Istoria modernă a mărcii MINI a fost scrisă sub directa îndrumare a nemților de la BMW. Bavarezii au reușit să reiterpreteze un design unic și astfel au continuat succesul unei mărci britanice care a produs a doua cea mai influentă mașină din lume, după Ford Model T și înaintea Citroen DS sau Volkswagen Beetle.

Gama MINI numără acum șase modele de sine stătătoare, cu alte câteva ediții speciale ale unor anumite versiuni. Spre a intra în rândul lumii și spre a menține atenția asupra mărcii, MINI a trebuit să adauge în gamă un SUV, și cum altfel o putea face altfel decât cu unul mini.

Varianta de producție a lui MINI Countryman își făcea apariția în lumina reflectoarelor de la Salonul Auto de la Geneva, în martie 2010. Countryman a fost imaginat inițial prin intermediul a două concepte: primul arătat lumii la Salonul Auto de la Paris din 2008 – Crossover Concept, al doilea afișat la NAIAS (North American International Auto Show) în 2010 sub denumirea de Beachcomber Concept.

MINI nu a ales niciuna dintre denumirile conceptelor ce au prefigurat versiunea de serie, alegând ]n schimb una cu adevărat curajoasă, cel puțin din punctul meu de vedere. Countryman tradus din limba engleză ar însemna ”sătean”, ”țăran”, poate chiar ”omul rural” dacă facem o transformare forțată.

Dar oare chiar a contat asta? Nu cred, mai deloc. O să vedem în continuare cum s-a descurcat în cele câteva zile de test a doua generație Contryman, în versiunea plug-in hybrid pe care o găsim denumită Cooper S E All4 în lista cu modele MINI.

Specificații pentru MINI Cooper S E All4 Countryman

Specificatii MINI Cooper S E All4 Countryman

Design exterior și interior

Care a fost unul dintre elementele cu care MINI și-a atras clienții? În primul rând trebuie să fi fost vorba despre design, atât cel exterior, cât și cel interior.

Designerii au reinterpretat într-un mod aproape perfect modelul clasic MINI. Din acesta s-a născut în 1997 prima generație modernă MINI, iar Countryman a reușit să fie excelent integrat în anul 2010 în linia de design a mărcii.

Dacă mă întrebați pe mine, Countryman se aliniază cel mai bine estetic lângă un MINI în trei uși sau lângă unul Cabrio. Celelalte modele ale gamei, precum varianta MINI cu 5 uși, Clubman sau Paceman (care nu se mai fabrică) nu reușesc să fie atât de bine proporționate.

MINI Cooper S E All4 Countryman arată bine. Poți să nu fii de acord cu mine, dar, dacă vei privi cu atenție, vei descoperi o mașină unică, originală, ce nu copiază nimic din alte părți și care propune aproape în exclusivitate linii curbe.

Nu contează din ce unghi îl privești pe Countryman, nu prea are cum să pară disproporționat pe nicio direcție.

În plus, sunt atâtea elemente frumos desenate și apoi integrate în anasmblu, încât nu ai cum să nu recunoști că s-a făcut o treabă bună la capitolul design.

Și nu vorbesc doar despre exterior, căci odată ce deschizi portiera și ajungi înăuntru ești întâmpinat de același design unic, plin de elemente curbe. Mai nimic din interior nu este trasat cu o linie dreaptă.

Dacă ar fi să stau să enumăr tot ce mi-a plăcut în interiorul lui MINI Cooper S E All4 Countryman ar fi nevoie de multe paragrafe.

Trebuie să recunosc că la început nu am fost prea entuziasmat, prea încântat de designul interior. Mi se părea că s-a dorit prea mult a fi altfel, pentru a atrage doar o anumită categorie de cumpărători. Apoi am început să folosesc mașina, să o conduc și să văd că totul începea să arate din ce în ce mai bine.

După terminarea testului chiar am privit pentru o ultimă dată interiorul și mi-am dat seama cât de mult greșisem în a-l considera inițial ca fiind doar unul ”de fițe”. Nimic mai fals. Este pur și simplu un interior bine fabricat, solid, cu finisări și materiale dintre cele mai bune. Exact cum îți dorești și cum te aștepți de la o mașină premium.

Scaunele față sunt destul de confortabile, cu toate că mi-ar fi plăcut un șezut ceva mai lat. În rest, nimic de comentat, ele oferă un bun suport lateral și multiple reglaje spre a găsi poziția ideală de conducere.

Spațiul este suficient pentru 4 adulți, singurul neajuns fiind lățimea interioară. Nimic neobișnuit însă pentru o mașină din această clasă. La cap ori la picioare este destul loc, aș spune chiar mai mult decât mă așteptam.

Portbagajul unui Countryman ”normal” este de 450 de litri, dar versiunea Cooper S E All4, adică cea plug-in hybrid, trebuie să se mulțumească doar cu 405 litri, căci bateriile și motorul electric ce angrenează puntea spate au nevoie de o parte din spațiul destinat bagajelor. Și rezervorul de combustibil are o capacitate mai mică, fiind vorba despre unul de 36 de litri, față de 51 litri cât oferă orice alt Countryman.

Motor și cutie de viteze

Acest capitol ar trebui să facă referire la motoare și nu doar la unul singur. MINI Cooper S E All4 Countryman este pus în mișcare atât de un agregat cu ardere internă, ce folosește benzina în amestecul carburant, cât și de un motor electric.

Primul acționează puntea față, are o cilindree de 1499 cmc și se folosește de un sistem bi-turbo de supraalimentare spre a genera o putere maximă de 136 CP la 4500 rpm și un cuplu de 220 Nm pus la dispoziție de jos de tot în ture, de la 1250 rpm, și dus constant până aproape de turația de putere maximă, adică până la 4400 rpm.

Deși este un motor cu doar trei cilindri dispuși în linie, acesta este extrem de rafinat, n-am simțit vibrații accentuate nici la ralanti și nici pe întreaga plajă de turație. În plus, inginerii l-au făcut să sune excelent, mult mai bine decât un clasic 4 cilindri în linie.

În plus, reușeșete să ofere o dinamică acceptabilă mașinii grele de peste 1.8 tone. Totuși, fără ajutorul motorului electric, MINI Cooper S E All4 Countryman nu poate emite pretenții sportive.

Noroc că avem pe puntea spate motorul ce plusează cu încă 88 CP. Acesta livrează puterea instant, aș spune chiar exploziv. Astfel, când ai nevoie de tot ce poate MINI Cooper S E All4 Countryman nu trebuie decât să apeși pedala de accelerație la podea. Indiferent de modul de rulare, mașina își va folosi toate resursele ca să te împingă cu forță către viteze mai mari decât cele legale.

Fiindcă am amintit de moduri de funcționare ale ansamblului hibird, să vedem care sunt acestea și cum se comportă mașina cu fiecare dintre ele activat.

Sunt trei moduri selectabile de la unul din butoanele ce pare desprins dintr-un avion de vânătoare:

AUTO eDrive – computerul mașinii dictează cum trebuie folosite resursele puse la dispoziție de cele două motoare, în funcție de ritmul de rulare. Dacă este suficientă baterie, va fi folosit exclusiv motorul electric, la apăsări blânde ale accelerației, până la viteza de 80 km/h. Acest mod este cel standard.

MAX eDrive – presupune rularea folosind strict motorul electric. Motorul termic intervine doar la viteze de peste 125 km/h sau la călcarea la podea a accelerației, fiind vorba despre o situație care necesită un maxim de putere.

SAVE BATTERY – în acest mod este folosit doar motorul termic, el având acum și rol de generator ce încarcă bateriile. Îl selectezi atunci când vrei să păstrezi energia în acumulatori pentru mai târziu.

Cutia de viteze în cazul MINI Cooper S E All4 Countryman este una automată, clasică, cu convertizor de cuplu și 6 rapoarte. Aceasta reușește să schimbe extrem de lin treptele, reacționează mai mereu rapid la kick-down și este în ansamblu una reușită.

Cutia oferă și mod de funcționare Sport, când schimbă treptele mult mai sus în ture, dar permite și schimbări manuale ale rapoartelor. Asta se poate face doar prin intermediul levierului, căci nu există padele la volan.  

Etajarea treptelor este optimă, dar nu o să pot spune mai nimic despre turațiile atinse la anumite viteze și asta fiindcă, în locul turometrului, MINI Cooper S E All4 Countryman propune un indicator regăsit tot mai des pe mașinile hibride. Acesta arată gradul de încărcare a bateriilor, momentele când acestea se încarcă (în frână de motor ori la acționarea pedalei de frână) și, în esență, cât din puterea maximă folosești. Când acul acestui indicator ajunge la maxim sus, atunci știi că folosești toate resurslee sistemului hibrid.

Ținută de drum, performanțe și consum

MINI mai este cunoscut de pasionați ca fiind o marcă ce pune accent pe dinamism, unele modele fiind de-a dreptul sportive. Mă refer aici în special la edițiile John Cooper Works.

MINI Cooper S E All4 Countryman nu face excepție de la regulă și propune un tren de rulare extrem de dinamic. Șasiul este echilibrat, iar, alături de suspensia rigidă, Countryman plug-in hybrid este un adevărat devorator de viraje. Direcția exactă, deloc ușoară, te face să te bucuri și mai tare de zonele cu serpentine.

Deși este foarte rigidă, cu siguranță deloc pe placul celor ce prețuiesc confortul, suspensia reușește să fie rafinată. Nu bruschează pasagerii din mașină, deși fiecare va simți aproape toate denivelările drumurilor mioritice. Cu toate astea, nu este obositoare și nici după ore bune la bord nimeni nu își va fi dorit o călătorie mai scurtă.

La limită, MINI Cooper S E All4 Countryman se dovedește neutru, reacțiile mașinii la pierderea aderenței sunt ușor de intuit și la fel de ușor de controlat. O mare contribuție la acest comportament o are și tracțiunea All4, adică una integrală ce folosește ambele motoare atunci când situația o cere, în speță când ambele punți au nevoie să fie angrenate.

Asta nu înseamnă vreun moment că MINI Cooper S E All4 Countryman poate emite pretenții în off road. Nici garda la sol nu-l ajută aici, doar unele drumuri forestiere, dar bine întreținute, pot fi parcurse fără emoții. MINI Cooper S E All4 Countryman este în primul rând o mașină de oraș.

Din selectorul de la baza levierului cutiei de viteze automate poți alege între trei moduri distincte de rulare. Îl avem pe cel Normal, automat selectat ori de câte ori pornim mașina, precum și pe cel Sport ori Green.

Când vei trece în Sport, cutia de viteze va reacționa aproape instant, va schimba mult mai sus în ture, direcția va deveni și mai grea, iar răspunsul motorului la apăsarea accelerației mult mai rapid. În modul Sport, MINI Cooper S E All4 Countryman va încerca mai mereu să pună la dispoziția șoferului toată puterea pe care o are mașina.

În modul Green totul este setat pentru reducerea consumului de carburant, accelerația nu mai este așa sensibilă la orice atingere, iar instalația de climatizare funcționează într-un mod economic.

O mică problemă am găsit la dozarea frânei. Fiindcă mașina încearcă să recupereze tot mai multă energie la frânare, pe care să o transforme în electricitate, sistemul de regenerare funcționează un pic forțat. Apeși foarte puțin pedala de frână, pentru câteva clipe totul decurge exact așa cum te-ai aștepta, doar că mai apoi computerul decide că ar putea regenera mai multă energie și simți cum mașina decelerează ceva mai tare decât ai intenționat inițial. Oricum este ceva foarte subtil și trebuie să fii destul de atent ca să percepi acest comportament.

Performanțele lui Contryman plug-in hybrid sunt mai mult decât suficiente pentru un conducător normal. Accelerația până la 100 km/h durează doar 6.8 secunde, în apropierea a ceea ce oferă multe hot hatch-uri actuale. Mult mai impresionante sunt reprizele. Până la viteze de 100 km/h, orice apăsare hotărâtă a pedalei de accelerație va scoate la iveală toți cei 224 CP ai sistemului hibrid. Motorul electric amplasat pe puntea spate reușește să ofere un boost cu adevărat impresionant.

Nu la fel de mult contează cele două motoare în dreptul vitezei maxime, ce se oprește la mai puțin de 200 km/h. Oricum suficient pentru drumurile publice sau, mai bine spus, cu mult mai mult decât este necesar.

Ajungem și la consumul de carburant, unul ce este de-a dreptul impresionant atunci când privim fișa tehnică. Asta fiindcă acel consum este realizat după anumite norme, iar la începerea testului de consum se pleacă cu bateria plină, încărcată de la priză. Apropo de asta, durează un pic peste 3 ore ca să încarci o baterie goală până la 100% din capacitate, la o priză casnică de 230V.

După normele ECE, MINI Cooper S E All4 Countryman promite un consum între 2.1 și 2.3 l/100 km, în funcție de nivelul de echipare ori dimensiunile jantelor alese. În viața reală mașina este departe, departe de tot de aceste valori, după cei aproape 500 de km rualți de mine în mai toate condițiile am obținut nu mai puțin de 8.6 l/100 km. Când am rulat mai sportiv am sărit chiar și aproape de 9 l/100 km, iar când m-am străduit să merg economic am reușit abia un 7.3 l/100 km.

Consum MINI Cooper S E All4 Countryman

Așadar, consumul de benzină nu este nici pe departe unul care să facă cinste unui automobil  hibrid. Asta și fiindcă autonomia în modul full electric este de doar 18 – 28 km (în funcție de solicitări), un pic cam departe de cei până la 45 km anunțați oficial. Când ai de făcut un drum mai lung, bateriile se descarcă destul de repede și toată treaba cade pe umerii micului motor termic, ce uneori mai preia și rolul de generator care să încarce acumulatorii.

Deci MINI Cooper S E All4 Countryman te va răsplăti cu consum mic doar pe distanțe scurte, în special în zonele urbane când deplasările se fac cu decelerări frecvente. Atunci se recuperează mare parte din energia cinetică, care este transformată în energie electrică pe care sistemul hibrid o trimite în baterii.   

Tehnologie și siguranță

Multă din tehnologia de la bordul lui MINI Cooper S E All4 Countryman se referă tocmai la sistemul hibrid de propulsie. Despre acesta am tot vorbit până acum, așa că nu știu dacă mai este nevoie de explicații speciale.

Software-ul sistemului plug-in hibrid gestionează modul de lucru al celor două motoare în funcție de modul de rulare ales de către șofer și de condițiile de drum. În acest fel avem la dispoziție chiar și tracțiune integrală și tot grație sistemului hibrid poți primi până la 224 CP când este nevoie de toți.

Bateriile de 7.6 kWh se pot încărca atât de la o priză casnică ce oferă 230V, cât și de la stații rapide de încărcare. 3 ore și circa 15 – 20 de minute a durat de fiecare să restabilesc capacitatea maximă de încărcare a acumulatorilor complet descărcați. Însă atenție! Niciodată bateriile nu vor fi complet descărcate, sistemul de gestionare lăsând mereu la dispoziția șoferului câțiva kWh pentru situații când este nevoie și de motorul electric. Ori de câte ori este nevoie de energie electrică pentru baterii, aceasta va fi generată de către motorul termic, ce preia astfel și rolul de generator.

Centrala de infotainment de la bordul lui MINI Cooper S E All4 Countryman afișează informațiile pe un display de 8 inch. Comenzile se dau foarte simplu și destul de intuitiv prin intermediul unui joystick ce seamnă izbitor de tare cu cel propus de BMW pentru iDrive.

Chiar și interfața sistemului de pe MINI Cooper S E All4 Countryman aduce mult cu ceea ce am văzut la BMW, pe iDrive. Asta este și normal având în vedere că MINI este deținut de către BMW.

Galerie cu capturi de ecran din meniul centralei de infotainment de pe MINI Cooper S E All4 Countryman:

Sistemul rulează mai tot timpul fără întârzieri în preluarea comenzilor, ecranele se succed într-un mod plăcut, chiar dacă nu tocmai senzațional, iar ergonomia este bună. Mai există momente când apare un mic lag, când interfața mai dă semne de oboseală, însă acestea sunt destul de rare.

Avem destule opțiuni în meniul sistemului de infotainment, chiar dacă nu pot spune că este cel mai complex din ce am văzut.

Trebuie să spun ceva și despre sistemul Head-Up Display (HUD). El este opțional și a fost prezent pe mașina de test. Totuși nu l-aș recomanda unui eventual cumpărător. Și nu fiindcă nu arată cele mai importante informații sau că nu ar fi ușor lizibile, ci pentru că le afișează doar un pic deasupra volanului, la doar câțiva centimetri peste ceasurile clasice de bord.

Nu știu cât vă puteți da seama din imaginea de mai sus, dar eu zic că Head-Up Display-ul ar trebui să trimită informațiile direct în câmpul vizual al șoferului, cumva să fie proiectate în afara mașinii și nu pe bordul acesteia. Am văzut cam cum ar trebui să fie implementat pe BMW 430i Gran Coupe ori pe BMW 540i.

Multe dintre dotările mai speciale prezente pe mașina de test au fost reprezentate de către echipamente opționale, ceea ce a făcut ca și prețul să ajungă mai sus. MINI Cooper S E All4 Countryman a adus: acționare automată a haionului, cameră video pentru mersul în marșarier, senzori de parcare față și spate, sistem de asistență la parcare, sistem de navigație Professional cu tuner DAB, sistem de sunet Hi-Fi Harman Kardon, sistem wireless de încărcare telefon mobil, Head-Up Display, pilot automat cu funcție de frânare, faruri adaptive cu LED, proiectoare ceață cu LED, aer condiționat automat, scaune față sport, încălzite și reglabile electric, cu funcție de meorie pentru cel al șoferului ș.a.

O mențiune specială aș dori să aduc aici, care poate era mai bine de pus în capitolul design. Pachetul de lumini ambientale de la bordul lui MINI Cooper S E All4 Countryman este cu adevărat spectaculos. Pornind de la lumina LED sub formă de arc de cerc din jurul sistemului de infotainment, ce se aprinde spectaculos în mai multe culori în funcție de ceea ce afișiează ecranul ori de comenzile date de utilizator, trecând pe la fâșiile subțiri de pe ornamentul de deasupra torpedoului, până la cele din portiere ori cele din zona de la picioare, toate creează o atmosferă specială înăuntru. Și mai sunt prezente și afară, cu adevărat interesantă fiind lumina proiectată din oglinda de pe stânga, sub forma logo-ului MINI.

Pe partea de siguranță, MINI Cooper S E All4 Countryman propune cel puțin strictul necesar. Avem tot arsenalul de airbaguri, cu cele frontale, laterale și tip cortină, sistem de prindere ISOFIX pe scaunul dreapta față, sistem de monitorizare presiune în pneuri, apel de urgență și mai avem câteva dintre sistemele active de siguranță, precum ABS cu EBD și control frânare în curbe, DSC și DTC.

Preț

MINI Cooper S E All4 Countryman – 36.652 euro, preț de bază cu TVA. După ce au fost adăugate câteva pachete de dotări opționale, prețul mașinii de test a ajuns la 52.571 de euro cu TVA.

Concluzii

MINI Cooper S E All4 Countryman este bine poziționat ca preț în gama MINI. Este foarte aproape de un Countryman S cu motor pe benzină de 2 litri și 192 CP cu cutie automată și la fel de aproape de un Countryman S D, un diesel tot cu motor de 2 litri, 190 CP și cutie automată. Pe toate le-am comparat în varianta All4, așa cum este și Countryman plug-in hybrid.

Astfel, cam la aceeași bani te poți alege cu un sistem hibrid ce îți permite rularea doar în mod electric pentru până la circa 20 – 25 km și care îți oferă un boost de putere ce ajunge și la 224 CP, când ambele motoare oferă simultan tot ce pot.

Deci, așa cum am văzut și în gama BMW, MINI dorește să atragă de pe acum clienții către mașinile viitorului. Fiindcă viitorul va fi cu siguranță electric.

MINI Cooper S E All4 Countryman este în primul o mașină de lifestyle, una ce va fi aleasă de către cei ce și-o permit, pentru design, pentru modul unic în care arată și pentru cum te face să te simți în interior și atunci când o conduci. Extrem de dinamică, va fi în vizorul șoferilor sportivi, cum, pe de altă parte, va fi evitată de cei ce preferă confortul.

MINI Countryman Plug-In Hybrid poate rula și pur electric, însă doar circa 20 – 25 de km. Uneori, pentru naveta zilnică din marile orașe, se poate dovedi suficient, mai ales dacă ai și la serviciu posibilitatea de a încărca bateriile.

Trebuie să recunosc că până nu ai șansa de a conduce, de a folosi mai multe zile un MINI, nu ai cum să realizezi exact despre ce este vorba. Mesajul mărcii este pe deplin transmis doar când te urci în mașină și te bucuri de tot ceea ce ea îți oferă. Și, poate cel mai important, te face să te simți cumva mai special, aș îndrăzni să zic chiar mai tânăr. Unele persoane chiar își doresc chestiile astea și atunci trebuie să aibă de unde alege.

Cele mai importante plusuri și minusuri pentru MINI Cooper S E All4 Countryman:  

PRO

  • ambianță interioară unică, plăcută, design ce nu poate fi acuzat că ar fi copiat din alte părți;
  • mașina este foarte plăcută la condus, oferă un comportament rutier extrem de dinamic, sigur la limită, și o suspensie rigidă, dar rafinată, ce nu devine enervantă;
  • motorul electric din sistemul hibrid asigură un surplus important de putere, accelerația de pe loc și reprizele având mult de câștigat din partea celor 88 CP ce angrenează puntea spate.

CONTRA

  • consumul real de benzină este foarte departe de cel anunțat oficial, chiar și în condiții de rulare economică este și de 3 ori mai ridicat;
  • la fel ca la mai toate mărcile premium, adăugarea câtorva echipamente opționale crește prețul cu procente bune față de cel de bază.
  • Pingback: MINI Cooper S E All4 Countryman – review - Stiri ultima ora, stiri online()

  • cutienoua

    ma surprinde ca a consumat benzina de 3 ori mai mult decat spune in specs.
    e bine ca nu ai ramas fara benzina caci mi se intampla adesea sa nu bag de seama nivelul rezervorului la masinile astea noi.
    folosesc niste leduri stilizate puse aiurea caci nici nu le observ.
    eu prefer cat mai putine semne si indicatoare in bord.
    iar alea care imi arata frunza sau nu stiu ce semne eco de-a dreptul ma irita!😀

    • Darius Pana

      Diferența atât de mare față de consumul declarat nu se datorează neapărat mașinii, cât modului de stabilire a consumului oficial.

      Ciclul de testare NEDC nu poate reda fidel condițiile reale de rulare. Gândește-te că se pleacă cu bateriile pline și se rulează doar câțiva km (vreo 11 km). În primii km mașina practic nu consumă nimic, iar mai apoi, pentru doar câțiva km, ea consumă acel 6 – 7 – 8 l la 100 km. Când faci media îți iese acest 2 – 3 litri la 100 km.

      Norma de testare NEDC nu redă un consum real, ci își dorește doar să stabilească un comparativ între mai toate modelele, de la toți producătorii și din toate clasele. În sensul că testarea consumului se face în același mod pentru toate mașinile și astfel poți compara rezultatele. Însă mereu au fost critici aduse modului de testare a consumului căci nu reflectă nici pe departe realitatea, dar măcar e la fel pentru toți.

    • cutienoua

      eu sun fan masini hybrid,adica sa ia altii !!😊
      am avut una si m-am linistit. consumul era cu putin redus fata de varianta regular a aceleiasi masini pe care o detin acum.
      inteleg modul lor de calcul,dar zic ca pt unii care nu au mai avut hybrid ii pune pe o pista falsa.

  • Tendinţi

    Clar nu-i pentru mine mini cu păr ăsta!
    Versiunea testată costă jumate din pretul casei in care stau!

  • theozanhan

    Nu stiu ce e cu consumul asta, eu m-am uitat sincer pe forum-uri despre lexus Is300h cu motor 2.5 l4 hybrid si consuma 8 mediu(dupa proprietari). O diferenta enorma zic eu, 1.5 l3 vs 2.5 l4. Sunt si alte variante hybrid, dar de asta m-am interesat acum ceva timp. Nu pun in calcul gs450h/ infiniti q50 cu motoare 3.5V6, deja e alta liga

    • Darius Pana

      Nu contează neapărat mărimea motorului, ci puterea pe care o pune la roată. Acel 2.5 l produce, după câte îmi amintesc, circa 180 de CP. Fiind aspirat și funcționând în ciclu Atkinson este foarte eficient ca și consum.

      Micuțele motoare turbo sunt eficiente doar când nu sunt forțate, când mergi cu viteză constantă. Odată ce începi să apeși accelerația devin de-a dreptul ”gurmande”. Când mai trebuie să care după ele și peste 1.8 tone (ca în cazul lui Countryman plug-in hybrid) îți dai seama la ce consum se ajunge.

      Acuma, pentru o mașină de 1.8 tone cu 224 CP, consumul mediu nu e chiar mare. Problema este că unii vor cumpăra o astfel de mașină ținând cont de consumul prezentat în fișa tehnică și se vor trezi că nu e mare diferență față de versiunea cu motor de 2 litri turbo de 192 CP. Bine măcar că nu diferă nici prețul :)

    • theozanhan

      Da, ai dreptate, ciclul atkinson e mai eco decat otto, si daca ne raportam la puterea pe care o produce acel 2.5 de pe is300h vs 2.5 is250 v6 e o diferenta de 20 cp, se vede clar ca motorul de pe is300h e facut sa consume putin si sa fie eficient in combinatie cu unul electric. Personal din cate citesc, CVT are cam “lag” cand ii dai inferioare, in fine, cand te urci la volan iti dai seama de toate si doar asa iti poti lua masina care iti place, nu prin auzite etc. Mi se pare interesant si 330E de la BMW. In fine, la toti o sa li se para consumul mare cand vad un banal 1.5 l3 :)) sincer acum

  • Rebelulll

    O masina naspa.
    Un mini ar trebui sa fie un mini. Adica sa aibe un singur model, iar acela sa fie cu 2 usi, la fel cum era modelul vechi cand l-au lansat. Sa fie o reinterpretare moderna a unei masini vechi, la fel cum au facut cu Bettle. Nu sa vina cu sute de versiuni, strutocamile, la fel cum ai facut si macaronarii cu modelul 500.

    • Darius Pana

      Într-o oareare măsură sunt de acord cu tine, dar, așa cum am spus și în review, Countryman este cam singurul pe care nu-l văd forțat ca design, parcă se potrivește destul de natural în gamă. Restul, din nou repet ca și în review, par cam forțate.

    • Rebelulll

      Oricum nu imi place.

      Un Suzuki Swift o sa testezi ? :)

    • cutienoua

      de la firma aia din timisoara parca? lol

    • Rebelulll

      Daca romanii demonstreaza inca odata ca sunt o natie de cacao, nu inseamna ca Suzuki nu face masini bune.

      Pentru mine Suzuki reprezinta niste japoneze mai diferite. Ei merg pe filozofia de masini mici, cu greutate scazuta, de unde consum mic si cu motorizari cat de cat ok ca si putere, ofera performante foarte interesante.
      Vezi cat a slabit noul Swift :).

      Iar Jimny si Samurai sunt 2 “samurai” mici si puternici.
      Swift sport e o bestie interesanta, iar Celerio mi-ar place foarte mult ca masina de oras, are un consum foarte bun si performante bune pentru clasa sa.

    • Darius Pana

      Noi am mai încercat să intrăm în contact și cu alți importatori, dar fără succes până acum. Este destul de greu să obții mașini la test. Vedem cum dăm de cei de la Suzuki, dar după articolul lui Emil o să fie cu atât mai greu :)))

    • Greuceanu

      Lasă Suzuki “Crap”,Darius,mai bine vezi dacă reușești să testezi noul Honda Civic 2017! :D

    • Știi că asta-i o nerozie?

      Fiecare companie se adaptează. Unele au început să facă motociclete și de acolo au trecut și pe automobile etc.

      Porsche la un moment dat a fost salvat de Cayenne și Panamera, mașini ce nu aveau treabă cu specificul mărcii. Au ieșit fani ca ține oripilați de strutocamila, Porsche a strâns comenzi peste comenzi și și-a văzut de treabă. Aveau un profit așa mare că erau cat pe ce sa înghita Volkswagen.

      Pot veni cu multe exemple în care brandurile auto au reușit să se adapteze pietei. Altfel mori cu ideile tale de gat, vezi Saab etc.

      Adaptare la cerințele pieței – asta trebuie să facă un producător auto daca nu vrea să rămână istorie. BMW nu are niciun scop să bage Mini in trecut.

    • Rebelulll

      Asta inseamna ca nu exista pasiune, eu vad asta ca pe o cultura, restul vedeti asta doar din punct de vedere al profitului. E trista treaba.
      Si totusi, Mini nu cred ca are vanzari asa mari, cel putin la noi in tara pot sa numar pe degete fiecare Mini pe care l-am vazut (nu cooper) ci strutocamile din acestea, adica maxim 2 bucati.
      Nu sunt de acord cu ceea ce face Mini si Fiat cu aceste “ciorbe reincalzite” doar de dragul de a face profit.

    • Greuceanu

      Tu pari cam visător așa.
      Crezi vreo secundă că există vreun brand auto ai căror angajați pleacă de acasă ca să facă “cultură” cum spui tu?
      Niciun brand nu face”cultură” pentru anumiți fani,toate trebuie sa se adapteze pentru a supraviețui,pentru a face profit. Orice activitate care va genera pierderi sa va îndrepta automat spre “închiderea prăvăliei”.
      Așa cum spunea si Emil,Cayenne și Pannamera sunt “ciorbe reîncălzite” raportate la specificul istoric Porsche,dar care țin afacerea în picioare.

      Mie nu mi se pare nimic trist că un brand anume face față în continuare pe piață,chiar dacă o parte din modele își pierd oarecum din identitatea inițială.

    • Rebelulll

      Eu sunt perfectionist (nu stiu nici eu de unde le scot :))))) ).
      Vreau sa traiesc intr-o lume, unde totul este perfect, nu unde toti se …. unii pe altii pentru bani. Macar in aceasta lume a automobilismului as fi dorit sa existe respect si pasiune si banii sa nu influenteze producatorii.

      Exista o multime de producatori care se respecta: japonezii, vw, audi, bmw, mercedes, volvo, etc. Insa exista si producatori care ar face orice pentru bani. Tocmai de aceea Mini nu imi place deloc, doar femeilor am vazut ca le place in general, iar ultimul review pe care l-am vazut a fost la Clubman prin 2007-2010 (perioada aia).

      Daca au avut succes cu modelul Cooper, atunci trebuia sa tot imbunatateasca aceasta generatie, faceau bani suficienti din asta. Tare curios as fi sa vad vanzarile Mini dupa modele (cate Cooper-uri s-au vandut si cate Clubman sau Countryman).

      Practic ei au observat ca exista o tendinta pentru crossovere, suv-uri si au zis sa incerce si ei. Chiar daca este premium, are tehnologie multa, nu as da nici 25k euro pe asa ceva.

    • Greuceanu

      De acord cu prețul absolut dezechilibrat pentru ce oferă acest Mini Cooper.
      Și cu observația că brandurile care se respectă de care aminteai,reușesc să facă asta tocmai pentru că obțin profit și se adaptează la cerințele pieței,din profit reușind să facă și “cultură” pentru fani. :)

    • Rebelulll

      De acord.
      Totusi mi se pare ciudat ca doar eu sunt “gica contra” la unele chestii, sau probabil nu am nimerit bine “zona”.

    • Este normal sa avem opinii diferite. Important este sa nu fii naiv și să judeci la rece.

    • Porcu 2D

      și eu am avut mini cooper prin 2008,a fost o mașina destul de ok.

    • Totul se învârte în jurul banului. Trebuie sa te obișnuiești cu asta și gata.

      Industria auto este cea mai mare din lume, la fel că în piața de telefoane mobile, cine apare și acoperă o necesitate = big win, cine vine mai târziu prinde praful de pe toba.

  • cutienoua

    tocmai am vazut pe site la range rover modelul VELAR incepe de la 50000$
    e f atragator,dar cu fiabilitatea range rover nu ma convinge din pacate !

    • koss_x_treeme

      Am auzit de motoare de evoque crapate la 2-3000 de km. Am scris bine
      3000 km :).. acum depinde si de norocul fiecaruia :) Orice produs poate
      sa aiba deficiente ascunse din fabrica.

      e plin chiar si netul de probleme cu motoarele.

    • cutienoua

      Sunt la 160.000 km cu toyota si pana acum numai intretinerea
      Sper sa rezist tentatiei si sa o mai tin 2-3 ani
      Nu de alta , dar primesc lunar de la companie 500$ pt masina si normal neavand rate ii pot folosi la altceva .

  • koss_x_treeme

    Superba masinuta asta de oras dar si pretul pe masura 50.000 :)