gAuto

Registrul Auto Român pregătește o schimbare importantă pentru mașinile înmatriculate în țara noastră. Din 2018 urmează ca ITP-ul să devină anual pentru automobilele mai vechi de 12 ani. 

Măsura s-ar aplica la 60% din parcul auto național, iar cheltuielile proprietarilor s-ar ridica în jurul a 100 milioane euro.

De ce RAR-ul își dorește creșterea frecvenței ITP-ului? 

Motivele sunt:

  • creșterea siguranței rutiere;
  • creșterea calității parcului național de automobile.

Pe ce se bazează această schimbare de strategie?

Pe o directivă europeană ce permite o frecvență mai mare a ITP-ului la automobilele cu peste 160.000 km. Au făcut un calcul și le-a reieșit că mașinile mai vechi de 12 ani ar trebui să vină anual la inspecția tehnică periodică.

Personal, nu am nimic de comentat, dacă aceste inspecții s-ar realiza în mod real. De prea multe ori sunt adevărate vechituri ce ajung pe străzile românești, cu binecuvântarea stațiilor de ITP. Bănuiesc că statul român și cei ce dețin stațiile ITP își freacă mâinile de bucurie.

Sursa: Capital.ro
Categorii: gauto
Tag-uri:

Despre autor

Co-Founder GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Allview X4 Soul, Samsung GALAXY Tab S2 8.0, Canon 70D pentru fotografiile făcute la recenziile de pe site și laptopurile ASUS ROG G551 și ASUS Zenbook UX310UQ. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.

  • koss_x_treeme

    Nu-mi fac probleme. Dau spaga si trec :) Eu tot timpul am dat spaga.. ba mint de 2 ori n-am dat spaga.. :))).. dar ca sa fiu rau pana la capat o bag pe aia cu .. drumurile.. auziti bre dar drumurile cand le faceti sa nu mai dam si noi in gropi asa de des?

    • cutienoua

      Auto denunt!😀

  • Pingback: ITP anual pentru mașinile mai vechi de 12 ani, din 2018 - Stiri ultima ora, stiri online()

  • Rebelulll

    Ce vezi la statiile ITP nu vezi nicaieri in lume… ajung toate trocile pe drum.
    Dar nu cred ca la majoritatea le-ar conveni sa aibe (un bmw e46, audi a4 b6, b7, mercedes c-class si multe alte masini pe care le vad in cluburi si forumurile lor ingrijite la maxim de pasionati si extrem de intretinute) si sa fie nevoiti sa mearga anual sa plateasca ITP-ul (undeva la 200lei parca), practic ar veni inca un impozit pe deasupra. Sau multi nu isi permit ceva mai nou, crezi ca nu vrea toata lumea un audi din 2017 ? Insa unii nu suporta si nu vor ca sa fie automat obligati ca toata viata sa conduca un logan de exemplu. Am condus cateva masini si nu exista termen de comparatie intre ele si un logan, indiferent de varsta de fabricatie.

    • NBA

      Indiferent că sunt niște coji/știfturi luate din Germania…Stai, ce?
      Prefer oricand un Logan din 2015 sau când l-au lansat pe ăsta nou, decât un gunoi de BMW-u’ cocălaresc din 2005 care a făcut înconjurul planetei de 50 de ori…

    • Rebelulll

      Mai ai de mancat pana gandesti altfel. Nu toate bmw-urile sunt gunoaie. Un e36 bine intretinut bate un logan nou la felul in care se conduce. Despre e46 nici nu are rost sa vorbim.

      Nu toate sunt inmatriculate pe BG si sunt cazane. Ai intrat vreodata pe forumurile bmw, clubul audi ca sa vezi ce bijuterii are lumea ?

    • NBA

      BMW-ul e mașina cocălarilor. Gata, am spus-o. Audi e mai “domnească”. Îți garantez că doar cocălarii își iau BMW-uri ca după să le transforme în “bijuterii”. Vechituri luat de la nemți…Sau doar vechituri, nu trebe luate din Germania.
      Să te uiți, numai așa, cine stă la volan în BMW și cine stă la volan într-un Mercedes spre exemplu (bineînțeles, există cocălari oriunde, nu doar în BMW, dar cu preponderență acolo).
      Și aia cu “plăcerea de a conduce”….Mi-aș lua Pagani Zonda dacă aș putea, că se conduce impecabil. Dar BMW e mașina “vreau să par ceea ce nu sunt”. “Pot să-mi iau un Logan nou dar dehh, iau BMW vechi că eu îs șmecher”.
      Sper ca-i înțeles ce-am vrut să zic.

    • George

      Nici mie nu-mi plac BMW-urile.

    • Andy

      Prietene eu detin un Ford de 16 ani daca vrei fac pariu cu tine ca un logan 2017 nu 2015 cum ziceai tu nu imi ajunge nici la nivelul prezoanelor. Si pe orice plan vrei tu. Noxe, frane, comfort, siguranta, stabilitate, tinuta de drum. Ce vrei tu. Astia care au masini vechi si harburi asa e omul sa aruncat la ceva ce nu poate duce. Masina mea de 16 ani are dotari pe care Dacia inca nu le-a implementat. Deci te las cu loganu tau si daca te tine comparatia poate imi platesti tu itp-ul zilnic daca tot esti bazat.

    • Andy

      Aa si daca vrei mai fa un test ia ultimu logan benzina si fa o tura pe autostrada la dus mergi constant cu 130km/h si la intors mergi constant cu 139km/h. Sa ne spui si noua concluziile consumului dupa.

    • NBA

      Chiar acum am intrat. Ia zi prietene ce Ford ai, ce dotări ai pe el și câți bani ai băgat (nu mă refer la consumabile cum ar fi uleiul și nici la reparații, la cât ai băgat din pasiune) în el. Ca să putem face comparație cu Loganul. Și să zici cât te-a costat când l-ai luat.

    • Andy

      Deci lam luat cu 2400 euro taxa mediu 289 total 2689. Are 2 ani la mine am schimbat un rulment intermediar pe fata 30 ron koyo plus manopera 70 deci 100 ron. Model Mondeo 2001Serie b4y Cod motor chba 1798 cm, 125 cai, neaspirat, varianta limuzina cu urmatoarele full electric geamuri fata spate scaune fata reglabile tot electronic. clima. parbriz luneta incalzite. scaune incalzite . co2 declarat de priducator 190 sau 194 masurat saptamana trecuta 150. Frane discuri ventilate si perforate. consum in Bucuresti in jur de 10.2 facut de la plin la plin alimentat doar de la Mol cu benzina fara plumb. consum extern 7.5 la fel de la plin la plin acelasi combustibil. Alte defecte inca nu au aparut. revizii facute la 10.000 ulei filtre.

    • NBA

      LoL, te pasionează rău mașinile sau, mai bine spus, mașina ta. Chiar o întreții. Da acum, întrebarea…Din 2001 are aproximativ 16 ani.
      Câți KM parcurși are?

    • Andy

      in bord 165.000 ultima atestare oficiala a avuto in 2013 conform cartii de service la un dealer Ford din Hamburg si erau trecuti 93.000 cand am luat-o imi indica 140.000 nu stiu sigur daca e real sau nu. Judecand dupa starea in care e mecanic vorbind si faptul ca nu are gram de rugina tind sa cred ca e real. Acum nu pot garanta. Dar atat timp cat ea mecanic e impecabila, estetic e ok cateva mici zgarieturi fine. E incadrata la euro4 dar sunt masini euro 5 care nu au valori la noxe ca a mea de ce sa fiu obligat ca anual sa platesc itp? impozitul e 140 ron itp-ul e 100 ron de ce sa dau inca o taxa anual la stat. sau cum abera unul mai sus la 6 luni?

    • Andy

      pasiune spalat de 2 ori pe saptamana. 1 data pe luna deschis capota si sters cu carpa si degresant tot compartimentul motor. curatat contacte verificat baterie, alternator, lichide presiune facuta odata pe saptamana. interior odata pe luna curatat mocheta calumea treaba de 3 4 ore pentru ca am interiorul original si refuz sa ii pun presuri de cauciuc. si completare oglinzi heliomate si incalzite. O sa razi dar parbrizul incalzit si oglinzile incalzite au fost geniale asta iarna in cele 3 zile de ploaie inghetata care le-am avut in Bucuresti

    • theozanhan

      Aia e alta oala, respectele mele pentru ceea ce fac… Dar uita te cati sunt cu texas, cati au diesel care se aude ca un tractor( merg pe premisa ca consuma putin, corect, dar iesi pe plus fata de un benzinar la drum lung). Fiecare masina are trasaturile ei..dar m am cam saturat sa vad toti “smecherii” cu masini de varsta lor, alimentate cu motorina “ciordita”, auzindu se ca un motor in 2 timpi. Colectionarii astia, cu masini intretinute si vechi nu merita tratamentul asta cu ITP…ca imi aduc aminte si de numele asta care da o semnatura si totu e ok

  • Daniela Sima

    De ce RAR-ul își dorește creșterea frecvenței ITP-ului? Pentru mai multi bani evident. Dupa ce au ramas fara identificarea la schimbarea proprietarului au scăzut veniturile. Nu va rezolva nimic din păcate.

  • daniel

    Poate ca sunt off topic…sau cum s-o zice…..cu referire strict la postarile d-lui Emil Dragota…rog respectuos…nu mai “mancati” “i”-urile de la cuvinte precum dezvoltatori… (dezvoltatorii), proprietari… (proprietarii), prieteni… (prietenii)…etc…fiti atent la context si ascultati chiar…cu urechea interna cum suna cuvantul respectiv…Multumesc! Recomand atentie pe viitor….:) sunt un cititor vechi de mai bine de 2 ani, asa ca stiu despre ce vorbesc :) SUCCES!!!

    • Lucian

      La cum ai scris acest mesaj, e clar ca stii mai multa gramatica decat Emil :)

    • daniel

      De apreciat, il apreciez foarte mult pt. munca enorma pe care o depune…doar ca, are unele scapari, despre care, din prietenie, trebuie sa fie atentionat. Nimic mai mult!!! Iti multumesc pt. atentie…:)…si-mi cer scuze ca nu stiu gramatica atat cat ar trebui..:)

    • dan vladescu

      nu iau in derizoriu ce se intampla pe site dar totusi ”munca enorma” ??? back to reality man

    • Greuceanu

      Posibil să ai dreptate,dar ca o curiozitate,de ce faci așa risipă de puncte(…)?

      Era suficient să folosești doar virgula. Cu puncte în exces devine obositor să citești comentariul.

  • Lucian

    Cam putin 12 ani, mai ales pentru masini germane. 20 ar fi fost mai ok.

    • ionut blue

      Lasa-ne cu alea germane.Daca ziceai japoneze mai era ceva.
      Nemtii mai bine ar declara noxele si consumul corect :p
      Ca sa nu mai zic ce “germane” ajung pe la noi.Umbla baietii la kilometraje de mai trebuie sa mergi 2 ani sa il aduci la zero.
      Dar pt unii ca tine, nu conteaza ca are douaj de ani…e jmecherie ca e bemveu ;)

    • theozanhan

      Corect, romanul crede ca orice cu origini din germania e bun, e fix pe dos. 200k km in ro vs de, tot 200k km a mers motorul ala, ca tot aud unii ca nu se compara 200k in ro vs de. Au drumuri bune, dar pt aia 200k km s a miscat nenorocitul de piston asta vreau sa subliniez. Sa nu mai zic ca germanul nu praduieste ceea ce e bun cu adevarat..etc sunt multi factori. Nu zic nu luati de la germani, dar prea se forteaza, deja apar si “firme” care aduc masini din germania

    • NBA

      Bișnițarii®. All rights reserved.

    • Lucian

      Corect, nu m-am gandit la japonezi. Sper ca e clar pentru toata lumea ca articolul si legea fac referire la fiabilitate, si nu la kilometraje, si bijnitarii.
      La fel de clar cred ca este faptul ca un VW (si restul din grup) este mai fiabil decat o Dacie.
      PS: Nu am nici carnet, si nici masina. Data viitoare lasa-ti insultele acasa, ca e mai sanatos :)

    • ionut blue

      Ba tocmai ca face referire la kilometraje… 160k.Si nu e nicio insulta daca iti spun ca fara masina si fara permis sa-ti dai cu parerea despre masini…e ca si cum as vorbi eu de Boeing 777.
      Eu am mai mult de 160k cu o masina de 5 ani.Nici nu vreau sa ma gandesc cum arata una de 20 ani.
      Si pana la urma, masura era “fireasca”…doar nu credeati ca statul o sa lase situatia asa dupa ce a fost nevoit sa renunte la taxa.Baietii din parlament trebuie sa produca bani de pe spatele poporului.

  • cutienoua

    +1 la ce a zis Emil daca s-ar efectua corect.
    Altfel nu ajuta la nimic decat sa te plimbi pe la ei

  • Tomoiaga Radu

    In UK se face anual la autoturisme cu vechime de peste 3 ani, deci nu este nimic ieșit din comun. Eu as propune sa fie 1 an după 10 ani vechime, 6 luni după 16 ani vechime și camere de supraveghere la fiecare stație ITP, poate așa ar mai scădea nr de rable

    • Stelian

      Eu propun in fiecare zi sa facem itp ul..asa de plictiseala..ca aia cu rable oricum dau spaga..

  • dragos

    itp-ul nu se face la RAR decat in situatii deosebite, problema e ca ei incaseaza taxe de la statiile autorizate in functie de cate inspectii se fac, aici e spilul…inspectii mai multe-creste valoarea taxelor

  • Johanson Moldy

    Cam ciudata hotarare , mai ales ca statistica spune ca 0.4% din accidente sunt cauzate de probleme tehnice ( alea 0.4% sunt in mare parte asezarea incorecta a incarcaturii…) .
    Evident se incearca sa se incaseze bani…… Legile din Ro sunt anapoda .
    De ex , platesti impozit pt o masina nefunctionala , avariata , etc dar daca e lasata in spatiu public si se vede ca a fost nemiscata ti-o ridica ……apoi nu poti vinde si transcrie o masina nefunctionala…….
    In Germania la masina noua prima verificare se face dupa 3 ani , apoi din 2 in 2 .In majoritatea statelor din USA nu exista verificare tehnica…..Guvernantii fac legile cu inspiratie din tarile care le convine pt ideile lor , noul impozit pt gospodarie e luat de acolo , cear fi sa se elimine verificarea si sa ai liber la modificari???? Sau ca in state TVA e in jur de 11% , nu stiu precis dar parca sunt state sau chestii unde nici nu se aplica TVA….