Retelistica

Am dat de mai multe cazuri în online și aș spune că este important să fiți atenți când faceți prelungirea abonamentelor de telefonie mobilă. 

Când perioada contractuală se apropie de sfârșit încep și apelurile telefonice cu oferte mai bune în aceeași sumă sau chiar mai ieftin.

Au fost mai multe situații în care au venit beneficii mai bune la un cost similar sau redus, dar au dispărut beneficiile în roaming (minute, SMS-uri și trafic de date). Dintr-un abonament cu beneficii share-uite în spațiul SEE s-au ales cu un abonament național. Problema este că utilizatorul nu este informat și de cele mai multe ori se trezește după ce a confirmat prelungirea pe contractul nou.

Mai multă atenție nu strică niciodată. Ar fi de întrebat ANCOM și Protecția Consumatorului dacă aceste practici sunt legale, că în beneficiul clientului nu sunt cu siguranță.

Categorii: retelistica

Despre autor

Co-Founder GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Samsung GALAXY S8 Plus, Canon 70D pentru fotografiile făcute la recenziile de pe site și laptopurile ASUS ROG G551 și ASUS Zenbook UX310UQ. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.

  • Innoxius

    Care practici? Să ofere abonament fără roaming? Da.

    • Să informeze pe client doar pe ceea ce primește în plus, nu și pe ce urmează a fi șters din abonamentul său.

    • cutienoua

      cel mai bine ar fi sa prelungesti online ,sa poti compara.
      dar ai dreptate,majoritatea spun da solicitarilor prin telefon.

    • Innoxius

      A, asta e clar. Dacă e contract la distanță, prin telefon, trebuie să-ți turuie tot ce scrie acolo și să primească prin telefon acceptul tău explicit și clar.
      Oricum, poți renunța în 14 zile.

  • Pingback: Mare atenție la prelungirea abonamentelor de telefonie mobilă - Stiri ultima ora, stiri online()

  • Porcu 2D

    și eu mi-am reînnoit abonamentul nu de mult la telekom,am primit și 600 de minute internaționale,pe care oricum nu le folosesc.

  • Voodoo

    Din fericire, roamingul nu ma intereseaza, dar ca idee de oferta de prelungire…desi eram client Vodafone de peste 10 ani si aveam un abonament vai de mama lui pentru anul 2017, singura oferta primita de la Vodafone de prelungire, a fost sa primesc 1gb trafic de net in plus la abonament ( aveam 800mb de 2 ani )…pentru 2 euro in plus lunar la costul abonamentului ( as in, 8 euro lunar pt 1.8gb net, 225min nationale/sms-uri in alte retele si nelimitat in retea ). Intr-un final m-am portat la RDS ( desi operatorul VF mi-a zis pe un ton total neprofesionist cand i-am zis ca vreau sa ma portez in alta retea unde primesc trafic sensibil mai mare la net, ca “RDS-ul are oferte doar pe hartie si sunt foarte slabi”, lasand la o parte faptul ca in zona in care locuiesc, semnalui si netul pe mobil de la VF sunt aproximativ egale cu zero, desi am facut nenumarate sesizari in legatura cu asta, dar niciodata nu s-a rezolvat nimic…ironic ca locuiesc intr-un oras mare in care nu ar trebui sa existe probleme de genul ), unde am 10 luni abonamentul redus la jumatate, minute mai multe, netul pe mobil functioneaza la un nivel aproape decent, iar pretul intreg al abonamentului este la jumatate fata de cel vechi, asadar, ma declar multumit, strict pentru zona in care locuiesc. Scuze pentru roman, dar am vrut sa dau un exemplu doar de oferte de prelungire primite de un abonat cu vechime de peste 10 ani.

  • Dan

    Dupa ce am citit articolul mi-am verificat contul vodafone si surpriza, roamingul era dezactivat. Contract incheiat acum o luna care avea roaming! Am sunat si mi-a spus ca voi reveni la vechiul abonament ca asta de acum nu are roaming! Maine voi fi sunat pentru un nou abonament/oferta. Sa vad ce imi ofera ca ii cam paste o portare.

    • Dan

      Acelasi lucru l-am facut si eu, intrebat, citit, acceptat. Chiar acum am mai citi odata conctractul sa nu existe dubii. Nici unde nu scrie ca raman fara roaming. Pentru cine nu crede pot pune contractul aici.

    • Cristi Salanti

      Nu scrie ca ramai fara roaming. Nu iti spune ca ramai fara roaming. Iar daca vorbesti cu angajatii lor, or sa spuna ca i-a “fortat” UE. Asta am patit si eu cu toate abonamentele de pe firma, asa ca noi si vodafone o sa ne sunem Adio la sfarsitul perioadei contractuale.

    • Dan

      S-a rezolvat elegant dupa doua incercari. Mi-au spus ca in momentul reinoirii contractului nu s-a tinut cont/omis ca aveam roaming si ca noul abonament nu ar trebui sa imi dea acces la roaming, dar daca am avut, acum cine este de vina? Intr-un final s-a rezolvat. Am roaming la 5 Euro.

  • Greseala majora a autoritatilor, ANCOM si Protectia Consumatorilor este ca nu sanctioneaza si obliga companiile telecom sa semnezi efectiv (pe hartie) ceea ce iti ofera. Practica “semnarii” noului contract telefonic mi se pare o prostie si un mod de a pacalii oamenii in ceea ce ofera cu adevarat operatorul.

    De ce spun asta?
    Recent am vrut sa trec bunicii de la Telekom la Digi. “Batranii” (peste 80 ani) au dat ok-ul prelungirii contractului Telekom pentru inca 2 ani, fara a avea semnatura. Pentru un Dolce TV + Tel fix, trebuie sa plateasca 75-80 lei / luna. Ii taxeaza pe batranii mei cu 55 ron / luna DOAR pt Telefon fix

  • George

    L-am prelungit si eu pe 12 luni. Am avut surpriza sa ma taxeze cu aproape 1 euro pt opțiunea suporter …in conditiile in care eu o aveam gratuit. La telefon nici nu m-au anunțat de schimbare. Am făcut cerere sa fiu contactat iarăși de ofertare si nu am fost sunat. Orange helper de pe softpedia mi-a zis ca e gratis…o sa vad luna viitoare https://uploads.disquscdn.com/images/6ead0e0ae709c01657c3365b5513f991c19bbe2b16a9b777467df6293a1cf01f.jpg

  • Alemao Romania

    Sa ne intelegem asupra termenilor.
    – Prelungirea abonamentului – in principiu consta in extinderea duratei executiei contractuale a contractului curent aflat in derulare. Desigur ca toti am observat sau am fost informati la semnarea contractului debfaptul ca acesta se prelungeste mutual atata vreme cat una din parti nu il denunta (adica cere intreruperea acestuia).
    – Reinnoirea contractului nu presupune intotdeauna prelungirea contractului curent deoarece in majoritatea cazurilor apar noi optiuni insotite sau nu de noi extraoptiuni, caz in care vom semna un nou contract ce va avea un alt nr si data si care nu va avea nici o trimitere ori legatura cu contractul precedent (abonamentul va avea alta denumire)
    In cazul prelungirii unui contract se incheie un Act Aditional care obligatoriu face trimitere la acesta. Evident ca si prin actul aditional se pot adauga, modifica sau elimina extraoptiuni, durata, discounturi, etc la contractul curent insa obiectul contractului adica abonamentul in cauza isi va pastra denumirea precum ei optiunile de baza)
    Doar ca practica operatorilor de telefonie ne arata ca ei prefera incheierea de noi contracte dintr-un motiv foarte simplu: da bine la target-ul / indicatorul de “Noi contracte incheiate in anul …”

  • George

    Când am fost pe Vdf și perioada contractuala era pe terminate nu am primit nici un fel de apel telefon cu oferta mai buna in aceiași bani sau mai ieftin. Când am fost la un shop Vdf sa “negociez” ceva, credeam eu, tipa care lucra acolo sa gândit să-mi dea un abonament in jur de 20-30€, deși eu aveam de 10 până atunci. Nu erau cine știe ce beneficii 6-8GB net și nelimitat min și SMS whatever, a da, si o reducere infima la nu știu ce telefon subnutrit de la Sammy gândit pentru vânzarea in volume mari… De faza cu roamingul nu știu nimic, oricum când am văzut “oferta” deja eram “mehh… cum draq sa fac sa plec mai repede de aici.”
    Soluția optimă: m-am dus la Digi și cu 5€ am net nelimitat suficient de rapid pe 4G a.î. să ducă un video in FHD, asta după ce am fost client Vdf timp de 12 ani.

  • Marius

    Eu intotdeauna cand prelungesc sau modific abonamentul, intreb operatorul cu care discut despre aspectele care ma intereseaza, iar apoi il rog sa-mi trimita contractul pe mail, sa vad negru pe alb la ce ma inham. De altfel, acum un an, la ultima modificare chiar ei mi-au cerut adresa de mail sa-mi trimita contractul si mi-au spus ca vor acceptul meu in scris inainte de a procesa cererea. Presupun ca au fost destule probleme cu acceptarea ofertelor telefonice si vor sa se asigure. Cu contractul primit pe mail si cu acceptul dat in scris, cam greu sa mai spui dupa aia ca n-ai stiut ce facilitati sunt incluse in abonament.

    • Innoxius

      Da, au fost. Mie mi-a și spus asta. Îmi trimite contractul la semnat pentru că au fost probleme că n-au înțeles ce li se spune la telefon. Adevărul e că la un contract e mai bine să-l citești liniștit, nu să ți se turuie la telefon toate condițiile și clauzele. Că nu e mixer Delimano.

  • brenciu

    felicitari pentru articol