Retelistica

Telekom România a anunţat ce rezultate financiare a obţinut în al doilea trimestru din 2019. Veniturile companiei continuă să fie în scădere, acestea ajungând la 231.2 milioane euro, cu 2.8% mai mici comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. EBITDA ajustată s-a ridicat la 29.8 milioane de euro, în scădere cu 20.1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Ce alte date interesante am găsit în comunicatul de presă:

  • veniturile din serviciile mobile au scăzut cu 4.4%, ajungând la 78.8 milioane euro;
  • veniturile din serviciile fixe au scăzut cu 5.3%, ajungând la 59.3 milioane euro;
  • 1.4 milioane clienți pe serviciile de televiziune, scădere de 5.7% vs aceeaşi perioadă de anul trecut;
  • 802.500 abonaţi la pachete de servicii integrate fix-mobil, creștere de 30.2% față de al doilea trimestru din 2018;
  • 4.5 milioane clienți pe telefonia mobilă, din care 35% pe abonament. Avem o scădere de 4.9% față de aceeași perioadă din 2018;
  • segmentul de Internet TV (IPTV) a înregistrat un avans de 15% al numărului de clienţi.

Chiar dacă comparativ cu trimestrul al doilea din 2018 rezultatele sunt mai slabe, comparativ cu trimestrul anterior se observă o îmbunătăţire în cifre (este oarecum normal, perioada ianuarie – martie fiind cea mai slabă la nivel de an). În continuare Telekom România se chinuie, iar vânzarea pare mai sigură ca niciodată.

“În trimestrul doi al acestui an, vedem rezultate pozitive pentru principalii piloni ai strategiei noastre comerciale. Vedem o creştere susţinută a ofertelor convergente fix-mobil, atât în ceea ce priveşte numărul de clienţi, cât şi contribuţia la veniturile segmentului de servicii fixe. În plus, vedem consolidarea pe segmentul mobil, reflectată într-o bază mai sănătoasă de clienţi pentru serviciile mobile, precum şi în satisfacţia clienţilor pentru ofertele noastre mobile. Avem în continuare o poziţie bună în ceea ce priveşte percepţia de brand, fiind brandul numărul doi în preferinţele clienţilor pe toate segmentele de servicii – mobil, servicii integrate, TV şi broadband. Numărul clienţilor care beneficiază de tehnologia FTTH continuă să crească, cu o rată anuală de 14%. În acelaşi timp, continuăm să ne îmbunătăţim eficienţa operaţională, prin îmbunătăţirea fluxului de numerar, necesar pentru a asigura creşterea pe mai departe.”,  a declarat Nicolas Mahler, Director Executiv Financiar, Telekom România.