Range Rover Velar a fost prezentat pentru prima dată în cadrul Salonului Auto de la Geneva din acest an. Iată că la numai două luni am avut ocazia să-l vedem și în țara noastră, în cadrul evenimentului dedicat presei, organizat de Țiriac Auto.

Cei interesați pot admira aceeași mașină în data de 27 mai, începând cu ora 10.00, când Range Rover Velar va fi dezvăluit publicului în Băneasa Shopping City. În după-amiaza aceleași zile, noul model va fi însoțit și de prezența artistei Inna, partener de imagine Țiriac Auto – Jaguar Land Rover.

Range Rover Velar va ajunge și la Oradea, în data de 31 mai, la Brașov pe 6 iunie și la Bacău pe 9 iunie.

Proiectat în centrele de dezvoltare Jaguar Land Rover din Marea Britanie pentru a completa spațiul dintre Range Rover Evoque și Range Rover Sport, Velar reprezintă un nou capitol în evoluția gamei. Modelul beneficiază de un design caracteristic mărcii britanice, cu elemente specifice identității Range Rover, însă duce liniile un pic mai departe.

La exterior atrage partea fronatlă ce pare a se prelungi fără întrerupere până către zona aripilor față, precum și mânerele exterioare ale portierelor. Acestea sunt escamotabile, ieșind la iveală doar atunci când proprietarul deblochează încuietorile.

Am văzut aceeași atenție la detalii, aceleași materiale nobile folosite la finisarea interiorului și am simțit din plin rafinamentul britanic, toate specifice brandului Range Rover. Spațiul interior și portbagajul (673 litri) sunt vaste, așa cum te-ai aștepta de la un SUV ce măsoară puțin peste 4,8 metri lungime, cu un ampatament de 2,874 metri.

Cel mai interesant element din interior este cu siguranță reprezentat de zona ce cuprinde comenzile climatizării. Aici regăsim un al treilea display, după cel al panoului de bord și al sistemului de infotaniment. Comenzile sunt preluate prin atingere și tot de aici pot fi alese modurile de rulare pe teren accidentat. Apropo de asta, Range Rover promite capabilități excelente în off road și pentru Velar, ca pentru întreaga gamă.

Comenzile de pe volan sunt și ele capacitive, deci nu trebuie să apeși pe butoane fizice nici aici, acestea fiind sensibile doar la o ușoară atingere.

În funcție de motorizări, nivel de echipare și dotări opționale, Range Rover Velar poate avea prețuri începând de la circa 60.000 de euro cu TVA, însă poate depăși chiar și 110.000 de euro.

Încă din momentul începerii comercializării, undeva la sfârșitul acestei veri, Range Rover Velar va dispune de 5 tipuri de motorizare, trei diesel și două pe benzină:

  • D180 – diesel, 4 cilindri în linie, capacitate cilindrică de 1.999 cmc, cu 180 CP și 430 Nm, consum mediu declarat de 5.4 l/100 km, accelerație 0 – 100 km/h în 8.9 secunde și viteză maximă de 209 km/h;
  • D240 – diesel, 4 cilindri în linie, capacitate cilindrică de 1.999 cmc, cu 240 CP și 500 Nm, consum mediu declarat de 5.8 l/100 km, accelerație 0 – 100 km/h în 7.3 secunde și viteză maximă de 217 km/h;
  • D300 – diesel, 6 cilindri în V, capacitate cilindrică de 2.993 cmc, cu 300 CP și 700 Nm, consum mediu declarat de 6.4 l/100 km, accelerație 0 – 100 km/h în 6.5 secunde și viteză maximă de 241 km/h;
  • P250 – benzină, 4 cilindri în linie, capacitate cilindrică de 1.998 cmc, cu 240 CP și 365 Nm, consum mediu declarat de 7.6 l/100 km, accelerație 0 – 100 km/h în 6.7 secunde și viteză maximă de 217 km/h;
  • P380 – benzină, 6 cilindri în V, capacitate cilindrică de 2.995 cmc, cu 380 CP și 450 Nm, consum mediu declarat de 9.4 l/100 km, accelerație 0 – 100 km/h în 5.7 secunde și viteză maximă de 250 km/h.

Oricare dintre variantele de mai sus vine echipată cu transmisie automată cu 8 rapoarte și cu tracțiune integrală 4WD.

Am făcut o selecție a celor mai importante dotări de serie ce echipează versiunea de bază Range Rover Velar: sistem Adaptive Dynamics, sistem Terrain Response, mânere escamotabile, instalație de climatizare pe două zone, keyless entry, sistem de frânare autonom, avertizare la părăsirea benzii de rulare, jante din aliaj pe 18 inch, faruri LED, scaune cu tapițerie din combinație Luxtec (stofă) și Alcantara, pilot automat cu limitator de viteză, senzori de parcare spate, sistem audio de 250W cu 8 difuzoare.

Cea mai echipată variantă de Range Rover Velar, denumită First Edition, plusează cu jante de aliaj pe 21 inch (opțional până la 22 inch), suspensie pneumatică, plafon panoramic cu trapă, faruri Matrix-laser LED cu DRL signature, tapițerie din piele windsor perforată, scaune față reglabile electric pe 20 de direcții, încălzite, ventilate și cu funcție de masaj, volan încălzit, plafon interior din piele întoarsă Alston, sistem audio Meridian Signature de 1600W cu 23 difuzoare, sistem de navigație Pro cu memorie internă tip SSD, head-up display, cheie inteligentă tip brățară – Activity Key, pilot automat adaptiv cu asistență la rularea în coloană, sistem de camere perimetrale cu asistență la trecerea vadului, Park Assist (asistență la parcarea paralelă, perpendiculară și ieșirea dintr-un loc de parcare), sistem monitorizare trafic spate ș.a.

Galerie foto cu Range Rover Velar la evenimentul de prezentare în România:

Categorii: gauto

Despre autor

Darius Pană

Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Realme GT 2 Pro, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM.