Ultimele două review-uri auto de pe Gadget.ro au fost pentru mașini al căror preț cumulat se apropia de 150.000 de euro. Atât ar costa acele BMW 540i xDrive și Ford S-Max Vignale dacă le-ai dori pe amândouă.

În consecință, era nevoie să vedem cum se prezintă și un automobil cu preț mai așezat, unul pe care să și-l poată permite o mai mare parte a românilor. Chiar dacă versiunea testată aici nu este una tocmai de buget, trebuie să știți că momentan (la data publicării review-ului) Renault Clio are un preț de pornire de sub 8.000 de euro cu TVA, prin programul Rabla.

O să prezint mai departe varianta mai bine echipată, cu ușoare schimbări la nivel de design și cu un motor mai potent – Renault Clio GT-Line cu 120 CP scoși dintr-un benzinar de cilindree mică.  

Specificații pentru Renault Clio GT-Line 1.2 TCe 120 CP M6

Specificatii Renault Clio GT-Line 1.2 TCe 120 CP M6

Design exterior și interior

Renault Clio pot spune că a fost mai mereu un automobil frumos, bine desenat. Ajuns la a patra generație, introdusă încă din 2012, cel mai nou Clio se bucură și de un facelift menit a-i păstra gradul de atractivitate pentru încă ceva timp.

De la bun început trebuie să recunoaștem că actuala generație reprezinta una dintre cele mai reușite apariții din clasa mică. La aproape 5 ani de la prezentarea oficială, Renault Clio încă reușește să pară o mașină proaspătă, cu un aspect exterior peste care nu pare a fi trecut timpul.

Dacă înainte puteai alege între un Clio cu 3 sau 5 uși, acum este disponibilă doar a doua variantă plus versiunea Estate. Însă dacă ți-ai fi dorit neapărat aspect de coupe, dar să păstrezi practicalitatea unui hatchback în cinci uși, Renault a găsit soluția: a ascuns mânerele ușilor spate aprope de ultimul rând de geamuri. Nu sunt primii care s-au gândit la asta, dar mie unul îmi place soluția aleasă.

Mașina de test a venit în echipare GT-Line care aduce câteva retușuri exterioare și mici deosebiri la interior. Culoarea Bleu Iron este una specifică acestei versiuni, iar în combinație cu jantele speciale pe 17 inch (opționale, de serie sunt pe 16) și barele față și spate sport, cu pragurile gen RS și evacuarea ovală, se creează o apariție cel puțin interesantă.

Sigur că designul este un capitol subiectiv, totuși sunt de părere că nu mă puteți contrazice când spun că Renault Clio GT-Line arată bine, chiar foarte bine. Poate să nu-ți placă, să nu fie pe gustul tău, dar tot trebuie să recunoști că francezii au reușit și de data asta să impresioneze, fără a epata. Nu există elemente extravagante sau uimitoare, dar se creează un automobil ce place din orice unghi l-ai privi.

Deschidem portiera stânga față și suntem primiți pe un scaun al șoferului ce pare unul dintr-o echipare sport. Oferă un bun suport lateral, este suficient de confortabil la drum lung și are o plajă de reglaj ce-i va permite oricărui tip de șofer să găsească o poziție corectă de conducere. Deși am aproape 2 metri înălțime, nu a fost nevoie să duc scaunul la maximum în spate, iar până la plafon mai rămâneau circa 5 centimetri.

În spate se stă suficient de confortabil, totuși 3 adulți se vor simți ușor înghesuiți pe distanțe medii sau lungi. Mă așteptam să fie mai spațios Renault Clio având în vedere cei peste 4 metri lungime, dar mai ales când ne referim la ampatamentul de 2589 mm, ce poate rivaliza cu al unor modele din clasa compactă. Nu spun că spațiul este limitat, că nu există suficient pentru clasa mică, dar cred că se putea și mai bine de atât. Portbagajul oferă suficient volum cu ai săi 300 de litri, doar dacă optezi pentru sistem de sunet Bose te vei alege cu doar 230 litri.

Renault Clio GT-Line nu reușește să impresioneze precum fratele mai mare, noul Megane, atunci când ne referim la construcție, finisări și materiale. Din nicio parte nu primești senzația de calitate maximă, căci există mai multe îmbinări imperfecte, muchii ceva cam tăioase sau plastic ce pare un pic cam prea ieftin. Da, mașina în echiparea de bază este una foarte ieftină, cred totuși că se putea mai bine pe fiecare direcție.

Calitatea slabă a interiorului se reflectă și în unele zgomote deranjante ce apar la trecerea peste denivelările mai serioase. De la haion, din zona portierelor sau a planșei de bord își mai fac apariția sunete parazite pe care recunosc că nu mi-aș fi dorit să le aud într-o mașină cu puțin peste 13.000 km la bord.

Designul interior nu îl văd la nivelul celui exterior, cu toate că nimic nu pot spune că deranjează vizual. Probleme mai sunt cu ergonomia, în special cu satelitul de comandă din spatele volanului sau cu butonul pentru activarea sistemului Cruise Control sau al limitatorului de viteză. Ambele sunt oarecum ascunse privirii și sunt ceva mai greu de găsit.

Motor și cutie de viteze

Motor Renault Clio GT-Line 1.2 TCe 120 CP

Cu motorul de sub capota lui Renault Clio GT-Line m-am mai întâlnit și în cazul lui Kadjar. Este drept că acum are cu 10 CP mai puțin și că trimite puterea la asfalt prin intermediul unei cutii de viteze manuale.

Din cei 1197 cmc sunt produși grație sistemului turbo și al injecției directe de benzină 120 CP la 5500 rpm și 205 Nm la 2000 rpm. În spatele volanului, aceste valori se simt suficiente spre a-i imprima lui Renault Clio GT-Line suficient avânt, cel puțin în primele trei trepte de viteză.

Cuplul îl simți din plin deja de la mai puțin de 2000 rpm, iar puterea maximă pare atinsă mult mai devreme de cele 5500 rpm din fișa tehnică. Nu are rost să duci acul turometrului către zona roșie, căci motorul nu mai împinge cu același aplomb la mai mult de 4800 – 5000 rpm.

Oricum ar fi, agregatul de 1.2 litri și 120 CP este unul ce oferă suficientă putere unui model ce nu-și dorește a răpi din clientela de Clio RS. Este plăcut în exploatare, destul de elastic și rafinat, nefăcându-și simțită prezenta prin vibrații pronunțate sau sunet peste măsură.

Cutia de viteze cu 6 trepte permite schimbări destul de comode și nu necesită multă putere la manevrare. Nu este însă cea mai exactă, cu toate că nu am greșit niciodată alegerea treptei dorite. Pur și simplu, sistemul de acționare a cutiei, cu cablu ce face legătura între levier și angrenaje (tipic Renault), mai agață foarte ușor în unele cazuri.

Etajarea este normală pentru primele 3 trepte, urmând ca următoarele să fie un pic cam lungi, oarecum neașteptat în cazul unei mașini ce se presupune că va fi folosită preponderent în oraș. În treapta a șasea la 130 km/h acul turometrului stă doar o idee mai jos de 3000 rpm. Bine pentru consum și zgomot scăzut pe autostradă, mai puțin bine din punct de vedere dinamic.

Ținută de drum, performanțe și consum

Dacă în cazul lui Megane GT am fost surprins de rigiditatea suspensiei, fiindcă știam că Renault obișnuiește să fie axat pe confort, cu Clio GT-Line lucrurile s-au reașezat în mintea mea.

Clio, chiar și în această ediție ce-și dorește ca prin design să transmită ideea de sportivitate, este foarte confortabil. Nu prea contează ce-i arunci în față, gropi mici și dese, denivelări medii sau mari, oricât de adânci, chiar și drum de țară, pe toate le va trece aproape impasibil. Mici azgomote mai apar de la suspensie în cele mai grave condiții, dar, per total, dacă vrei confort, Renault Clio GT-Line îți va oferi din plin.

Chestia asta aduce și o parte mai puțin plăcută, dar numai dacă ești șoferul dinamic, axat pe parcurgerea rapidă a virajelor. În curbe, mai ales dus către limite, Renault Clio GT-Line nu se simte în largul său. Apare un ruliu pronunțat, iar la schimbările bruște de direcție îți transmite o ușoară nesiguranță. Rămâi în limite normale, rezonabile, și nu vei avea parte de niciun comportament surprinzător.

Deși strângi în mână un volan sport, gros, învelit în piele pe alocuri perforată, cu sigla GT-Line la bază, nu primești prea multă informație de la roțile față prin intermediul lui. Direcția este bine asistată pentru oraș, însă nu te îmbie nici ea la un condus sportiv.

Performanțele lui Renault Clio GT-Line sunt bune. Nu te vei simți pilot de raliu la apăsarea hotărâtă a accelerației, însă cu 9 secunde până la 100 km/h cu start de pe loc, această mașină de oraș nu este tocmai una leneșă. Etajarea cutiei de viteze face ca în primele trei trepte să simți suficientă putere, pentru ca mai apoi lucrurile să se domolească.

Viteza maximă este de 182 km/h. Suficient, zic eu, pentru un automobil de clasă B proiectat în special pentru drumurile urbane.

Renault Clio GT-Line Consum mediu

Consumul de combustibil l-am găsit, la fel ca și în cazul lui Kadjar, un pic cam mare. Deși se vrea unul eficient, denumirea completă a motorizării este Energy TCe 120, agregatul de 1.2 litri turbo este ceva cam setos. Consumul mediu după circa 500 km de test, parcuși în toate scenariile (economic, normal, sportiv), atât prin oraș, cât și pe drumuri naționale ori autostradă, a fost de 7 litri/100 km. Nu-i extrem de mult, doar că mă așteptam la ceva mai bine. O bună parte din vină o au probabil și cele 1165 kg greutate la gol, cam multe pentru o mașină din clasa mică.

Ideea este că imediat ce-l pui la lucru pe Renault Clio GT-Line cu motorul 1.2 TCe consumul crește vertiginos. În mers normal, fără pretenții dinamice, se stabilizează la cei 7 litri/100 km, dar cum apeși mai hotărât accelerația, în numai câțiva zeci de kilometri consumul mediu începe să urce chiar și la mai bine de 8 – 8.5 litri/100 km. Și acesta este în continuare cel mediu, care ia în cosiderare și parcursul de înaintea sesiunii de condus sportiv.

Tehnologie și siguranță

Fiind lansat încă din 2012, actualul Renault Clio nu dispune de cele mai noi tehnologii. Practic, în afară de centrala de infotainment R-Link și sistemul de parcare automată cu asistent ce controlează direcția, nu există sisteme care să iasă neapărat în evidență. Ar mai fi de menționat farurile Full LED Pure Vision, care însă nu sunt de tip adaptiv.

Centrala R-Link cu ecran tacil de 7 inch este cea din prima generație pe Renault Clio GT-Line. Asta înseamnă că se diferențiază ușor față de ce am prezentat pe Megane GT ori Kadjar. Față de a doua generație, R-Link în primă ediție este doar o idee mai înceată în preluarea comenzilor, tranzițiile nu sunt tocmai la fel de fluente, iar opțiunile disponibile sunt ceva mai limitate.

Oricum ar fi, R-Link pe Renault Clio GT-Line este un sistem simplu de operat, intuitiv, ce nu te va face să te pierzi prin meniuri complexe și greu de accesat. Sunt disponibile și câteva aplicații ce pot fi ulterior instalate, cu toate că lista disponibilă în țara noastră este cu mult mai restrânsă față de ceea ce poți pune în vestul Europei.

Galerie cu capturi de ecran din interfața sistemului R-Link de pe Renault Clio GT-Line:

Una dintre aplicațiile deja instalate pe mașina de test este R-Sound Effect. Practic aceasta îți pune la dispoziție mai multe tipuri de sunet de motor ce va fi redat prin boxele mașinii în deplină concordanță cu apăsarea accelerației.

Galerie capturi de ecran din aplicația R-Sound Effect pe Renault Clio GT-Line:

Poți regla și volumul din difuzoare pentru ca efectul sonor din interiorul mașinii să fie unul total, care să-l acopere pe cel real al motorului, sau poți opta pentru un volum mai redus, care doar să vină ca o completare. Aveți mai jos un clip video cu toate opțiunile de efecte sonore disponibile în R-Sound Effect pe Renault Clio GT-Line:

Câteva dintre echipamentele standard care se regăsesc pe Renault Clio GT-Line și ce merită menționate: mod de conducere ECO cu buton de activare, computer de bord, climatizare automată, card mâini-libere (acces, demaraj, blocare de la distanță), faruri Full LED Pure Vision, senzori de lumină și de ploaie, senzori de parcare spate, geamuri electrice față și spate, oglinzi exterioare încălzite, reglabile și rabatibile electric, volan și mâner schimbător de viteze îmbrăcate în piele ș.a.

Mașina pe care am primit-o la test a mai bifat din lista de opționale și jante de aliaj cu design specific GT-Line pe 17 inch, geamuri spate și lunetă cu tentă închisă, sistemul multimedia R-Link (standard se oferă sistem Media Nav Evolution), sistem de asistență la parcare “Mâini libere” cu senzori de parcare și cameră video pentru marșarier.

Pe partea de siguranță, Renault Clio se poate lăuda, ca mai toate modelele Renault, cu cinci stele primite din partea Euro NCAP în urma testelor de impact.

Sistemele active ce contribuie la siguranța oferită de Renault Clio GT-Line sunt ABS cu asistență la frânarea de urgență (AFU), Sistem de control al traiectoriei (ESP) și sistem anti-derapare (ASR), asistență la pornirea din pantă (HSA) și cruise control cu limitator de viteză. Încadrate la sisteme de siguranță pasivă sunt airbagurile frontale și laterale cap/torace pentru șofer si pasager față sau sistemul ISOFIX pentru montarea scaunelor de copii pe locurile laterale din spate.  

Preț

Renault Clio GT-Line 1.2 TCe 120 CP M614.650 euro cu TVA, preț de bază. Adăugarea pachetelor opționale de pe mașina de test (pe care le-am enumerat la capitolul anterior) au făcut ca prețul să urce până la 16.150 euro cu TVA.

Concluzii

Chiar dacă prețul mașinii de test nu este unul pe care să-l încadrăm în categoria mașinilor accesibile, trebuie să recunoaștem că un Renault Clio de bază, precum cel disponibil prin oferta Remat la data publicării review-ului este foarte tentant.

La 7.900 de euro cu TVA și tichet Rabla te poți alege cu un Renault Clio Life cu motor aspirat pe benzină de 1.2 litri și 75 CP. Acesta pune la bătaie multe dintre avantajele pe care le-am descoperit împreună de-a lungul acestui material și aduce și câteva echipamente standard de bun simț: aer condiționat cu reglare manuală, cruise control cu limitator de viteză, faruri de zi cu LED, oglinzi reglabile electric și încălzite, geamuri electrice față, sistem de asistență la pornirea din rampă (HSA) sau Radio R&Go. Toate acestea plus un design exterior plăcut și o suspensie confortabilă la mai puțin de 8.000 de euro cu TVA eu zic că-i bine.

Desigur, sunt și câteva compromisuri care trebuie făcute spre a atinge acest cost scăzut. Dintre toate cel mai tare iese în evidență calitatea asamblării, finisărilor sau a unor materiale din interior. Dacă nu pui chiar atât de mare preț pe astfel de detalii atunci te poți alege cu o mașină corectă la un preț asemenea.

Alte discuții legate de fiabilitate, calitatea serviciilor after sales și așa mai departe le putem duce în secțiunea de comentarii, cu mențiunea că nu există producător de mașini perfect. Asta ca să stabilim ceva de la bun început.

Sfârșitul recenziei ne aduce, ca de fiecare dată, principalele puncte pro și contra. De data asta le enumerăm pentru Renault Clio GT-Line 1.2 TCe 120 CP M6:

PRO

  • suspensie foarte confortabilă pe orice fel de drum;
  • design exterior plăcut, cu atât mai mult în versiunea GT-Line;
  • spațiu interior generos în față, orice tip de șofer își poate găsi o poziție confortabilă la volan;
  • motor agreabil, rafinat și silențios, ce imprimă suficientă dinamică mai ales în primele trei trepte ale cutiei de viteze.

CONTRA

  • prețul scăzut al versiunilor de bază se reflectă și în calitatea asamblării, a finisărilor sau a unor materiale din interior;
  • suspensia foarte confortabilă are și dezavantaje – în virajele abordate în forță apare un ruliu evident, iar schimbările bruște de direcție generează o senzație de nesiguranță dublată și de direcția artificială (cu toate că mașina rămâne suficient de stabilă pe traiectorie);
  • designul părții spate face ca vizibilitaea către această zonă să fie puternic afectată (luneta este prea mică, iar montanții C răpesc considerabil din câmpul vizual către lateral spate).
Sursa foto motor
  • Rebelulll

    Imi place mult masina aceasta, chiar si dupa cativa ani de la lansare are un design placut (cel putin exterior). Chiar daca, calitatea nu este la nivelul unui polo, insa nici preturile nu sunt la fel. 1.2tce sunt cam gurmande. Cred ca pe Clio un diesel sau 0.9tce sunt mult mai potrivite.
    Insa e pacat pentru versiunea de top ca ofera numai motorizare 1.6 turbo, 2.0-ul aspirat de aproape 200cp o sa ramana o legenda.

  • Pingback: Renault Clio GT-Line 1.2 TCe 120 CP M6 – review - Stiri ultima ora, stiri online()

  • NBA

    Nu știu cum ai făcut pozele ălea sau unde Dariuse, dar cerul arată superb. Acel maro/ruginiu/auriu, nici nu știu ce culoare e, arată absolut uimitor. N-am mai văzut așa ceva.

    Cât despre Renault: e o mașină exact cum ne-au obișnuit francezii. Foarte bună pentru prețul cerut. Bineînțeles, există și unele scăpări/defecte, la prețul ăla nu te poți aștepta la perfecțiune, dar nu sunt factori decisivi în alegerea acestei mașini.

    • Rebelulll

      Cu Retrica =))

  • theozanhan

    Nu o sa fiu niciodata fanul unui motor sub 1400cmc, mai discut la 1.4 facut calumea, cum fac coreeni 109cp aspirat, nu ca vw 90cp. In rest, respectele mele pentru Renault, au facut treaba buna, d-aia le ia Mercy 1.6 dci-ul(CDI ca si cum) :))

    • Rebelulll

      Hai sa nu exageram.
      Te-ai uitat la datele tehnice ? 109cp la 6200rpm si 137nm la 5000rpm… iar vw are 132nm la 3800rpm. Si in plus se stie ca uneori valorile alea au fost date si din burta, in timp ce vw si-a ascuns mereu puterea… de multe ori si tdi-urile dezvolta pe dyno putere mai mare decat cea specificata, iar la opel, kia, hyundai da cu minus.
      Si un benzinar de 1.4 aspirat si cu 150cp (prin imposibil) tot lesinat ramane.
      Tu o sa-l folosesti in general pana in 3500rpm, iar motorul de la kia/hyundai are cuplul maxim la 5000rpm.
      Mercedes au facut o alianta cu ei deoarece nu cred ca aveau ceva mai bun din cauza costurilor sau a “dusmanilor”, au ales 1.5dci-ul ca entry level pentru mercedes citaro (sau cum ii zice la duba aia), apoi l-au pus si pe a-class, iar odata cu dezvoltarea 1.6dci l-au imprumutat si pe ala pe a, b si c (nu mai stiu exact daca si pe cla, caci aveau deja ei un motor de 1.8diesel).
      ps: daca telefoanele, laptopurile si domeniul IT e o pasiune pentru mine si un viitor job… , domeniul auto il mananc pe paine ;)

    • theozanhan

      Uite in imagine, stiu ce vorbesc, am masina respectiva faceliftu’ si tdi de la cc facelift bluemotion. Benzinarele au fost concepute sa le dai talpa, diesel ul pentru drum lung, consum mic si tonaj mare. 6500rpm e vrajeala pe langa celelalte care duc la 8-9k rpm. Comparand vw 1.4 90cp benzinar cu 1.4 109cp castiga cea de la kia, sa fie vw cat de fiabil vrea el, dar e o diferenta cam mare. Nu iau in calcul motoarele vw destinate pt gama de lux, audi, sunt mai bune. Btw stiai ca tdi bluemotion 140cp e aceeasi mancare de peste cu ala normal de 177cp? Diferente de presiune si alte marimi fizice, in schimb acelasi motor. Sincer, prefer, un 3.5 V6 atkinson de la infiniti sau lexus, cuplat la sistem hybrid, ai si cuplu dar si putere, mergi ca omu scoti consum 8-10l, ii dai talpa, mananca cat o familie orice masina. Kia mixt consuma 6,5-6,9, ii dai talpa urca la 9.4litri, vw in schimb 7l si la talpa sare pana la 12l. In fine, aia e masina de lux aialalta de oras si drumuri scurte

      https://uploads.disquscdn.com/images/c3aa2521bdbfc048d3672fe6e44dcf7116bfd845d45d7ed88ec8819dd2ab83c8.png

    • Rebelulll

      Nu este diferenta mare intre ele, crezi ca vw nu puteau sa scoata ceva mai performant la 1.4 aspirate ? Uita-te si in testele comparative la motorizarile 1.6, unde coreenii chiar daca au pe hartie cea mai mare putere fata de alte 1.6, sunt mai slabe si consuma mai mult.
      PS: Nu cred ca e acelasi motor TDI-ul de pe CC prin simplu fapt ca e alt cod motor, difera codul turbinei + alte chestii. Daca ii faci softul pe cel de 140 ajungi la 185cp parca, iar la cel de 177 ar trebui sa treci de 200cp tot cu acelasi soft safe.
      Si nu ti se pare mare consumul de 6,5 – 6.9 la kia pentru un 1.4 ?
      Ce fel de consum mediu ai la vw ? Mai ales ca e si bluemotion. Am mers cu un CC de 143cp si la mers sportiv (undeva la 200km/h) media era de 6.5% , iar la mers relaxat scadea sub 5.5% si asta cu jante pe 18″. E imposibil sa consume 12%, eventual in oras gen bucuresti.

    • theozanhan

      Un prieten are golf 6 1.4 tsi 120cp ii consuma 8-10 in oras, mai mult 8.5%. Cc-ul cu jante pe 18 la fel, consuma 7% mixt, oras si rural, sunt la 15km de constanta. Pe autostrada nu stiu, e masina lu fratimiu si el conduce agresiv, apropo, in alea 15km eram in dreapta si era un 730d an 2010, l a pipi cu 2.0TDI. Alt prieten are c200 bluetec, 1.6 dci, consuma 5 mixt. Tdi haleste cam mult, pe cc, oricum e masina de 1.7tone, consuma 12% cand ii dai in gura, si cand zic in gura e in gura:)), rau nu e 7% mixt. Oricum e blana masina, stai super bine intr un cc, dar nu vezi bine, bordu inalt si botu micut. Btw am mers cu un ecoboost 2.3 mustang versiunea americana, mixt 12%, mers ca un mort 10% si sportiv 16%, dar e masina adevarata, pacat de sunet ul exterior si bancheta din spate, luneta e fara tenta si iti bate soarele in cap daca stai in spate

    • aguiaredwige1957

      Finanțare de împrumut între special nevoie de un împrumut, contactați-mă pentru satisfactia e-Mail: aguiaredwige1957@gmail.com

  • Johanson Moldy

    Mie mi se pare mai avantajos noul Suzuki Swift 2017…..

  • cutienoua

    ca masina secundara mi se pare ok,dar nu ca singura masina in familie
    ca design este reusita

  • aguiaredwige1957

    Finanțare de împrumut între special nevoie de un împrumut, contactați-mă pentru satisfactia e-Mail: aguiaredwige1957@gmail.com https://uploads.disquscdn.com/images/d29d24815579d0545916d8a4fb1704e9689c6da76f64172640c43af12592bf99.jpg

  • aguiaredwige1957

    Sunt o persoana care face împrumut de 5,000 €10.000.000 în orice ţară din lume în care oamenii nu sunt în măsură să ramburseze cu interes; Acest lucru este de 2 % pe an; pentru oricine este interesat contactati-ma mail:

    de e-mail : aguiaredwige1957@gmail.com
    https://uploads.disquscdn.com/images/e2085700555fa01f928ecb94300470cddf28c6486a0d0be32db92593e5517116.jpg