Skoda a vândut în 2015 aproximativ 1.06 milioane de automobile

/
/
29 ian. 16
/

Istoria Skoda începe încă din 1895, chiar dacă la început compania nu a produs automobile, ci biciclete și mai apoi motociclete. După 120 de ani de activitate, producătorul ceh, aflat în grupul Volkswagen din 1991, reușește să vândă 2 ani consecutiv peste 1 milion de mașini la nivel mondial.

Creșterea față de 2014 este de 1.8%, iar luna decembrie 2015 a fost cea mai bună din istoria companiei, cu aproximativ 86.600 de unități livrate clienților din întreaga lume.

Iată cum au arătat în 2015 vânzările Skoda în funcție de fiecare model comercializat, precum și variația față de anul precedent:

  • Skoda Octavia – 432.300, +11,1%;
  • Skoda Rapid – 194.300, -12,2%;
  • Skoda Fabia – 192.400, +19,8%;
  • Skoda Yeti – 99.500, -3,2%;
  • Skoda Superb – 80.200, -12,0%;
  • Skoda Roomster – 16.600, -44,0%;
  • Skoda Citigo – 40.200, -5,5% (comercializată doar în Europa).

În țara noastră importatorul Skoda a livrat în 2015 aproximativ 9.000 de unități, dintre care 3.921 Skoda Octavia, 2.719 Skoda Rapid, 1.336 Skoda Fabia, 589 Skoda Superb, 214 Skoda Citigo și 68 Skoda Yeti. Chiar dacă am putea spune că vânzările din România nu au contribuit prea mult la cifra totală din 2015, cu circa 9.000 de mașini vândute creșterea față de 2014 a fost de 23 de procente.

Pentru anul în curs este așteptată lansarea unui nou SUV în gama Skoda, iar cel mai recent model Superb se bucură deja de un succes neașteptat. Astfel, 2016 ar trebui să mențină trendul ascendent al mărcii și să marcheze un nou record despre care o să vorbim cel mai probabil la anul.

Darius Pană
Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Realme GT 7, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.