Smartphone

În urmă cu două săptămâni a fost publicat un studiu realizat de către TrendForce, iar acolo se realiza o prognoză pentru piața de telefoane mobile pe ultimul trimestru din anul curent. 

Am găsit articolul prin Feedly și am zis că merită o discuție pe această temă, mai întâi să vedem ce ne spune TrendForce.

Bătălia pentru locul 1 se dă între Samsung și Apple, iar compania americană beneficiază de feedback-ul primit de iPhone X (au și scalat producția destul de rapid, iar livrările sunt făcute fără întârziere).

Să vedem cum a evoluat market share-ul Samsung în primele trei trimestre din 2017:

Primul trimestru – 24.7%;

Al doilea trimestru – 24.5%;

Al treilea trimestru – 21.1%;

Apple pe de altă parte a pornit în forță și a avut o cădere în T2 și T3, clientela sa deja așteaptă pe iPhone 8 și 8 Plus, dar mai ales pe iPhone X.

Primul trimestru – 16%:

Al doilea trimestru – 13.2%;

Al treilea trimestru – 11.5% (momentul în care conform altor predicții din piața de telefoane mobile ar fi fost depășiți de către Huawei).

Aș spune că rezultatele mai modeste ale Samsung în T3 2017 mi se par ușor ciudate, în contextul în care GALAXY S8 și S8 Plus au primit reduceri de preț, iar GALAXY Note8 abia ce a debutat comercial – a fost mare așteptare după Note8, mai ales că de la Note4 nu a mai fost importat oficial în diverse piețe, iar Note7 știm prin ce a trecut.

TrendForce face următoarea predicție pentru T4 2017:

Apple – 19.1%;

Samsung – 18.2%;

Huawei – 10.6%;

Oppo – 7.2%;

Xiaomi – 6.6%;

vivo – 5.5%.

Personal, aș face pariu că Samsung rămâne lider fără absolut nicio problemă. Compania sud-coreeană participă la reducerile de sezon, la promoțiile de Black Friday, Cyber Monday etc (în România, GALAXY S7 la 1499 lei s-a epuizat în câteva minute când eMAG l-a listat de BF).

Pe de altă parte, informațiile din ce în ce mai dese cum că GALAXY S9 și S9 Plus ar fi pe ultima sută de metri înainte de debut, seria A 2018, date legate de GALAXY X etc arată un Samsung ceva mai febril, dornic să iasă cât mai rapid că produse care să surclaseze concurența cât mai puternic.

Nu cred că Apple are suficientă tracțiune ca să crească la 19.1%, deși dacă ne uităm la începutul de an atingeau 16% cu iPhone 7 și 7 Plus, iar X-ul se dovedește un succes comercial major.

Huawei are locul 3 asigurat, iar Oppo, Vivo și Xiaomi se bat pentru pozițiile 4, 5 și 6 (companii ce vând zeci de milioane unități cu prezență solidă mai ales în China, mai modeste pe plan extern). Xiaomi a avut o strategie mai coerentă și a început să abordeze piața europeană și americană, Vivo și Oppo sunt în scădere. Abia ce au încheiat un acord cu Qualcomm, iar în 2018 mă aștept să le vedem oficial în Europa și SUA.

Sursa: TrendForce.com

Categorii: telefoane-mobile
Urmărește-ne pe Google News!

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 7 Pro + Samsung Galaxy S23 Ultra, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc prin conectare la două monitoare. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.