Opinie

Unul dintre cele mai citite articole publicate în ultima săptămână este legat de viitorul vârf de gamă al HMD Global, Nokia 8 / 9. Nu se știe sigur ce denumire va fi utilizată la debutul oficial. 

Câteva din specificațiile sale cheie sunt scăpate în online: display de 5.3 inch cu rezoluție 2560×1440 pixeli, procesor Qualcomm Snapdragon 835, 4 GB RAM și 64 GB stocare, 6 GB RAM și 128 GB stocare, ar urma să ruleze Android 7.1 Nougat, camera principală este de tip dual – 2 x 13 Megapixeli cu detecție de fază și autofocus prin tehnologia laser, dual-LED flash. Camera frontală ar aduce 12 Megapixeli.

Repet, bursa zvonurilor și nu confirmare oficială. Prețul s-ar situa în jurul a 600 euro. Mă gândesc că pe la 600 euro sunt destule variante, unele cu preț mai așezat: OnePlus 5, Xiaomi Mi6, Samsung GALAXY S8 în viitorul apropiat după ce se aplică reducerile din dot com și pe la noi, LG G6, HTC U11 etc.

Înțeleg nostalgia din spatele Nokia, element pe care HMD Global știe să-l exploateze cu brio (cel mai bun exemplu – Nokia 3310 în ediție actualizată, colaborarea cu Zeiss etc). În opinia mea, este doar un alt flagship Android din 2017. Totuși, sper ca să fie cumva diferit față de ceea ce avem în piață. Mi-aș dori să văd o calitate foto la nivelul a ceea ce aducea Nokia față de concurență în urmă cu niște ani, aștept o calitate a construcției ridicată. Dacă aceste elemente sunt livrate să zicem că merită așteptarea și interesul.

Știm cu toții că în spatele Nokia se află HMD Global, ce are drept acționar important pe Foxconn. Au păstrat o parte din echipa Nokia și încearcă să readucă brandul finlandez în prim plan. Chinezii pot investi cu cap, au dovedit asta în diverse domenii. Aș lua un exemplu din lumea auto: Volvo.

Sunt și companii chinezești care nu știu ce să facă cu un brand de tradiție. Aici mă duc cu gândul la Lenovo și drumul stabilit pentru Motorola. Mă rog, și în cazul lor aștept o politică mai așezată în perioada imediat următoare și o mai bună definire a gamei de dispozitive din portofoliu.

Aveți așteptări ridicate pentru Nokia 8 / 9 sau doar un alt flagship Android la orizont? 

Despre autor

Co-Founder GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Samsung GALAXY S8 Plus, Canon 70D pentru fotografiile făcute la recenziile de pe site și laptopurile ASUS ROG G551 și ASUS Zenbook UX310UQ. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.

  • Pingback: De unde atâta interes pentru Nokia 8 / 9, vârful de gamă al HMD Global - Stiri ultima ora, stiri online()

  • Cristi Lee

    Geeley a cam day de pământ cu Volvo.

    • marian lucian

      Mai exact?

    • Noile XC90, XC60 și S90 sunt rezultatul unei investiții de 10 miliarde dolari.

      Feedback-ul din piața este excelent, iar Volvo înainte de investiția chineză de apropia de faliment în genul Saab.

    • Cristi Lee

      Bani au băgat în Volvo. Ei vroiau centrul R&D din Suedia. Însă mâinile nu mai sunt așa fiabile. Am I telescopic asta de la un dealer local. E drept că nu am condus.

    • Volvo nu mai era etalon în fiabilitate, de o bună perioadă de timp. Eu am citit multe recenzii pozitive pentru modelele amintite. Mă gândesc că nu toate sunt plătite.

      Am văzut XC90-ul și în realitate. Este pus pe lista scurtă dacă câștig la loterie sau mă trezesc cu un morman de bani în brațe. L-aș cumpăra în dauna unui BMW X5 sau X6 sau oricărui Mercerdes sau Audi. Ambianța interioară m-a atras în mod deosebit, dar și liniile simple, elegante și elaborate de design. :)

    • Cristi Lee

      Bine, eu visez la orice Volvo de pe vremea în care ei făceau cutiile alea dreptunghiulare. Avea marca asta ceva special la ea. Și nu mă refer la logoul misogin. Apropo, mi-am amintit că soția a lucrat la un proiect pt Geeley Europe, adică Volvo. O întreb pe ea dacă aveau recenzii bune mașinile. În rest, te cred că nu au fost toate plătite.

  • Innoxius

    “Înțeleg nostalgia din spatele Nokia, element pe care HMD Global știe să-l exploateze cu brio (cel mai bun exemplu – Nokia 3310 în ediție actualizată”. Stim cate s-au vandut?

    “Știm cu toții că în spatele Nokia se află HMD Global”. Cred ca e invers.

    In rest, cred ca mai mare interes este pentru Note 8 si iPhone 8. Ca sa vezi, tot “8” sunt si alea. Cu specificatiile n-au facut nimic. Asta e pe stil chinezesc. De specificatii e plina piata. Faceau ceva daca “scapau” o imagine sau un clip facute cu telefonul.

    • Nokia 3310 nu a fost gândit că sa vanda. El a strâns milioane de articole în presă de specialitate și chiar pe zona mainstream. Multă “publicitate” gratuita pentru HMD Global și brandul Nokia.

    • Innoxius

      De vorbit, s-a vorbit. Cu stanjeneala cu care vorbesti despre un batran, fost mare compion sportiv si care acum e in scaun cu rotile. Telefon scump, 2G, in 2017? Unii, de rusinea lor (a Nokia), nici nu au pomenit de conectivitate, de trebuia sa mergi pe pagina oficiala sa afli minunea. Nu cred ca Nokia avea nevoie de o astfel de readucere aminte in mentalul colectiv. Cred ca, in board-ul de decizii mobile de la Nokia, cineva se plictiseste in continuare. Ori le trebuie un preot sa dea o tamaiere prin sala de sedinte.

    • De acord cu faptul ca în spatele HMD este Nokia și nu invers. Cum vine asta, un startup abia creat, finlandez, primește dreptul de a folosi brandul Nokia. Prea multe coincidente… Dar acum stau și ma întreb de ce au mai avut nevoie de o firma, nu puteau sa păstreze totul ca înainte?

    • Roberto Dorin

      👉🔹°°Ba,, mi se pare mai corectå varianta lui Emil,, si anume că in spatele brandului principal,,,care in cazul de fata este Nokia™ sta altul mai mic,, adica cel chinezesc HMD Global.!! Asta deoarece teletoanele au ramas tot cu brand Nokia™ nu au fost rebrenduite dupa producatorul chibnez.!! Regula generala in fapt asta e:: ca “brandul mare/mama” sa se pastreze in continuare pe produse indiferend de domeniu in care activeaza, si sprijinul/”spatele” firmei recente care a investit/achizitionat marca principala sa fie considerat *sprijin financiar sau spate* pentru producatorul asimilat/cumparat.!! Vezi cazul Lenovo-Motorola.!! Spunem ca “in spatele ” Motorola sta Lenovo si nu invers.!! Bineintles,, si aici vedem ca produsele Motorola au ramas cu marca initiala, pastrandu-si brandul.!! Deci se pastreaza/aplica aceesi regula.!! Produsul ramane cu marca/brandul™ original,, iar ca “spate/sprijin” financiar, adaugam compania care a achizitionat/asimilat pe cea principala.!! Consider ca Emil a exprmat corect in articolul său lucrul asta.!!•°°🔹🔚👈

    • Wow. Just wow.

    • Innoxius

      Da. Wow.
      In primul rand ca HMD e firma finlandeza. Scrie la ei pe site: “HMD is an independent, Finnish company”
      In al doilea rand, telefoanele au ramas cu brand “Nokia” pentru ca Nokia (sesizeaza cand sunt ghilimele si cand nu) l-au dat in urma unei intelegeri. “the company has exclusive rights to the brand for mobile phones through a licensing agreement”
      In al treilea rand, “Whilst Nokia itself does not directly invest in HMD, it has a board member representative, sets mandatory requirements, and receives royalty payments for patents.”
      Si, in al patrulea rand, Lenovo a cumparat Motorola. HMD nu a cumparat Nokia.
      In rest ai dreptate ;)

    • Greuceanu

      Mereu m-am mirat de ce logica nu este aceeași pentru toți. :D

    • Roberto Dorin

      👉••°° 🔹Dacă e pe puncte,,atunci sa o luam asezat si pe argumente::: In primul rand, nu avea importanta ce firma e HMD Globale– finalndeza, tadjika ori mexicana sau congoleza,, ci vorbeam ca regula generala care se aplica in astfel de situatii.!! In al doilea rand,, HMD Globale a cumparat actiuni si drept de uz al marci/licenta de la cei de la Nokia™ [ tot pe site-ul lor scrie/gasesti ] ca si cei ce la Lenovo-de altfel-care au cumparat intreg departamentul Mobile de la gigantul american Motorola- -altfel HMD NU PUTEAU FOLOSII brandul Nokia™ nici macar in ghilimele pe produs😂 Deci,, in cazul de fata mentionat de tine,,ghilimelele sunt asa de divertisment,, nu au a-face..cu ce discutam–sunt de prisos😂 Cum ar fi ca si romanii de maine,, sa scoata o masina Toyota™ dar pe capota sa apara scris brandu “Toyota™” asa in ghilimele-??• Ori cumperi actiuni,, drept de uz si folosinta al marcii respectiv licenta unui produs,,, ori nu-i folosesti DELOC numele/brandul–nici macar in ghilimele😂 In concluzie,, sa n-o mai lalai::dreptatea e de partea lui Emil, si in articol a specificat corect:: Brandul mai cunoscut e scris pe produsul finit iar noul finantator/investitor/cumparator e trecut ca “in spate firmei “x” sau “y” Apliicat pe ceea ce discutam:: HMD e in spatele Nokia™ si nu invers.!! Sa nu ma iei iar cu ‘nimicarii” gen vezi firma *Z* e poloneza ori taiwaneza nu slovaca,, ci aici discutam la concret, si pe reguli generale.!! Ai studii in domeniu, dialogam pe concret si aplicat– nu– nu o sa mai stau sa iti desenez.!! Repet, ce incerci tu sa faci,, e sa vinzi morcovi si ardei mie, care am solari acasa din “44-😂- Daca nu aveam habar de ceee ce discutam si de aspectul dreptului de uz al marci, licenta, inventii, marci si inventica respectiv investitii si drepturi de autor/marca/brand–iti dai seama ca nu ma apucam sa stau la sarade si contre cu tine.!! Intotdeauna romanul asa e…se pricepe le toate..dar la nimic…si ceea ce nu intelege el,, i se pare o tampenie-😂- Cum se face ca le stim pe toate dar nu suntem primii in nimic-??-

      ••Asta-i omu’ si la fel,,,
      V-a ramane-‘n vesnicie,,,
      Tot ce nu pricepe el,,,
      I se pare o prostie-😂-••

    • Innoxius

      OK, cum zici.

  • marcgm

    Dar cine este interesat de nokia?

  • Ionut Nicolae

    Prostii! Nu Foxconn este “in spatele HMD”. Foxconn a cumparat capacitatile de productie de la Microsoft, ei fiind in continuare producatorul hardware-ului Nokia. Adica sunt “aia cu fabricile”, atat pentru Nokia cat si pt altii (gen Apple).

    • Nu este doar atât. Partea de R&D pentru noile telefoane Nokia este realizată de către FIH, o subsidiara a Foxconn.

      Foxconn are fabrici in care produce printre altele și telefoane ale unor companii cunoscute worlwide, dar în niciun caz nu le face R&D-ul.

      Înainte de a arunca cu diverse afirmații, nu ar strica o informare suplimentara.

      Mulțumesc.

  • Dacă ies în față cu o cameră bună, Zeiss-approved, Nokia va fi într-o poziție bună de a vinde telefonul cu $600.

    • Greuceanu

      Păi tocmai că doar pentru că este “Zeiss-approved” nu este deloc o garanție a calității superioare a camerei.
      Trebuie să demonstreze ce poate,nu e de ajuns să aibă ” Țais” scris pe ea.

    • Innoxius

      Zeiss aproba ce stie. Adica optica. Senzor, soft, OIS nu. Ca nu se pricep la asta. Nu sunt români, sa se priceapa la orice.

  • Pingback: Microsoft a transferat 500 de patente ale Nokia spre HMD Global : Gadget.ro – Hi-Tech Lifestyle()