Opinie

HTC, LG și Sony au pierdut boom-ul smartphone-urilor, potrivit Gartner în Q4 2017 a fost primul trimestru cu scădere pe această piață, iar presiunea este din ce în ce mai mare pe jucătorii din industrie. 

În 2017, HTC a dat o parte din echipa de R&D spre Google și pare a se concentra din ce în ce mai tare pe partea de VR. Cu banii primiți de la Google s-ar putea să mai fi cumpărat 1 – 2 ani de prezență pe piața de telefoane mobile. Ei tot așteaptă un produs care să-i scoată din panta descendentă, au produse bune, dar nu mai au puterea pe partea de marketing și s-a pus praful pe brandul taiwanez. Veniturile înregistrate de HTC în 2017 au fost cele mai mici din ultimii 13 ani – 2.1 miliarde dolari.

LG este un conglomerat sud-coreean ce rivalizează cu Samsung pe diferite domenii-cheie. Pe telefoane mobile nici măcar nu putem face comparație, Samsung vinde zeci de milioane unități, chiar sute, iar LG se chinuie pe divizia de mobile să reducă pierderile. Divizia de smartphone a înregistrat venituri de 10.52 miliarde dolari pe anul trecut, dar pierderile s-au cifrat la 192 milioane dolari – doar pe ultimul trimestru din 2017. Avem o veritabilă gaură neagră, iar acționariatul LG s-ar putea să decidă la un moment dat să capituleze în fața brandurilor chinezești ce le-au redus market share-ul.

Sony nu se descurcă mai bine față de LG sau HTC, au redus previziunea față de anul fiscal 2017 – 2018 (1 aprilie 2017 – 31 martie 2018). Ei se așteptau la 15.5 milioane unități, dar au scăzut cu 1.5 milioane unități. Au reușit să livreze 4 milioane unități pe octombrie – decembrie, cu 22% mai puțin față de rezultatele înregistrate în aceeași perioadă din 2016. Prin 2015, președintele diviziei de telefoane mobile spuneau că nu vor ieși niciodată din această piață și că divizia respectivă nu va fi niciodată de vânzare. Rămâne de văzut dacă aceste date mai sunt valide pentru un termen prea lung.

Fiecare dintre cele trei companii trebuie să țină cont de dorințele acționariatului și ce își poate dori un acționar? Sunt companii private ce nu au susținere nelegitimă și trebuie să joace în funcție de rigorile pieței. Problema este că nu văd cum ar putea să reintre în joc.

Să nu mă înțelegeți greșit, chiar mi-aș dori să găsească o soluție. HTC pare a fi în cea mai grea situație, Sony nu am găsit informații dacă ar fi pe pierdere, LG își regândește poziția pe telefoane mobile din mers (au specificat că vor avea anunțuri noi doar când este cazul). Toate cele trei companii au inovat de-a lungul timpului, iar diviziile de R&D nu au avut sarcina să copieze ce merge la concurență.

De ce au ajuns într-o situația atât de ingrată?

  1. Produse mediocre sau bune, dar la preț mare sau bune, dar fără a ieși neapărat în evidență (presupun că ați prins ideea);
  2. Nu au reușit să intre cu adevărat în piața de telefoane mobile mid-range sau low-cost, au capitulat complet în fața chinezilor, iar Xiaomi & co au devenit din ce în ce mai bune de-a lungul timpului;
  3. Incapacitatea de a dezvolta un produs care să impresioneze la modul major, să devină un punct de cotitură în piață.

Putem extinde discuția în rubrica de comentarii. Repet, îmi doresc să le văd că revin cu putere. Nu aș vrea să scriem doar de Samsung, Apple și companiile chinezești.

Categorii: opinie
Tag-uri: HTCLGsony
Urmărește-ne pe Google News!

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 7 Pro + Samsung Galaxy S23 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site și notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.