Arhiva-Google+

Unthink este o rețea socială care a pornit de la o idee oarecum ciudată pe on-line: posibilitatea utilizatorilor de a avea un control total asupra informațiilor personale. Oficialii, potrivit cu Huffington Post, promit că datele cu caracter personal nu vor ajunge pe mâna publicitarilor și pornesc optimiști spre detronarea giganților din mediul social: Twitter, Facebook sau Google+.

Cu un accent deosebit pe branduirea ei ca ”anti-Facebook”, rețeaua socială nou lansată este definită ca o platformă de emancipare a celor care doresc socializare prin intermediul unei rețele dar sunt deranjați de politicile de confidențialitate, de publicitatea excesivă sau alte actualizări ale rețelelor concurente, derutante, ce necesită o continuă revizuire a setărilor contului.

Acestea fiind spuse, a fost lansată o variantă beta a portalului Unthink pe 25 octombrie iar până acum, se pare că a adunat peste 100 000 de utilizatori.

Fondatorul Unthink și CEO al companiei, Natasha Dedis, este o femeie de afaceri deloc tipică. Este tipologia antreprenorului care caută unde a fost nedreptățit clientul și de cele mai multe ori face o pasiune în încearcarea de a corecta eroarea sau greșeala. Toate au pornit cu 4 ani în urmă, când fiul ei a dorit să-și facă un cont de Facebook. Studiind setările de confidențialitate ale contului, Dedis a decis că acestea sunt abuzive și arogante și și-a propus să ofere alternativă. Astfel a apărut rețeaua Unthink, 4 ani mai târziu, cu un buget de pornire de 2,5 milioane dolari, proveniți din fonduri adunate de vizionara antreprenoare.

Astfel, Unthink promite să nu deranjeze niciodată utilizatorii cu reclame. În schimb, pentru a se susține totuși, eliminând relamele tradiționale ca mod de finanțare, utilizatorii sunt invitați să aleagă un brand ”sponsor” care să apară în dreptul profilului, brand care va acoperi costurile de mentenanță ale contului respectiv. Cei care nu doresc să asocieze profilul cu un brand vor avea de achitat 2 dolari anual, dacă vor fi abonați la știrile postate de anumite companii, utilizatorii vor avea parte de anumite beneficii iar setările de confidențialitate implicite ale unui cont vor fi de minimă transparență, utilizatorii putând stabili de la bun început care dintre informații să le facă publice.

Așa, ca de final, lucrurile sună bine pe aici, dar pentru o rețea socială, UNthink sună puțin cam ciudat. Or it’s just me? Aaaaa, și btw, în școala fiului Natashei Dedis, nimeni nu mai consideră Facebook  ca fiind cool.

Sursa: Huffington Post