Ford Ranger tocmai ce a primit un review complet acum câteva săptămâni pe Gadget.ro, așa că lansarea în țara noastră a modelului 2016 a venit la scurtă distanță. Pe 18 aprilie, Ford România ne-a invitat la un eveniment special în cadrul căruia am avut ocazia să conducem câțiva zeci de km noul Ford Ranger 2016. 

Traseul ales de către piloții Napoca Rally Academy, printre care Bogdan Marișca, Simone și Marco Tempestini, a cuprins atât porțiuni de autostradă sau drum național, cât mai ales sesiuni de off road ușor, mediu, dar și dificil. Așa că toți participanții au avut ocazia de a-l vedea la lucru pe Ford Ranger 2016 în cam toate ipostazele în care va fi utilizat de proprietari. Spun aproape toate ipostazele, căci nu am avut șansa de a pune ceva greutate în benă, spre a aprecia și comportamentul mașinii cu masa dusă către capacitatea maximă.

Trebuie în primul rând să vă spun că Ford Ranger 2016 nu este tocmai un model complet nou, ci mai degrabă un facelift. Unul destul de pronunțat dacă ne uităm la designul exterior și interior, dar și la noile tehnologii disponibile la bord. Acestea ar fi cele mai importante ajustări aduse noii variante, păstrându-se în rest toate atuurile ce au transformat Ranger-ul în cel mai vândut pick-up din 2015 la nivel european.

Dacă exteriorul mi se pare acum și mai bine desenat, grila față impozantă fiind de departe elementul care atrage privirile, la interior aș spune că au fost operate schimbări radicale. Fără a fi aduse materiale prețioase, care să sufere în timp, Ford Ranger 2016 pășește în viitor cu nu mai puțin de 3 ecrane color, disponibile în funcție de echipare. Două dintre display-uri sunt de o parte și cealaltă a cadranului analogic care arată viteza de deplasare și pot oferi diferite informații. Cel din stânga se poate tansforma într-un turometru sau poate afișa date de la computerul de bord, iar cel din dreapta oferă informații pe scurt de la sistemul infotainment. Legat de acesta, noul Ford Ranger 2016 poate primi sistem Sync 2, similar cu ce am întâlnit la Mondeo.

Spațiul interior a rămas neschimbat, suficient de mare spre a acomoda 5 adulți, iar scaunele față sunt acum și mai bine profilate. În spate, confortul parcă este și el mai bun. Inclusiv pe drumuri neamenajate Ford Ranger 2016 nu-și tratează pasagerii cu șocuri puternice.

La evenimentul de lansare am condus un Ranger echivalent cu cel pe care l-am testat extensiv acum câteva săptămâni, unul cu motor Duratorq TDCi de 2.2 litri și tracțiune 4×4 de tip nepermanentă. Marea diferență a fost cutia de viteze, care de această dată a fost una manuală. Agregatul de 160 CP al noului Ranger a primit față de versiunea precedentă 10 CP și 10 Nm în plus, dar rămâne la fel de elastic și rafinat în funcționare. Transmisia manuală mi se pare mai potrivită pentru acest gen de autovehicul, chiar dacă mulți dintre clienți optează pentru o cutie automată, mult mai confortabilă în exploatare.

Pentru zonele de off road, Ford Ranger 2016 aduce o serie de sisteme care fac viața șoferului mai ușoară. În primul rând vorbim despre diferențial spate ce poate fi blocat manual, iar apoi despre sistemele de asistență la plecarea în rampă și la coborârea pantelor. Cel din urmă păstrează o viteză constantă la coborârea pantei, fără ca șoferul să intervină în vreun fel asupra accelerației sau frânei. Practic, tot ce are de făcut este să aleagă din volan traiectoria dorită.

Fără a fi echipat cu anvelope destinate zonelor de off road, ci cu pneurile standard, unele all season, Ford Ranger 2016 ne-a demonstrat de ce este capabil în afara drumurilor amenajate. Am avut parte chiar și de treceri prin cursuri de apă, acolo unde Ranger poate traversa vaduri cu adâncimea maximă de 80 cm.

Prețurile pentru Ford Ranger 2016 pleacă de la 24.570 euro plus TVA pentru varianta cu cabină dublă (patru uși) în echiparea XL cu motor 2.2 Duratorq TDCi de 160 CP și tracțiune 4×4. Bineînțeles că vor exista și versiuni mai ieftine, cele cu cabină simplă sau Rap Cab, în compania motorului de 2.2 l și 130 CP. Deocamdată Ford România se axează pe ceea ce reprezintă grosul vânzărilor, variantele Double Cab cu tracțiune 4×4.

Echiparea de vârf, Wildtrack, cu motor de 3.2 l cu 200 CP și tracțiune integrală, începe de la 31.720 euro fără TVA, dar aduce un design exterior special (jante 18 inch din aliaj prelucrat, grilă față din titan, bară sport aerodinamică, bare laterale din oțel argintiu) și dotări precum sistem infotainment Sync 2 cu navigație, cameră video și senzori de parcare spate, climatizare automată pe două zone, scaune față încălzite cu reglaj electric pe 8 direcții pentru șofer etc.

Ca și ofertă de lansare, Ford România listează Ranger XLT Double Cab cu motor 2.2 l 160 CP, tracțiune 4×4, pachet off road (scut metalic pentru motor, cutie de viteze, rezervor și diferențial spate blocabil), aer condiționat, cruise control, faruri automate, vopsea metalizată și cârlig de remorcare la un preț de 24.100 euro + TVA. Mai mult, clienții beneficiază de garanție extinsă 2+2 ani sau 150.000 km și finanțare preferențială prin Ford Leasing cu dobândă de 1.99 %.

În concluzie, Ford Ranger 2016 este aceeași autoutilitară apreciată de mulți clienți din toată Europa, dar care propune o imagine nouă și dotări pe care le regăsim la autoturismele cu pretenții. Capacitățile off road au fost îmbunătățite, la fel și performanțele motoarelor, fără a se pierde nimic din polivalența ce caracteriza modelul anterior.

Despre autor

Darius Pană

Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Realme GT 2 Pro, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM.