Opinie

BlackBerry este de ceva timp într-o situație neplăcută, în care fiecare trimestru se anunță mai mult sau mai puțin dezastruos din punct de vedere al pierderilor înregistrate. Cu toate acestea, John Chen, omul ce a preluat frâiele companiei canadiene acum 13 luni, declară că în proporție de 99% este sigur că BlackBerry își va reveni.

În susținerea afirmațiilor sale vine și un raport ce sugerează un profit operațional de 6 milioane de dolari pentru cel de-al treilea trimestru fiscal din 2014. Această sumă s-ar traduce printr-o creștere de 1 cent/acțiune, ceea ce nu pare mult, dar după pierderile înregistrate în trecut este ca o gură de oxigen binevenită.

Modele ca BlackBerry Passport sau Classic sunt deja lansate pe piață și se bucură de un real succes. În sprijinul acestora se mai adaugă știri care anunță că Ford – marele producător auto – va renunța la software-ul Microsoft pentru sistemul multimedia al mașinilor, în favoarea unuia de la BlackBerry.

Mai mult, unele surse anunță un parteneriat între Boeing și BlackBerry în vederea producerii unui smartphone ce se poate auto-distruge când este pierdut sau furat, pentru ca astfel să asigure cel mai înalt grad de protecție a datelor. Asemenea produse revoluționare poate că nu vor aduce mult profit, dar vor menține numele BlackBerry în titlurile știrilor hi-tech, ceea ce duce la o creștere a imaginii de marcă.

Eu folosesc un BlackBerry Q10 de mai bine de jumătate de an și pot să spun că mi-ar părea foarte rău ca acest producător să dispară de pe piață. Momentan, compania canadiană reușește să se mențină pe linia de plutire, dar dacă nu va începe destul de curând să înregistreze profit, viitorul BlackBerry ar putea ajunge să semene cu trecutul recent al celor de la Nokia.

Și acum să încerc să dau răspunsul la întrebarea din titlul articolului: va avea BlackBerry profit în 2015? Destul de greu de prognozat, dar deja câțiva pași au fost făcuți în acest sens și dacă John Chen va continua să acționeze în același fel, poate chiar și mai inspirat, eu cred că da, vor avea succes anul viitor. Tot ce au de făcut este să mizeze în continuare pe securitatea crescută a datelor, pe design-ul mai atipic, ce nu se aliniază tendințelor și pe îndreptarea atenției către clienții fideli și fanii mărcii.

Tag-uri:

Despre autor

Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și nu numai. Folosește Sony Xperia XZ, Xiaomi Redmi 3 și Canon EOS 600D + Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon 50mm 1:1.8 STM.