Opinie

Faptul că informaţiile pozitive, ştirile care prezintă într-o lumină bună anumite evenimente nu atrag audienţă, nu reprezintă o noutate pentru nimeni. Site-uri gen cancan.ro sau click.ro au milioane de vizualizări zilnice, iar acest lucru ne prezintă crunta realitate că oamenii în general caută informaţii neobişnuite, ieşite din tipar, care să scandalizeze etc.

Un studiu din Statele Unite ale Americii realizat în anul 2007 a demonstrat că cele mai căutate subiecte în online-ul american sunt despre război, condiţii meteo nefavorabile şi probeme economice.

Pe aceeaşi lungime de undă, un site din Rusia a făcut pe 1 decembrie anul acesta un experiment mai puţin obişnuit: timp de 24 de ore a publicat doar articole cu tentă pozitivă. Pentru a-şi face cunoscută intenţia, site-ul cityreporter.ru şi-a anunţat cu o zi înainte toţi cititorii că a doua zi vor scrie doar ştiri pozitive, astfel încât să distrugă mitul informaţiilor negative şi deprimante. Zis şi făcut. Pe data de 1 decembrie, cititorii site-ului rusesc au putut găsi articole precum “Fără incidente pe şosele, în ciuda ninsorii” sau “Construirea tunelului din oraş s-a realizat la timp” etc. În acea zi, traficul de pe cityreporter.ru a scăzut cu peste 66% , chiar dacă de obicei lunea era o zi cu foarte mulţi vizitatori. Pe 2 decembrie, site-ul a revenit la normal, la fel şi traficul.

Din păcate acesta este adevărul. Nu ne interesează lucrurile obişnuite, banale, uzuale, deoarece le vedem zilnic şi ne lovim mereu de ele. Suntem atraşi de informaţiile cu tentă scandaloasă, socantă, care aduc un plus de “adrenalină mentală.” Suntem bombardaţi zilnic cu titluri gen “Şocant “, “Incredibil”, “Nu ai mai văzut aşa ceva”, deoarece acestea plac, acestea atrag vizitatori. Chiar şi în această lume IT&C despre care discutăm în fiecare zi, au început să apară pe diferite site-uri / blog-uri de specialitate asemenea titluri sugestive, care încep cu sau conţin cuvinte mai mult sau mai puţin “şocante”.

Pe gadget.ro suntem deja o comunitate mare, frumoasă, care isi exprima opiniile zilnic în cadrul articolelor postate. Dacă aţi fi 5 minute sinceri cu voi, spuneti-ne, ce căutaţi de la un site / blog din zilele noastre? Daţi mai repede click pe un articol cu titlul mai cald sau cu titlul mai “nărăvaş”?

socant

Sursa: bbc.com