Vă dați seama că Ford este prezent la Salonul Auto de la Frankfurt cu mult mai multe modele și nu doar cu cele din titlu. Pe cele două le-am considerat a fi mai importante: primul fiindcă va fi fabricat în țara noastră, următorul pentru că reușește să fie unul dintre cele mai vândute automobile sport din lume.

În afară de modelul EcoSport produs la Craiova și faceliftul Mustang-ului, Ford a mai adus la IAA Frankfurt și noul Tourneo Custom, versiunea specială Black Edition a pickup-ului Ranger (o ediție limitată la 2500 de exemplare), noua generație Ford Fiesta și exclusivul Ford GT în versiunea specială ’67 Heritage. De asemenea, la standul Ford sunt prezente și exponate ce fac parte din gama sportivă ST-Line și linia premium Vignale.

Rămânem concentrați pe noua generație Ford EcoSport și aducem câteva detalii legate de mașina în care constructorul american își pune mari speranțe pe Bătrânul Continent și nu numai. În fabrica de la Craiova va fi asamblat noul model ce va oferi în premieră pentru Europa sistemul de tracțiune integrală Intelligent All Wheel Drive. Sistemul poate fi combinat cu motorul diesel EcoBlue de 1.5 litri care dezvoltă până la 125 CP. Cei ce preferă motorizările pe benzină vor putea alege dintre trei variante ale multipremiatului EcoBoost de 1 litru, ce poate oferi până la 140 de CP. Puteți vedea review-ul nostru cu EcoSport echipat cu cel mai puternic EcoBoost de 1 litru.

Pe lângă dotări precum senzori de lumină și ploaie sau cameră video pentru marșarier, modelul EcoSport produs la Craiova va putea aduce și cruise control cu limitator de viteză ajustabil, sistem de avertizare Blind Spot Information System (BLIS), instrumentar digital de 4.2 inch, sistem de infotainment SYNC 3 ori sistem audio premium B&O PLAY special calibrat pentru EcoSport.

Noul design exterior reflectă acum și mai mult liniile lui Kuga și ale lui Edge, EcoSport fiind disponibil în 12 culori de caroserie. Vor fi oferite mai multe opțiuni de personalizare, inclusiv nuanțe contrastante pentru plafon care se extind pe stâlpii parbrizului, pe zona superioară a ramelor portierelor, pe eleronul spate și pe oglinzile laterale.

Interiorul, în speță calitatea materialelor, promite să fie acum la un alt nivel și să le ofere pasagerilor o experiență superioară cu ajutorul ecranului tactil ”plutitor” de 8 inch.

Noul Ford Mustang, mai exact versiunea cu facelift a modelului pe care l-am testat și pe Gadget.ro, primește acum o linie mai coborâtă a capotei și o zonă frontală mai agresivă. Designul părții posterioare este completat printr-un spoiler redesenat și un difuzor dedicat de aer.

O nouă cutie automată de viteze cu 10 trepte va fi disponibilă opțional atât pentru versiunea GT cu motor V8 de 5.0 litri și 450 CP, cât și pentru EcoBoost-ul de 2.3 litri cu 290 CP. Noua transmisie automată utilizează un sistem adaptiv ce programează schimbările de treaptă, iar oficialii Ford se așteaptă ca noul Mustang să devină cel mai rapid la nivel de accelerație dintre toate generațiile de până acum.

Opțional pot fi alese suspensii cu tehnologie MagneRide Damping System, iar modurilor de rulare deja existente (Normal, Sport, Track și Snow/Wet) li se adaugă Drag Strip și My Mode. Cel de-al doilea este personalizabil, în timp ce cu primul activat Ford se așteaptă ca noul Mustang V8 de 5.0 litri să fie cea mai rapidă versiune din istorie, cu o accelerație 0-60 mph (0-97 km/h) în mai puțin de 4 secunde.

Evacuarea noului Mustang poate beneficia acum de supape active ce includ modul de funcționare Good Neighbour (”Bunul Vecin”). Acesta limitează automat sunetul baritonal al sistemului de evacuare pentru a nu-i deranja pe cei din jur.

Pachetele de asistență ale noului Mustang includ sistemul de asistență pre-coliziune cu depistarea pietonilor (Pre-Collision Assist with Pedestrian Detection), cruise control-ul adaptiv, sistemul de alertă în funcție de distanță (Distance Alert), sistemul de avertizare la părăsirea benzii (Lane Departure Warning) și sistemul de menținere a benzii de rulare (Lane Keeping Aid). Instrumentarul de bord este reprezentat de un LCD de 12 inch personalizabil, iar sistemul de infotainment SYNC 3 propune un ecran tactil de 8 inch și este compatibil cu Apple Car Play și Android Auto.

  • theozanhan

    Noul mustang are cele mai urate faruri din istoria automobilelor… am mers cu un mustang 2.3 ecoboost din 2015 varianta americana, o senzatie frumoasa, pacat ca nu are evacuare sport si geamuriile+luneta fumurii cu filtru UV, pentru ca in caz de ai pe cineva in bancheta din spate, iese leoarca de acolo :))

  • Pingback: Ford la Salonul Auto de la Frankfurt – modelul EcoSport produs la Craiova și noul Mustang - Stiri ultima ora, stiri online()

  • NBA

    Deși Mustangul a evoluat mult, nu-mi pot scoate din minte ideea preconcepută nu poate lua curbele. Încă mi se pare că e o mașină doar de drag-race deși probabil nu mai e așa. Mașină de “yankeu prost” (glumesc bineînțeles).

  • cutienoua

    crazy 10 trepte !
    pai mai au un pic si imita CVT care teoretic are infinite ! 😀

    • theozanhan

      CVT e cam eco, din cate stiu cand ii dai o inferioara, raspunde cam greoi, nu e deloc sportm. Ma tenteaza Lexus IS300h/250 sau infiniti q50 hybrid in viitor(mai ales q50 facelift, e bestiala), GS e prea limuzina

  • koss_x_treeme

    Superb mustangul. Urat cu spume ecosportul.

    • theozanhan

      farurile alea imi exprima un animal frant, chiar nu stiu, e hidos, era mai “benga” non-facelift