Am observat că există o emulație din partea celor ce folosesc un telefon Xiaomi și speră cumva ca producătorul chinez să ajungă pe primul loc la nivel global. Momentan, se află pe locul al 4-lea în T2 2018. 

Distanța este considerabilă față de Samsung, Huawei sau Apple. Xiaomi a atins 33 milioane unități vs 71.6, 54.2 și 41.3 milioane unități cât au companiile de pe locurile 1, 2 și 3.

Este clar că au mult de tras până să ajungă în fotoliul de lider.

1. Prezență în oferta operatorilor de telefonie mobilă;

În România peste 60% din telefoane mobile vândute trec prin oferta unui operator de telecomunicații. Sunt piețe precum cea din SUA unde dependența de oferta operatorilor este și mai mare. Este clar că dacă vor să ajungă pe un loc fruntaș trebuie să vină cu produse pe aici. Acum nu știu ce discounturi pot negocia pentru că sunt cumva strânși cu ușa prin prisma prețurilor practicate.

Aș face pariu că ar avea succes, îmi amintesc de nebunia generată de prezența lui Redmi Note 3 Pro la Digi Mobil.

2. Îmbunătățiri serioase pe partea de cameră foto și video;

Au mai rezolvat câte ceva, dar destul de puțin și există un ecart consistent față de modele concurente de la Samsung, Huawei și Apple. Un user de Xiaomi trece cu vederea pentru că se va referi mereu la compromisurile inerente unui telefon mai ieftin.

Camera foto și video joacă un rol capital în alegerea unui smartphone. Majoritatea întreabă: Și cum se descurcă la nivel de cameră? Nu este suficient să ai un design frumos + software ok, camera trebuie să fie bună spre foarte bună.

3. Buget de marketing generos;

Xiaomi rămâne un nume nou pentru marea masă a clienților din Europa, SUA etc. Trebuie să ajungă a fi cunoscuți înainte de a intra în concurență directă cu Samsung & co. Înțeleg că ei nu au aceeași marjă de profit / device etc, dar ca să intri în prim plan trebuie să fii agresiv în promovare. Huawei a investit serios în acest domeniu pe baza profitului generat de divizia de rețelistică, nu știu dacă Xiaomi are de unde să strângă un buget considerabil, au încercat cu listarea la bursă, dar nu le-a ieșit chiar așa cum cum și-au dorit.

4. Garanția oferită în mod real la nivel internațional;

Aș spune că au mai rezolvat din probleme, pe modelele importate pe canal oficial, dar multe Xiaomi ajung pe  canal gri, iar garanția rămâne la cheremul celui ce vinde produsul, fără implicarea directă a companiei chineze. Ei preferă să-ți dea produsul la un cost bun, de restul se descurcă shop-ul.

Apple, Samsung și Huawei stau mult mai bine din acest punct de vedere, acordă importanță clientului etc. Acum știu că s-ar putea să fie scăpări și la ei, dar nu aș compara cu jungla din spatele unor modele ale companiei chineze.

5. Ofertă bine împărțită de terminale;

Nu trece o săptămână fără să fie lansat un alt model Xiaomi, o întreagă nebunie, iar clientul neavizat se pierde în detalii. Îi înțeleg pe chinezi, ei fac rost de componente la un preț bun, realizează un stoc și scapă de el. Nu au un flux continuu ci realizează loturi. Noi nu realizăm asta pentru că fiecare shop are un furnizor ce-și face stoc din timp.

Putem extinde discuția în rubrica de comentarii.

Tag-uri:

Despre autor

Co-Founder GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Samsung GALAXY S8 Plus, Canon 70D pentru fotografiile făcute la recenziile de pe site și laptopurile ASUS ROG G551 și ASUS Zenbook UX310UQ. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.