Cred că am fost printre primele site-uri tech locale ce am testat produse de la QuickMobile. Prin 2011 – 2012 erau greu să faci rost de anumite produse pentru câteva zile, iar QM ne-a ajutat în acest mod să venim în fața voastră cu recenzii etc. 

Nu am avut niciodată o înțelegere financiară cu ei, am scris când am văzut că au produse noi în ofertă, dacă erau produse noi sau în premieră pe piața românească.

QM și-a dezvoltat business-ul pe 2 axe:

  1. Magazinul online propriu + prezența timidă în offline, insule prin diverse centre comerciale etc;
  2. Furnizor de telefoane mobile (în special de Xiaomi, Meizu, dar ocazional și pe anumite ediții de terminale de la Samsung, LG etc – modele ce nu erau aduse în România pe filieră oficială).

Prin 2014 se lăudau cu afaceri de 40 – 45 milioane euro, că sunt lideri pe piața de terminale etc. Detalii într-un articol din 2015.

Care a fost problema QuickMobile?

Service-ul.

De prin 2015 – 2016 am decis să scriu doar ocazional despre ei, doar când erau produse pe care nu le găsești în altă parte, dar și când erau prețuri bune. Mereu am punctat că este vorba de QM și că partea de garanție făcută defectuos trebuie luat în calcul.

Încetul cu încetul, shop-ul online a trecut pe linie moartă pe baza reputației dobândite, dar au rămas cu rolul de furnizor. eMAG, PCgarage & online-ul autohton își luat terminale chinezești de la QM. Încetul cu încetul, piața s-a maturizat. Xiaomi a venit și pe alte canale, multe branduri chinezești au dispărut, Samsung, Huawei, ASUS etc au venit cu prețuri bune pe terminale + garanție fără probleme.

De aici cred că se trage și anunțul zilei.

Electro Distribution intră în faliment, cu datorii de 34.4 milioane lei – aprox. 7.43 milioane euro. De fapt aș spune că avem o mutare 100% românească – afacerile sunt mutate pe altă firmă.

Detalii despre afacerile QuickMobile și dinamica din ultima perioadă pe Supervizor.ro (băieților de acolo le-aș spune că nu m-aș supăra să primesc un credit pentru poză :)).

QM a apărut și s-a dezvoltat pe o nișă neacoperită din piață. Aș spune că au ratat ocazia în a deveni un shop de tradiție, cred că nici măcar nu și-au propus asta în mod deosebit.

Ce rămâne după falimentul QuickMobile?

O multitudine de garanții ce nu vor fi acoperite, cel mai probabil. De cele mai multe ori, clientul nici nu știe că a cumpărat de la QM, dar  dacă verifică certificatul de garanție și descoperă QuickService sau ServiceReturn s-ar putea să fie o problemă.

Momentan, nu se cunosc firmele ce s-au ales cu o pagubă de peste 7 milioane euro, nici datoriile totale ale QM. Vestea a picat cumva pe neașteptate. Întrebarea logică: cine urmează? Reputație proastă avem și pe alte magazine online locale, vă las pe voi să le punctați în secțiunea de comentarii.

Care a fost partea bună din QM?

Ideea de la care au plecat nu a fost rea (importul unor produse ce nu le găsești în România, dar atrag prin raportul preț / specificații etc), dar implementarea pe partea de garanție și relația cu clienții a dus totul în derizoriu.

Categorii: opinie
Tag-uri:

Despre autor

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Samsung GALAXY Note9 + Huawei Mate 20 Pro + OnePlus 6T, Canon 70D pentru fotografiile făcute la recenziile de pe site și laptopurile ASUS ROG G551 și ASUS Zenbook UX310UQ. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.