Opinie

Chiar dacă foarte multe site-uri şi magazine offline continuă Black Friday şi astăzi/mâine, cele mai bune reduceri au fost epuizate ieri. În acest weekend au rămas diverse gadget-uri care nu prezintă interes sau au reduceri prea puţin interesante.

După o zi foarte agitată din toate punctele de vedere, pe gadget.ro am văzut multe comentarii atât de bucurie, cât şi de dezamăgire. Pentru că pe cei fericiţi îi înţelegem şi ne bucurăm pentru ei deoarece au apucat să îşi cumpere ce şi-au dorit, în continuare vă vom prezenta cele mai importante 5 dezamăgiri observate în reacţiile utilizatorilor gadget.ro. Menţionez că ordinea este aleatorie.

Locul 5: Ofertele bune au dispărut repede

Acest lucru se întâmplă din păcate an de an. Reducerile masive atrag atenţia tuturor, iar stocurile sunt limitate. Pe eMAG.ro de exemplu, în primele 4 minute după ce s-a dat startul campaniei de Black Friday 2014, au fost vândute în medie 100 de produse / secundă. Vă daţi seama că majoritatea acestor comenzi au avut în componenţă articolele cu reduceri substanţiale. Putem spune că înţelegem frustrarea multor utilizatori, dar nu putem accepta reacţiile agresive ale acestora la adresa diverşilor terţi.

Locul 4: Site-uri nefuncţionale

An de an se întâmplă mereu acelaşi lucru: site-uri picate cu nemiluita. Deşi se anunţă un număr ridicat de comenzi şi vizitatori unici, retailerii continuă să nu facă nimic cu site-urile lor, iar acestea sunt mare parte din timp nefuncţionale (eliminam retailerii mari care au făcut investiţii masive în servere). Poate la anul vom vedea o schimbare în acest sens.

blackfriday2

Locul 3: Reduceri mincinoase

Mentalitatea românului a fost întotdeauna să câştige cât mai mult într-un timp cât mai scurt. Putem afirma cu tărie că acest lucru se întâmplă şi în cadrul ediţiilor din România a campaniei Black Friday. Numeroase articole primesc preţuri mărite cu câteva zile înainte de startul campaniei, „reducerile” acordate ulterior fiind absolut mincinoase. Din păcate acest lucru se practică şi se va practica întotdeauna.

Locul 2: Altex a organizat Black Friday doar în mediul offline

Într-o perioadă în care online-ul dirijează economia (mai nou şi politica), Altex a decis să organizeze ediţia din 2014 a campaniei Black Friday doar în magazinele fizice. Deşi reducerile acestora nu au fost cele mai atractive, foarte mulţi români nu au avut acces la acestea deoarece în oraşele unde locuiesc nu există magazin Altex. Sper că au avut vânzări sub aşteptări, poate la anul o sa încerce să organizeze Black Friday şi în online.

Locul 1: Români care cumpără doar pentru că este Black Friday

Recunosc, aceasta este o dezamăgire personală. Am văzut foarte mulţi oameni care cumpărau anumite articole doar pentru că pe ele scria X % reducere. Au existat numeroase reportaje realizate de diferite posturi de televiziune în care românii recunoşteau că nu au nevoie de anumite obiecte aflate în coşul de cumpărături, dar le-au cumpărat că doar e Black Friday. Personal nu îmi plac aceşti oameni din două motive: unul pentru că achiziţionează articole inutile pentru ei, dar care pentru alţii sunt foarte importante şi au o ocazie să le cumpere la reducere şi al doilea, pentru că acest tip de consumator încurajează retailerii să promoveze aşa numitele reduceri despre care am discutat la Locul 3 (până la urmă, de ce să nu se practice astfel de oferte dacă românii „pun botul”?).

Dacă mai aţi trăit şi alte momente dezamăgitoare la această ediţie de Black Friday, vă aştept în secţiunea de comentarii.