Accesorii inteligente

Cei de la International Data Corporation (IDC) au anunţat estimările de vânzări în categoria “purtabilelor” pentru trimestrul al treilea din 2019. Acestea sunt surprinzător de bune, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2018 vorbim de aproape o dublare (+94.6%). În perioada iulie – septembrie 2019 au fost comercializate la nivel global peste 84.5 milioane de unităţi astfel:

  • Apple – 29.5 milioane unităţi (+195.5% vs Q3 2018) şi o cotă de piaţă de 35%;
  • Xiaomi – 12.4 milioane unităţi (+66.1% vs Q3 2018) şi o cotă de piaţă de 14.6%;
  • Samsung – 8.3 milioane unităţi (+156.4% vs Q3 2018) şi o cotă de piaţă de 9.8%;
  • Huawei – 7.1 milioane unităţi (+202.6% vs Q3 2018) şi o cotă de piaţă de 8.4%;
  • Fitbit – 3.5 milioane unităţi (+0.5% vs Q3 2018) şi o cotă de piaţă de 4.1%.

Primii patru producători au parte de creşteri substanţiale, doar Fitbit stagnează.

În acelaşi raport al vânzărilor, mai aflăm şi care sunt cele mai apreciate “purtabile”:

  • Earwear (căşti) – 40.7 milioane unităţi şi cotă de piaţă de 48.1%;
  • Wristband (brăţări) – 19.2 milioane unităţi şi cotă de piaţă de 22.7%;
  • Smartwatch (ceas inteligent) – 17.6 milioane unităţi şi cotă de piaţă de 20.9%.

Cea mai mare creştere a venit din zona căştilor, vânzările acestora crescând cu peste 242.4% vs Q3 2018. Îmi este destul de clar că lumea vrea să scape de fire.