Opinie

Huawei trece printr-o perioadă foarte bună, iar creșterile pe piața de telefoane mobile depășesc așteptările și asta în contextul în care piața în sine stagnează, nu au intrat în SUA etc. 

Ținta inițială era 2020 pentru poziția de lider mondial. Richard Yu a declarat de curând că s-ar putea să-i vedem pe locul 1 din Q4 2019.

Discuția începe din contextul dat de vânzările înregistrate pe anul în curs:

  • 95 milioane unități livrate în prima jumătate de an din 2018;
  • targetul inițial – 180 milioane unități, revizuit spre 200 milioane;
  • lansarea seriei Mate ar putea impulsiona vânzările pe segmentele mid-range și premium.

În momentul de față, Huawei a trecut deja pe locul 2 și ultimul rival pare a fi Samsung. Compania sud-coreeană se află într-o ușoară scădere de formă și asta pentru că performanțele la raft atinse de GALAXY S9 și S9 Plus nu sunt cele așteptate, iar cum prețul lui Note9 urcă la cer aș spune din start că sunt ușor circumspect în ce privește potențialul de vânzare a zeci de milioane unități, l-aș revizui din start spre milioane unități.

De fapt, discuția trebuie stabilită din start spre ce merge. Nu vorbim de profitabilitatea unei companii ci de vânzările atinse în sine, milioane unități (sute milioane pentru locul 1 mondial). Apple este prima companie ce valorează 1 trilion dolari și poziția de lider pe profit nu-i va fi atinsă prea curând. Samsung are rezultate bune în ce privește profitul per device (costuri mari afișate în dreptul lui S9 și S9 Plus, seria A sau J în ediție curentă cu preț actualizat în sus etc, furnizor de componente). Pentru Samsung este doar o chestie de orgoliu dacă pierde poziția de lider.

În T2 2018, livrările de smartphone-uri au fost de:

  1. Samsung – 71.6 milioane unități, scădere de 11% față de aceeași perioadă din 2017;
  2. Huawei – 54.2 milioane unități, creștere de 41% față de T2 2017.

Teoretic, Huawei are de recuperat – 17.4 milioane unități. Le-ar trebui o creștere de aprox. 32%. 

De fapt, care au fost motoarele din spatele acestui avans al companiei chineze:

  • creșterea vânzărilor în EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa) de 73% în ce privește veniturile;
  • creșterea de 37% în China, market share de 26%;
  • seria P20 înregistrează vânzări cu 45% mai bune față de seria P10.

Sunt câteva elemente ce ar putea îngreuna avansul Huawei:

  1. Oppo și Vivo prospectează piața europeană și s-ar putea să le vedem cu un întreg portofoliu de produse în a 2-a parte al lui 2018, început de 2019;
  2. Xiaomi se află într-o ofensivă graduală și pare a prinde din ce în ce mai tare pe segmentul celor interesați de specificații la un cost cât mai bun, geekși interesați de ceea ce duc în buzunarul pantalonilor. Să vedem dacă vor debuta și în oferta operatorilor de telefonie mobilă, asta le-ar da un stimul puternic;
  3. Samsung s-ar putea să vină cu un răspuns pe măsură, deși cum am spus nu-i văd interesați să păstreze o poziție doar de dragul de a fi lider, ținta la o companie cu acționari este mereu profitul;
  4. Nokia, Lenovo prin Motorola ar putea crește interesant în perioada imediat următoare, cu accent pe HMD Global / Nokia;
  5. Lipsa prezenței în SUA și faptul că sub conducerea lui Trump sunt auspicii reduse să vedem o schimbare;
  6. Suprasaturare, pur și simplu s-ar putea să-și atingă limitele și să se lovească de fan base-urile aflate în spatele Samsung etc.

Putem extinde discuția în rubrica de comentarii. Sunt șanse să devină lider, dar creșterea vânzărilor va fi din ce în ce mai grea. Să vedem ce vor scoate de sub mânușă ca să păstreze progresul atins în ultima perioadă.

Categorii: opinie
Tag-uri:

Despre autor

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Samsung GALAXY Note9 + Huawei P20 Pro + OnePlus 6, Canon 70D pentru fotografiile făcute la recenziile de pe site și laptopurile ASUS ROG G551 și ASUS Zenbook UX310UQ. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.