Retelistica

ANCOM a venit cu câteva propuneri în ce privește contractele la internetul fix. Este vorba despre indicatorii de calitate tehnici prevăzuți și în regulamentul UE nr. 2015 / 2120. 

În abonamentele de internet fix sunt menționate vitezele maxime la download și upload, fără alte elemente majore care să ateste serviciul oferit.

ANCOM își dorește ca fiecare furnizor de internet fix să includă în contracte și:

  1. Viteza minimă de transfer a datelor;
  2. Viteza de transfer disponibilă în mod normal;
  3. Viteza maximă și viteza promovată de transfer a datelor (viteză promovată = viteza specifică de către furnizor în comunicările comerciale).

Aceștia sunt indicatori tehnici pentru contractele de internet fix. La aceștia se adaugă și indicatori de calitate pe partea administrativă ce ar trebui afișați pe site-ul furnizorilor pe ultimele două semestre.

Indicatori de calitate administrativi sunt:

  1. Termenul de furnizare a serviciului de acces la internet în zile calendaristice (de la momentul în care a fost pusă cererea de furnizare și până la instalarea propriu-zisă);
  2. Termenul de remediere a deranjamentelor exprimat în ore;
  3. Termenul de soluționare a reclamațiilor primite de la utilizatorii finali, altele decât deranjamentele – valoare exprimată în zile;
  4. Frecvența reclamațiilor utilizatorului final;
  5. Frecvența reclamațiilor referitoare la deranjamente;
  6. Frecvența reclamațiilor legate de corectitudinea facturii. 

O altă obligație pe care ANCOM și-ar dori să o aducă este legată de platforma Netograf. Ei și-ar dori ca traficul făcut pe această platformă să nu fie contorizat. Netograf este un fel de SpeedTest al ANCOM, de aici adună statistică la nivel trimestrial pe internetul fix și mobil.

Propunerile mi se pare de bun augur, ar fi cazul ca serviciile de internet fix să fie mai bine reglementate. Parcă de prea multe ori se promite mult și se livrează puțin. Utilizatorul trebuie să aibă pârghii prin care să controleze raportul dintre promisiuni și realitate.

Categorii: retelistica

Despre autor

Co-Founder GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Samsung GALAXY S8 Plus, Canon 70D pentru fotografiile făcute la recenziile de pe site și laptopurile ASUS ROG G551 și ASUS Zenbook UX310UQ. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.

  • Pingback: Propunerile ANCOM în ce privește indicatorii de calitate specificați în contractele la internetul fix - Stiri ultima ora, stiri online()

  • Bobby

    Foarte bune propunerile mai ales cand exista Telekom care iti ofera 100 de Mbs pe hartie si in realitare ai doar 8Mbs prin ADSL

    • xploratorul

      Nu-ti ofera 100 mbs pe hartie.
      Iti ofera 100 mbs acolo unde au echipament, in rest viteze de ADSL. Simplu, logic, rezonabil. Scrie pe site, iti trebuie doar 4 clase si ceva logica.

    • Bobby

      Hai lasa-ma cu logica ca nu e asa, se lauda cu pliante de 100 de Mbs si dupa ce semnezi contractul te vezi cu doar 8Mbs, ca cica doar atata suporta reteaua, abia astept luna decembrie sa scap de ei.

    • xploratorul

      QED

    • Alin

      pentru asta s-au inventat providerii care furnizeaza serviciile “fara obligatii contractuale” – gen prepay, Putini, dar sunt.

    • Bobby

      Or fi, dar nu la mine in comuna :)

  • Marian

    Sa nu ramana propuneri !!!

  • xploratorul

    Propunerile astea dau de lucru unor bugetari fara treaba… dar cu nivel de trai ridicat spre nesimtit.

    In RO, locul 3 sau 4 sau asa ceva la nivel mondial la viteza de net, fix, mobil, cosmic, numiti-l cum vreti, si concurenta reala la fiecare scara de bloc, si cu gigabit in sate fara apa si canal, se gandesc unii sa faca studii si sa verifice parametrii de calitate si sa mai fie si platiti pt. asta ?!

    Termenul de furnizare a serviciului de acces la internet în zile calendaristice (de la momentul în care a fost pusă cererea de furnizare și până la instalarea propriu-zisă);
    Termenul de remediere a deranjamentelor exprimat în ore;
    Termenul de soluționare a reclamațiilor primite de la utilizatorii finali, altele decât deranjamentele – valoare exprimată în zile;
    Frecvența reclamațiilor utilizatorului final;
    Frecvența reclamațiilor referitoare la deranjamente;
    Frecvența reclamațiilor legate de corectitudinea facturii
    Frecventa dezacordurilor gramaticale in formularea reclamatiilor.

    WTF

    Un bugetar d-asta expert in Excel degeaba si fara utilitate practica ia 500 euro acasa… si se simte util societatii. Mai face un masterat si-si mai trage un 15%.

  • Psichokillah

    “Parcă de prea multe ori se promite mult și se livrează puțin.” – nu se aplica la RDS.