaxy S23 Ultra, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc prin conectare la două monitoare. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.