Retelistica

Din câte știu, Digi Mobil și Telekom nu blochează telefoanele mobile din portofoliu. Această operațiune mai este practicată de către Orange și Vodafone la dispozitivele achiziționate cu abonament, la unele dintre ele. 

ANCOM a stabilit un cod de conduită pentru rețelele de comunicații mobile din țara noastră, în ce privește terminalele codate.

Nu sunt noutăți majore față de ceea ce știam până acum:

  1. Decodarea este gratuită dacă telefonul a fost cumpărat fără un pachet preferențial sau la preț subvenționat;
  2. În cazul în care telefonul a fost cumpărat cu abonament la un cost redus, se aplică un tarif pentru operațiunea de deblocare. Tarifele de decodare în acest sens sunt stabilite de către fiecare operator în parte (din experiență – Abonamentul lunar X lunile rămase până la sfârșitul contractului).

Deblocarea ar trebui să se realizeze în maxim 15 zile lucrătoare de la înregistrarea solicitării. Sunt necesare factura fiscală sau certificatul de garanție al terminalului. Decodarea telefoanelor mai vechi se realizează în măsura în care operatorii mai dispun de resurse tehnice pentru așa ceva. Bănuiesc că sunt rare situațiile în care cineva sosește cu un telefon mai vechi de 5 – 6 ani.

Codul de conduită îl găsiți aici. Nu are valoare de lege și operatorii de rețele mobile nu pot fi sancționați. Fie vorba între noi, frecție la picior de lemn.

Categorii: retelistica

Despre autor

Co-Founder GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Samsung GALAXY S8 Plus, Canon 70D pentru fotografiile făcute la recenziile de pe site și laptopurile ASUS ROG G551 și ASUS Zenbook UX310UQ. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.