Apple își estimase veniturile pe primul trimestru din 2019* la 89 – 93 miliarde dolari. Problemele de pe piața chineză au făcut compania americană să strângă 84 miliarde dolari în perioada amintită. 

*Anul fiscal la Apple este cuprins între 1 octombrie 2018 și 30 septembrie 2019. Primul trimestru despre care și discutăm în cazul de față începe pe 1 octombrie și se încheie pe 31 decembrie. Cele 84 miliarde dolari ar fi fost contabilizate până pe 29 decembrie.

Acum sunt sigur că nu doar China în sine a făcut ca vânzările să scadă ci mai degrabă avem de-a face cu o concurență din ce în ce mai puternică în piață, iar iPhone-urile și-au pierdut din atuurile avute în trecut. Personal, aș spune că prețurile s-au dus la cer și de aici și cererea mai scăzută, nu este cine știe ce problemă majoră ce necesită un Einstein spre a o rezolva.

Tim Cook & managementul Apple a redactat o scrisoare explicativă și au reliefat 4 motive:

  1. Lansarea iPhone Xs și Xs Max a fost făcută mai rapid față de iPhone X în 2017 ce a debutat la început de noiembrie. Asta a făcut ca trimestrul să fie mai gol din punct de vedere al vânzărilor, ce interesați achiziționând Xs și Xs Max în septembrie 2018. Aici îmi permit să fac un comentariu ironic, o lansare timpurie ar trebui să te ajute, nu să te tragă în jos – dacă produsele sunt dorite în piață;
  2. Dolarul cu putere de cumpărare mai mare = venituri mai mici pentru Apple (ipoteza bună pentru Apple merge pe logica dolar cu preț mai mic = prețuri mai bune în piețele unde este importat = vânzări mai bune);
  3. Lansarea a numeroase produse în acest trimestru a făcut ca lanțul de aprovizionare să fie suprasolicitat. Apple Watch Series 4 și iPad Pro ar fi suferit din acest punct de vedere, la fel și AirPod-urile și MacBook Air. Acum nu știu serios cât de mult contribuie fiecare dintre aceste produse la capitalul Apple, am impresia că telefoanele mobile se detașează cu mult, mult;
  4. Slăbiciunea economică din piețele emergente + upgrade spre noile iPhone-uri sub așteptări. Aici au venit cu detalii legate de rezultatele modeste de pe piața chineză. Ei spun că economica chineză ar avea cea mai slabă creștere a PIB-ului din ultimii 25 de ani + războiul comercial început cu SUA au dus la cererea mai slabă a iPhone-ului, factorul cel mai important în această scădere neprognozată.

Acum nu trebuie să vă faceți griji pentru Apple. Au încheiat anul cu 130 miliarde dolari în cash (acum nu știu pe unde-și țin acest cash, dacă l-au repatriat sau stă la răcoare prin paradisuri fiscale). Operațiunile generate de servicii s-au dus spre 10.8 miliarde dolari, ceasurile au cunoscut creștere de 50% față de aceeași perioadă din anul trecut.

Tim, fie vorba între noi, aveți nevoie de o nouă strategie pentru 2019. Ați putea începe cu scăderea prețurilor și sunt sigur că și alții vor face ceva similar. Piața este suprasaturată, iar dorința de a schimba un telefon mobil a devenit din ce în ce mai slabă.

Sursa: Apple.com

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 7 Pro + Samsung Galaxy S23 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site și notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.