gAuto

Lotus a fost cumpărat de către Geely, o companie chineză ce se află și în spatele Volvo (prima lor investiție majoră la brandul suedez a fost dat de SUV-ul XC90). Lotus Evija este primul automobil lansat sub noul acționariat, dar și primul hypercar electric de la compania britanică.

Am selectat câteva informații:

  • 1973 CP, viteza maximă de peste 321 km/h, la 0 – 100 hm/ h în sub 3 secunde, iar în 9 secunde atinge 300 km/h ;
  • moduri de utilizare: Range, City, Tour, Sport sau Track;
  • se poate alimenta în teorie de la un charger de 800 kW (nu există în realitate, dar dacă ar exista ar permite încărcarea bateriilor în 9 minute). La un charger de 350 kW se încarcă de la 0 – 100% în 18 minute, autonomia ar fi în jurul a 430 km;
  • trenul de rulare a fost dezvoltat de către Williams Advanced Engineering (cei ce se află și în spatele mașinilor din F1 și Formula E, în F1 nu se descurcă așa bine);
  • preț – 1.88 milioane euro și o limită de unități – 130, producția începe în 2020;
  • oglinzile au fost înlocuite cu camere video.

Este un concurent de Tesla Roadster ( 0 – 96 km/h în 1.9 secunde, viteza maximă de 402 km, autonomie de aprox. 1000 km, preț în jurul a 200 – 250.000 dolari).

Mă aștept ca Lotus Evija să depășească Roadster în ce privește calitatea interiorului, dar și diferența de preț este de aproape ordinul 1 / 8. Performanțele oferite se situează sub ce promite Tesla pe supercar-ul său.

Intro pentru Lotus Evija:

Sursa: Engadget.com

Categorii: gauto

Despre autor

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează OnePlus 7T, Canon 70D pentru fotografiile făcute la recenziile de pe site și laptopurile ASUS ROG G551 și ASUS Zenbook UX310UQ. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.