Încă de la primul trailer legat de acest joc mi-am dorit enorm să am ocazia de a-l butona. Mulţumesc pentru oportunitatea oferită de către Smart Point şi Sony. Din start spun că experienţa oferită de acest simulator auto este superbă. Vorbeam cu un amic cât de mult s-a schimbat lumea jocurilor auto în ultima decadă. În 2000 mă jucam pe un pc cu procesor de 666 Mhz, 64 Mb RAM, placă video de 32 Mb şi hdd de 20 GB – jocul era Need for Speed 3 (nu ştiu dacă vreunul dintre voi îşi aminteşte de el). Acum totul s-a desfăşurat pe o consolă dedicată de care v-am scris – Sony PlayStation 3 Slim
Important este că în Gran Turismo 5 nu te plictiseşti – peste 1000 de automobile îţi stau la dispoziţie să le conduci prin circuite care mai de care mai interesante, de la Fiat 500 (modelul vechi) la Pagani Zonda R sau maşini din Formula 1. 
Jocul este structurat în:
GT Mode – evoluezi având de îndeplinit diverse sarcini;
Arcade Mode  – ai la dispoziţie o serie de automobile şi trasee pe care să te desfăşori;
Course Maker – desenezi un traseu după dorinţele tale;
Gran Turismo TV – trebuie să ai o conexiune la internet via PS3;
Manual – nu cred că mai este nevoie de vreo precizare;
Options – cu setări pentru General: Arcade Mode, Race Display, Demo, Units şi Limba selectată; Hardware: Vibration Settings, Assign controls for racing pentru gamepad 1 şi 2, Audio Settings, Display Settings, 3DTV, PlayStation Eye; Steering Controlers: Steering Seetings, Driving Force GT – reglări pentru volanul 1 şi 2 plus setările pentru diverse volane compatibile cu Sony PS3 şi Gran Turismo 5; Miscellaneous cu setările pentru Network, Utilities şi PSP System. 
GT Mode este de departe cel care vă va atrage atenţia prin multitudinea de posibilităţi oferite. Aveţi:
A-Spec – o selecţie de curse organizată în Beginner Series, Amateur Series, Professional Series, Expert Series, Extreme Series. Ai anumite maşini şi în funcţie de locul ocupat poţi primi un trofeu de bronz, argint sau aur şi o sumă de bani cu ajutorul căreia îţi upgradezi maşina sau îţi cumperi alta fie la mâna a doua, fie de la un dealer (secţiune aparte a GT5). 
B-Spec – joci rolul de manager al unei echipe de racing. Eu nu am apucat să intru în “pielea” unui astfel de personaj. 
Special Events – organizată în Gran Turismo Karting Experience, Jeef Gordon Nascar School, Top Gear Test Track, AMG Driving Academy, Gran Turismo Rally, Gran Tour şi Sebastien Loeb Rally Challenge. Vă sunt clare posibilităţile de care vorbeam? 
Aici precum şi în A-Spec aduni puncte care îţi cresc experienţa oferindu-ţi un level mai mare – util spre a avansa în joc, a elibera diverse itemuri de la curse până la automobile. 
Licences – ai anumite sarcini de îndeplinit şi după aceea primeşti o licenţă ce îţi permite să alergi în competiţiile de la A-spec spre exemplu. Exemple ar fi:
– 200 m Stopping Challenge – pe circuitul de casă al celor de la Top Gear porneşti cu un automobil, ai un anumit timp şi trebuie să opreşti într-o zonă de siguranţă. 
– Braking into a corner – să ştii a frâna într-o curbă fără a pierde controlul bolidului şi nici să încetineşti la maxim având de parcurs traseul într-o perioadă determinată. 
etc, etc :)
Dealerships, Used Car Dealership, Practice – nu mai au nevoie de vreo prezentare;
GT Auto – locul în care-ţi personalizezi maşina de la cars wash până la Racing Modifications (culoarea jantelor, a automobilului, a jantelor, schimbi uleiul :)).
Tuning Shop – transformi automobilul tău într-o maşină de curse. Aici nu mi-a plăcut că schimbările valide pentru un Alfa Romeo 147 sunt identice cu cele pentru un muscle car din 1970. Te costă la fel să umble la motor, frâne, evacuare. Poţi umbla de la Body – Chassis până la cauciucuri. Numai să ai un buget pe măsură.  
Ar mai fi de amintit – Photo Travel unde mergi într-un oraş şi faci poze din variate unghiuri la automobilul pe care îl deţii. 
Gran Turismo 5 impresionează prin detaliile oferite pe traseu sau legate de maşinile pe care ai ocazia să le conduci. Este de-a dreptul superb să vezi că fiecare automobil are un caracter diferit, curbele se iau în funcţie de caracteristicile reale (diferenţe între cele cu tracţiune integrală, faţă sau spate) sau după anul fabricaţiei (cele mai “oldies” sunt mai greu de strunit) plus că se poate seta fiecare funcţie de la ABS la ESP sau altele – le poţi decupla spre a ieşi în evidenţa măiestria ta de şofer. 
Grafic este demenţial. Pur şi simplu. S-ar putea să nu sune tocmai profesionist, dar aceasta-i realitatea. Toată lumea când a avut primul contact cu jocul a exclamat “Oau. Ce grafică” :). Merită fiecare cent investit – dacă eşti un pasionat al fenomenului jocurilor pe pc sau consolă. Jocul îl găsiţi la următoarele preţuri:
Gran Turismo 5 – 268 lei. 
“Efectul” Gran Turismo 5:

Update: O să revin cu câteva clipuri mai explicite legate de GT5 şi de gameplay-ul oferit. Momentan pe YouTube nu l-am urcat decât pe cel mai de jos. 

Categorii: arhiva
Urmărește-ne pe Google News!

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 7 Pro + Samsung Galaxy S23 Ultra, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc prin conectare la două monitoare. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.